Timeline na Facebooku i w biznesie

Kamil Jarosz
Ekspert z zakresu marketingu i PR
rozwiń więcej
Timeline na Facebooku i w biznesie / inforCMS
Social media w biznesie owszem, są potrzebne. Nie będzie jednak o robieniu kampanii i prowadzeniu fanpage'a. Będzie o tym, jak popularny i zarazem dyskusyjny timeline pomaga w codziennym zarządzaniu biznesem.

Książkowe kalendarze są nieśmiertelne. Mimo, że era nowych technologii cały czas prze na przód widuje się osoby zapisujące na kolejnych kartkach papieru zadania do wykonania.

Problemem jest ich odnalezienie ze wsteczną datą. Trzeba przyznać, że jest to niezbyt wygodne – kalendarz należy wyciągnąć, otworzyć, znaleźć długopis, zapisać, zamknąć i wszystko schować.

Na te czynności traci się przede wszystkim cenny dla biznesu czas. Mimo, że facebook'owy timeline wielu osobom się nie podoba, można uczynić z niego funkcję przydatną w każdej ważnej chwili dla firmy.

Aplikacje CRM umożliwiają przeglądanie historii podejmowanych czynności w formie kolumny lub listy. Można także korzystać ze specjalnego, interaktywnego kalendarza. Czasem jednak sposoby te nie sprawdzają się praktyce. Szczególnie, jeśli interesuje nas ekspresowe wyszukanie konkretnej czynności, wykonanej o wyznaczonej godzinie i dacie.

Rozwiązaniem przełamującym wymienione niedogodności jest timeline.

Prosto, szybko i globalnie

Inteligentnie pogrupowane miesiące dają możliwość szybkiego i przejrzystego wyboru. Wykorzystanie timeline'a nie odnosi się tylko do szczegółowych informacji. Funkcja ta wykorzystana w CRMie umożliwia przechodzenie w krótkim czasie do poszczególnych zadań wykonywanych w danym miesiącu. 

          

Po wybraniu miesiąca, timeline ukazuje konkretne zadanie ze ściśle przypisaną datą i opisem podejmowanego działania. Dokładnie widać imię i nazwisko osoby wykonującej czynność oraz godzinę.

Dzięki temu przed ważnym spotkaniem można przeglądnąć historię podejmowanych działań wobec klienta i jasno sprecyzować negocjowane warunki współpracy. Każde wykonane zadanie jest grupowane według dat i godzin.

Jeśli zadanie wykonywały dwie osoby, na timeline'ie zapisane zostaną wszystkie podejmowane wobec niego czynności. Dzięki temu każdy właściciel firmy jest na bieżąco ze stanem aktualnych zleceń. W przypadku gdy współpracownik podjął dodatkowe czynności związane z realizacją zadania np. dodał notatkę, informacja o jej zamieszczeniu zostanie na bieżąco zaktualizowana.

Czerpać od najlepszych

Proste rozwiązania wdrażanie przez znane portale tj. Facebook mogą znaleźć swoje odzwierciedlenie w aplikacjach wspomagających zarządzanie biznesem. CRMy online oferują nowatorskie, użyteczne i maksymalnie proste rozwiązania.

Grymaszenie na timeline'a jak widać na powyższym przykładzie, może być nieuzasadnione w przypadku jego wykorzystania podczas prowadzenia mikro lub małej firmy.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...