E-sklepy podbijają polski rynek

E-sklepy podbijają polski rynek / Fotolia
Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

E - sklepy podbijają polski rynek

W sierpniu 2013 ponad 80 proc. polskich internautów odwiedziło strony związane z elektronicznym handlem, aukcjami internetowymi, porównywarkami cen i zakupami grupowymi. Dla porównania, w Czechach takich użytkowników było 54 proc., na Słowacji – 51 proc., a na Węgrzech jedynie 44 proc.[1]

Zakupy przez Internet: kiedy można odstąpić od umowy

Polacy pokochali e-zakupy

Prawie wszystkie największe marki sklepów oferują możliwość zakupów przez internet. Jednak rynek e-commerce nie jest wyłącznie domeną sprzedażowych gigantów. Moda na e-zakupy trwa, dlatego coraz więcej drobnych przedsiębiorców próbuje swoich sił w sieci. Aby ułatwić im założenie internetowego sklepu powstał serwis - Wirtualne-Sklepy.pl. – Proces tworzenia e-sklepów składa się z kilku etapów. Zaczynamy od wyboru interesującego nas szablonu, a następnie modułów, które można dostosować do indywidualnych potrzeb użytkownika. Innowacyjny interfejs sprawia, że możemy poczuć się, jak w tradycyjnym sklepie – wyjaśnia Mariusz Skiba, Prezes Zarządu Net Ventures Sp. z o.o. Podobną drogę przebył najpopularniejszy serwis zakupowy w Polsce – Allegro. W 1999 roku, kiedy założono portal, było tam zaledwie kilka aukcji, dziś jest ich miliony.

Porozmawiaj o tym na FORUM!

Potencjał tkwi w mobile

Według Dziennika Gazety Prawnej e-sklepy przyciągają potencjalnych klientów liczbą oferowanych towarów, większymi promocjami i bardziej atrakcyjnymi cenami, których próżno szukać w tradycyjnych sklepach. To jednak nie wszystko, znaczącą rolę odgrywa tu także nasza wygoda. Zamiast tracić czas w centrum handlowym, możemy wszystkie zakupy załatwić za pomocą kilku kliknięć myszką. Jednak według Mateusza Gordona, eksperta od e-handlu firmy Gemius, prawdziwy rozwój e-commerce jest jeszcze przed nami, ponieważ niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne. Wprowadzenie takiego rozwiązania ułatwi posiadaczom tabletów i smartfonów dokonanie zapłaty za zakupy. Tego samego zdania jest Mariusz Skiba – W tym tkwi wielki potencjał. Internetowi handlowcy już w początkowym etapie tworzenia wirtualnego sklepu powinni pomyśleć o jego wersji mobilnej.

Czy po rozpakowaniu towaru można odstąpić od umowy

Brak kolejek, wygoda, promocje – za to pokochaliśmy internetowe zakupy. Czy stanowią one zagrożenie dla tych tradycyjnych? O przyszłości nie ma, co przesądzać. Pewne jest to, że e-sklepy podbijają nasz rynek, a polski sektor e-commerce należy do jednego z najszybciej rozwijających się w całej Unii Europejskiej.

Gdy dostałeś innym model produktu niż zamówiony

Źródło: Wirtualne­-Sklepy.pl



[1] Dane pochodzą z międzynarodowego badania - Gemius Audience, realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...