Czy dobry pomysł jest jedyną receptą na udany e-biznes?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma.
Wydaje się, że wystarczy genialny pomysł, aby cała reszta e-biznesowej machiny potoczyła się po torach w kierunku ogromnych pieniędzy i sukcesów. Nic bardziej mylnego. Owszem, dobry pomysł jest świetnym motorem napędowym, jednak nic nie zrobi się samo! Czym więc zaskoczyć konkurencję? Czy dobry pomysł nie wystarczy?

Nie można powiedzieć, że dobry pomysł jest niewiele wart i o niczym nie świadczy. Odpowiedni koncept i oryginalne podejście do e-biznesu może być początkiem sukcesu, a na samym początku z pewnością zainteresuje media. Niekiedy wystarczy niewielka wzmianka o nowym serwisie w gazecie czy mediach, aby powstał efekt domina i gwałtowny wzrost popularności danego serwisu.

Nie dajmy się jednak zwieźć złudzeniom. Powyższy scenariusz zdarza się doprawdy rzadko i towarzyszy naprawdę genialnym pomysłom. W większości, nawet dobre, choć nie błyskotliwe pomysły skazane są na żmudną i często długotrwałą promocję wzbogaconą o pozycjonowanie. Nie mówimy tu jednak o pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, gdyż w dzisiejszych czasach to praktycznie standard, a o pozycjonowaniu w świadomości. O co w tym chodzi?

Zobacz też: Koszty i utrzymanie Open Source – czy to jest w pełni darmowe?

Otóż pozycjonowanie danego pomysłu w świadomości internautów jest w dzisiejszych czasach ważniejsze, niż pozycjonowanie w wyszukiwarce. Dzisiejsi internauci są niezwykle wybredni i wymagający. Domagają się oni coraz to atrakcyjniejszych i niekiedy radykalnych promocji. Wszelkie powielanie standardów nie zostanie zauważone, a w niektórych przypadkach nawet zadziała jak antyreklama, a na początku każdy wolałby tego uniknąć.

Czemu tak się dzieje? Wszystko to wina konkurencji i tego, że w sieci jest niemal wszystko. Jeszcze przed laty, gdy w sieci wszystko było nowe, niemal każdy serwis przyjmowany był z otwartymi rękoma. Ciężko było cokolwiek przeoczyć. Dziś zaś, niewielka stronka internetowa bez promocji czy pozycjonowania po prostu ginie w czeluściach Internetu przykryta całym gąszczem, istną dżunglą większych i mocniejszych stron internetowych.

Dziś, kiedy internauta może znaleźć w sieci praktycznie wszystko, aby zacząć zarabiać musimy zaoferować albo coś niezwykle oryginalnego i unikatowego, albo po prostu zadbać o solidny marketing. Bez odpowiedniej promocji nasza oferta, nawet jeśli będzie stosunkowo lepsza od konkurencji, po prostu nie zostanie zauważona. Ponadto internauci bardzo silnie trzymają się pojęcia „polecania” przez znajomych, dlatego też jeśli zabłyśniemy na początku, możemy liczyć na dalszy rozwój, oczywiście wspomagany przez naszą ciężką pracę!

Warto przeczytać: Nowy Office w firmie – jak uniknąć problemów?

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...