Współpraca z siecią reklamową może dać e-firmie dodatkowy zarobek

Michał Fura
rozwiń więcej
inforCMS
Prowadzisz własny biznes w sieci, a twoją stronę odwiedzają setki czy nawet tysiące osób miesięcznie? Możesz na nich dodatkowo zarobić, podpisując umowę z siecią reklamową.

Jeśli prowadzisz popularny sklep internetowy lub serwis tematyczny, który miesięcznie odwiedza kilkaset lub nawet kilka tysięcy osób, możesz przekuć ten ruch na dodatkowy zarobek. Każda odwiedzająca cię osoba to nie tylko twój potencjalny klient, ale także cel reklamodawców, często globalnych koncernów, którzy dysponują gigantycznymi nakładami na reklamę. Nawet jeśli twój serwis nie ma tak dużej liczby użytkowników, jak największe portale, to i tak możesz zgarnąć część największych budżetów reklamowych także dla siebie.

Reklamodawca płaci za efekty

Sieci reklamowe, szczególnie te zajmujące się marketingiem afiliacyjnym, coraz ostrzej walczą o polski rynek reklamy internetowej. Dlatego szukają coraz większej liczby serwisów, w których mogłyby wyświetlać reklamy.

Marketing afiliacyjny polega na rozliczaniu efektów - reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie jego reklamy, lecz za efekty, czyli np. liczbę wypełnionych formularzy lub zamówień na dany towar.

Choć na razie wartość takich zleceń szacowana jest na 20 mln zł, to jednak stale rośnie, bo firmy coraz chętniej z niej korzystają. Liderem rynku w Polsce jest firma TradeDoubler. Ale o odebranie jej tytułu lidera walczą też inne sieci reklamowe.

Jedną z nich jest działająca od niedawna w Polsce globalna sieć reklamowa Zanox. Wśród jej klientów w Polsce są m.in. tacy reklamodawcy, jak: Expander, Tele2, Świat Książki, a także takie firmy, jak największy dom wysyłkowy w Europie Quelle oraz producent kawy Tchibo.

W praktyce współpraca z siecią polega na tym, że właściciel serwisu podpisuje z nią umowę i wpuszcza do swojego serwisu oferowane przez sieć reklamy.

Różne sposoby rozliczania

W zależności od przyjętego programu, w Zanox możliwe są różne formy rozliczeń. Na przykład serwis może zarobić do 31,5 zł za każdy wniosek wypełniony przez internautę. Taką stawkę Zanox oferuje przy reklamach Expandera. W przypadku Quelle stosowany jest jeszcze inny system - serwis zarabia 6 proc. od wartości koszyka, czyli wszystkich reklam, jakie się w nim pojawią. Przy umowach z Tchibo właściciel serwisu może zarobić 17 zł za każdy dokonany zakup, bez względu na wartość koszyka. Internetowa porównywarka cen Ceneo.pl natomiast - 0,1 zł za każdego przekierowanego internautę.

Nakłonienie internauty do wypełnienia wniosku jest o wiele trudniejsze niż tylko zachęcenie go do kliknięcia na wyświetlany link. Ale bardzo często dużo łatwiejsze w przypadku mniejszych serwisów, które odwiedzają wierni internauci, niż w przypadku dużych portali.

Z tej formy współpracy z Zanoksem korzysta w Polsce kilka tysięcy właścicieli serwisów.

- Najskuteczniejsze polskie serwisy zarabiają dzięki nam kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie lub więcej - mówi Maciej Wyszyński, szef Zanox na Europę Centralną i Wschodnią.

Wielu z nich korzysta również z oferty takiego źródła przychodów, jak Google Ad Sense, opierającego się na podobnej zasadzie: Google wyświetla na naszej stronie reklamy, a potem dzieli się przychodami od liczby kliknięć.

- Korzystamy z kilku programów Zanox, także z tych najnowszych. Największym zainteresowaniem cieszy się kampania Quelle. Dzięki temu dochody ze współpracy z siecią reklamową Zanox stanowią bardzo atrakcyjne źródło przychodów dla firmy - mówi Rafał Agnieszczak, prezes serwisu społecznościowego Fotka.pl, którego przychody sięgnęły w ubiegłym roku 6 mln zł.

20 mln zł szacunkowa wartość rynku reklamy afiliacyjnej w Polsce

MICHAŁ FURA

michal.fura@infor.pl

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...