MG: EXPO 2010 to wielka szansa na promocję Polski

flaga chin
- Pawilon Polski na EXPO 2010 będzie jednym z największych przedsięwzięciem promujących nasz kraj. Szansa na promocję Polski na taką skalę nie zdarzy się w ciągu najbliższych lat – powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas konferencji dotyczącej przygotowań Polski do Światowej Wystawy EXPO w Szanghaju.

Polska jako nowoczesny kraj pogodnych ludzi, którzy tworzą jego siłę i wartość – taki wizerunek naszego kraju przedstawią organizatorzy polskiej wystawy w Szanghaju. Właśnie dlatego jednym z głównych haseł eksponowanych w polskim pawilonie będzie „Polska się uśmiecha”.

- Wystawa Expo w Szanghaju jest okazją do zaprezentowania walorów naszego kraju oraz doskonałą płaszczyzną dla pogłębienia wymiany kulturalnej i handlowej z Chinami – zauważył wiceminister Rafał Baniak. Podkreślił ponadto, że współpraca z najludniejszym krajem świata to szansa na wielki sukces gospodarczy. – Mamy niepowtarzalną okazję, by miedzy majem a październikiem 2010 roku przedstawić Chińczykom nowe pomysły na współpracę z Polską – podsumował.

Wiceminister Baniak zwrócił uwagę, że udział w EXPO zakłada również szereg działań towarzyszących, w postaci misji politycznych, kulturalnych i gospodarczych.

- Promocja Polski nie zacznie się ani nie skończy wraz z otwarciem wystawy. Zaplanowany jest dwuletni cykl wydarzeń, które będą towarzyszyć ekspozycji na światowych targach – zapewnił.

Prezes PAIiIZ przypomniał o głównych hasłach promujących Sekcję Polską – Podczas Światowej Wystawy w Szanghaju pokażemy nasze młode, dynamiczne oblicze bez folkloru, staropolskiego chleba, czy Puszczy Białowieskiej – powiedział. - Zaprezentujemy się jako kraj europejski, nowoczesny i przyjazny, a także jako potencjalny partner gospodarczy – dodał.

Tematem przewodnim wystawy w Szanghaju jest hasło „Lepsze miasto, lepsze życie”. Nasz kraj zostanie pokazany przez pryzmat ambitnych kreatywnych ludzi, którzy stworzyli w polskich miastach warunki do lepszego życia, łącząc poszanowanie historii i tradycji z wyzwaniami, jakie niesie przyszłość. Organizatorzy szacują, że wystawę, która potrwa od 1 maja do 31 października, zwiedzi nawet 70 mln osób.

W konferencji zorganizowanej przez PAIiIZ wzięli ponadto udział: Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, Marek Kłoczko, Sekretarz Generalny KIG oraz współorganizatorzy polskiej ekspozycji, w tym autor wewnętrznej scenografii – Borys Kudlicka.

MG/IN

Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...