Rząd zachęca firmy do wdrożenia „zielonych technologii”

Tylko do 8 lutego przedsiębiorcy mogą zgłaszać swoje zielone technologie do konkursu Ministerstwa Środowiska GreenEvo – Akcelerator Zielonych Technologii. Najlepsze technologie włączone będą w kompleksowy program szkoleń i doradztwa, który pozwoli rozwinąć ich skrzydła i umożliwią Polsce włączenie się w globalny „zielony” rynek technologii.

Polska zielona ofensywa technologiczna rozpoczęła się 24 listopada 2009 roku. Wtedy właśnie Ministerstwo Środowiska rozpoczęło nabór do nowego innowacyjnego projektu: Akceleratora Zielonych Technologii.

Do walki o miano najlepszej polskiej zielonej technologii i wsparcie dla rozwoju firm zaproszone zostały wszystkie firmy (małe, średnie i duże), które dysponują technologiami sprzyjającymi środowisku i klimatowi, którym na drodze do ich pełnego rozwoju i wdrożeń za granicą mają jeszcze bariery do pokonania: nieznajomość prawa patentowego, trudności finansowe czy brak promocji.

- Ekologia i biznes w jednym – to możliwe - w kraju i za granicą! Zapraszamy wszystkich do zgłaszania swoich przedsięwzięć do konkursu i rejestrowania się na portalu technologii: www.greenevo.gov.pl – zachęca Agnieszka Kozłowska – Korbicz, koordynator projektu GreenEvo - Akcelerator Zielonych Technologii z Ministerstwa Środowiska.

Rynek technologii środowiskowych jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów światowej gospodarki. Akcelerator Zielonych Technologii to innowacyjny projekt Ministerstwa Środowiska przygotowany, żeby promować polskie technologie środowiskowe i wspierać rozwój przedsiębiorstw w tym zakresie oraz by pomóc polskim firmom zaangażowanym w rozwój zielonych technologii w poruszaniu się na rynkach międzynarodowych i przygotować je do konkurencyjnego zarządzania swoimi projektami.

W pierwszym etapie projektu resort wybierze spośród zgłoszonych do 8 lutego br. technologii najlepsze projekty, uwzględniając m.in. ich ocenę naukowo-techniczną technologii, możliwości promowania i wsparcie w dalszym rozwoju. Akceleracji będą podlegały technologie stosowane w firmach, a nie firmy.

Najlepsze projekty otrzymają dzięki GreenEvo unikalną pomoc w rozwinięciu ich zielonych skrzydeł: wsparcie doradcze w zakresie prawa dotyczącego transferu technologii, możliwości pozyskiwania funduszy oraz marketingowej strategii działań.

Po naborze technologii zadaniem GreenEvo będzie wsparcie przedsiębiorstw oraz stworzenie publikacji obejmującej pierwsze w Polsce badania rynku technologii i prezentację uczestników konkursu. Ten katalog stanie się podstawową informacją o polskim zielonym rynku dla partnerów zagranicznych i narzędziem ich promocji na całym świecie, m.in. dzięki dystrybucji przez polskie placówki dyplomatyczne.

MŚ/IN

Zobacz także: Finanse i rozwój Wieszjak.pl

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...