Wojna przekonała Polaków do atomu. Rekordowe poparcie

elektrownia

Systematycznie wzrasta w polskich mediach liczba informacji na temat energetyki jądrowej Jednak to ubiegły rok przyniósł szczególne zainteresowanie tym tematem. Powodem był przede wszystkim atak Rosji na Ukrainę, ostrzały Zaporoskiej Elektrowni Atomowej oraz kryzys energetyczny.

Raport: elektrownie atomowe coraz gorętszym tematem

Pod uwagę wzięto ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Badaniu poddano również wpisy z mediów społecznościowych. 

Zdecydowana większość publikacji, bo aż 152 tys. ukazało się w mediach tradycyjnych - najwięcej w internecie (82%). Najniższy udział miała prasa (3%) i telewizja (4%). 

Debata wokół energetyki jądrowej  

– Równo rok temu mieliśmy do czynienia z nagłym wzrostem zainteresowania tematyką energetyki jądrowej. Zwłaszcza w pierwszych tygodniach trwania wojny Polacy kierowali swoją uwagę za wschodnią granicę. Niepokój wzbudzała kwestia możliwego uszkodzenia Zaporoskiej Elektrowni Atomowej oraz walki wokół niedziałającej elektrowni w Czarnobylu. W mediach społecznościowych natomiast można było dostrzec liczne wątki poświęcone płynowi Lugola. To wszystko spowodowało, że to właśnie na marzec 2022 spośród całego przeanalizowanego okresu przypadło największe zainteresowanie energetyką jądrową – mówi Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych w PSMM Monitoring & More.

Społeczeństwo przekonuje się do atomu w Polsce. 80% poparcia 

Wojna sprawiła również, że wiele krajów, w tym Polska, zaczęło intensywniej myśleć o bezpieczeństwie energetycznym oraz uniezależnieniu się od dostaw z Rosji. Energetyka jądrowa stała się więc pewnym i niezawodnym sposobem na utrzymanie niezależności w tym obszarze. Ponadto za jej wykorzystaniem przemawiały m.in. stale rosnące ceny energii czy kwestie ekologiczne. Co warto zaznaczyć, w kwietniu podczas Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego ToGetAir 2022 odbyła się debata, podczas której zaznaczono, że społeczna akceptacja dla energii atomowej w Polsce wzrosła do poziomu 80 proc. i jest najwyższa w historii. 

Atom w mediach 

Medialna narracja na temat energetyki jądrowej skupiała się przede wszystkim wokół trzech obszarów tematycznych: bezpieczeństwo, OZE (odnawialne źródła energii) oraz SMR (Small Modular Reactors). Najwięcej w tych tematach pisano w internecie, głównie na portalach o zasięgu regionalnym.

Źródło: PSMM Monitoring & More

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...