Płatności odroczone za zabiegi zdrowotne coraz popularniejsze

płatności odroczone / Shutterstock

Od początku 2023 roku z płatności odroczonych za zabiegi i usługi zdrowotne miesięcznie korzysta już średnio 3,5 tys. osób. To znaczący wzrost w porównaniu z 2022 rokiem.

Więcej realizowanych płatności  „kupuj teraz, płać później”

– Jeśli rok temu widzieliśmy, że średnio miesięcznie było to około 2,5 tys. realizowanych płatności, to już w tym roku widzimy, że ta liczba zwiększyła się miesięcznie średnio do ponad 3,5 tys. klientów – wylicza Jakub Czarzasty.

Czy to oznacza, że coraz częściej pacjenci decydują się na odroczoną płatność za zabiegi konieczne i rezygnują z tych oferowanych w NFZ? 

Jak przekonuje Czarzasty, Polacy nie tylko oswoili się z płatnościami odroczonymi, ale przede wszystkim doceniają wygodę i szybkość realizowanych płatności w modelu BNPL (ang. Buy Now Pay Later), czyli „kupuj teraz, płać później”.

Jak to działa w klinikach 

– Kwoty do 5 tys. realizowane są w klinikach w 45 sekund. Jeśli natomiast ktoś chce zdecydować się na system ratalny za zabieg powyżej 5 tys. zł, kwalifikacja odbywa się telefonicznie i zajmuje nie więcej niż 6 minut. W segmencie płatności odroczonych w modelu BNPL największa rywalizacja toczy się właśnie o technologiczną innowacyjność, szybkość, wygodę, przy zachowaniu bezpieczeństwa procedur dotyczących ochrony danych osobowych. – wyjaśnia Czarzasty.

Kliniki medyczne ewoluują w modelu biznesowym 

Wzrostu zainteresowania odroczonymi płatnościami za zabiegi medyczne Czarzasty upatruje także w profesjonalizacji modelów biznesowych klinik. 

– Więcej zapytań spływa do nas z tych klinik czy poradni, które oferują swoim klientom rozwiązania pakietowe, plany leczenia. Dzięki temu pacjenci mają szansę skorzystać z szerszej usługi czy rozłożonej w czasie, nie pozbywając się od razu gotówki i bez odkładania usług w czasie. Dziś oczekiwania odbiorców – także na rynku medycznym – wiążą się z komfortem i szybkością realizacji usługi. Nie lubimy i nie chcemy czekać, jeśli już podjęliśmy decyzję o tym czy innym zabiegu – zauważa Czarzasty. 

Jak podaje Statista, w 2021 roku rynek prywatnych usług medycznych w Polsce był wart prawie 61 miliardów złotych, co oznacza wzrost o 10,4 proc. Z analiz Statisy wynika także, że co drugi Polak przynajmniej raz skorzystał z nierefundowanej usługi medycznej. 

Autor: Jakub Czarzasty, prezes zarządu LM PAY SA

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...