Biznes świąteczny zatrudnia nowych pracowników

Święty Mikołaj / Leszek Szymański / PAP
Mimo niepewności związanych z pandemią biznes świąteczny zatrudnia nowych pracowników - ocenia firma Personnel Service. Według niej pracę znajdą pracownicy logistyki, sprzedawcy ryb i choinek, hostessy, producenci ozdób świątecznych czy pakowacze prezentów.

Biznes świąteczny: niepewność i znaki zapytania

Prezes Personnel Service Krzysztof Inglot uważa, że w tym roku świąteczna gorączka znowu stoi pod znakiem zapytania ze względu na panującą na rynku niepewność.

„Polacy pewnie wybiorą się na zakupy, ale spora część kupi prezenty w sklepach internetowych. Wigilie firmowe są bardzo potrzebne, bo pracownikom brakuje kontaktu z innymi, ale nie wiadomo czy pracodawcy się na nie zdecydują. Te wszystkie niewiadome wpływają na branże świąteczne, które jednak zakładają, że sporo będzie się działo” - podkreśla Inglot, cytowany w informacji. Dlatego - jak wskazuje - ofert pracy nie brakuje, choć nie pojawiło się ich dużo więcej niż rok wcześniej.

Święty Mikołaj liderem listy zarobków

„Widmo ewentualnego lockdownu powściąga entuzjazm firm, ale nadal przed świętami będzie można dorobić. To świetna okazja zwłaszcza dla młodych” – dodaje Inglot.

Jak zauważa Personnel Service, od lat niekwestionowanym liderem listy zarobków w zawodach świątecznych jest Mikołaj. Firma szacuje, że Mikołaj może liczyć za zarobki od 25 do nawet 150 zł netto za godzinę pracy. Zazwyczaj niższe stawki otrzymuje Mikołaj pracujący w galerii handlowej, natomiast wyższe można otrzymać za „występ” na firmowej wigilii czy domowej imprezie - informuje firma. Według niej pomocnica Mikołaja, czyli Śnieżynka może zarobić od 17 do 50 zł netto za godzinę.

W branży logistycznej rekrutacje związane z Bożym Narodzeniem rozpoczęły się już we wrześniu, wszystko po to, by obsłużyć wzmożony ruch - zauważa Personnel Service. Według firmy, kurierzy zarobią od 17 do 65 zł netto za godzinę.

Ile zarobi sprzedawca choinek?

Zapotrzebowanie na pracowników generują również zakupy choinek i karpi, ozdób, pakowanie prezentów. W ocenie Personnel Service sprzedawca choinek w tym roku może zarobić od 17 do 25 zł netto za godzinę, a często dostanie specjalną premię od sprzedaży. Sprzedawca karpi zarobi podobnie jak sprzedawca choinek, bo od 17 do 27,5 zł netto za godzinę.

Jak zaznaczono, nieco inny charakter pracy mają pakowacze prezentów oraz osoby, które zajmują się produkcją ozdób świątecznych. W przypadku tych zawodów zarobki zaczynają się od 15 zł netto za godzinę. O ile pracownik przy produkcji ozdób jest w stanie dostać do 18,5 zł netto za godzinę, to pakowacz prezentów raczej nie zarobi więcej niż 17,5 zł netto za godzinę - ocenia firma.

Pracownik firmy cateringowej zatrudniony do obsługi firmowych Wigilii może zarobić od 15 do 21 zł netto za godzinę, kelner w restauracji, gdzie tego typu imprez odbywa się dużo, może liczyć na 15 do 19 zł netto za godzinę plus napiwki - szacuje Personnel Service.

Mniej pracy dla hostess

Zdaniem firmy w tym roku zapewne mniej będzie pracy w charakterze hostess, bo nie wiadomo ilu klientów odwiedzi centra handlowe. Z danych Personnel Service wynika, że zarobki hostess to 16-18 zł netto za godzinę.

Personnel Service to firma specjalizująca się w rekrutacji i zatrudnianiu pracowników z Ukrainy na potrzeby pracodawców w Polsce.

Moja firma
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej
26 kwi 2024

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?
25 kwi 2024

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić
25 kwi 2024

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?
24 kwi 2024

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]
23 kwi 2024

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać
23 kwi 2024

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm
23 kwi 2024

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję
22 kwi 2024

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

pokaż więcej
Proszę czekać...