Prawidłowo skonstruowana umowa powinna chronić interesy Klienta i stanowić podstawę egzekwowania od dostawcy wcześniejszych ustaleń, poczynionych w trakcie przeprowadzania procesu sprzedaży.
Obecnie najczęściej przekazujemy na zewnątrz usługi finansowo-księgowe czy obsługę płac. W ten sposób możemy znacznie obniżyć koszty, mamy dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych, a przede wszystkim znacznie więcej czasu na podstawową działalność firmy. Zdecydowanie zatem można powiedzieć, że outsourcing staje się coraz bardziej popularną formą optymalizacji kosztów zarządzania.
Podpisanie umowy
W trakcie podpisywania umowy outsourcingowej firma musi mieć pewność, iż jej interesy zostały zabezpieczone w odpowiedni sposób. Dokument ten określa, co ma być wykonywane i w jakiej cenie oraz wyznacza relacje między dostawcą a odbiorcą usług.
Umowy outsourcingowe mogą różnić się konkretnymi sformułowaniami, zawsze zbudowane są według określonego schematu i powinny zawierać następujące elementy takie jak: datę rozpoczęcia współpracy, zakres usług oraz miejsce ich świadczenia, zasady współpracy, grono osób kontaktowych, odpowiedzialność stron, kwestie poufności, wynagrodzenie dla dostawcy, okres wypowiedzenia umowy oraz tryb jej rozwiązania.
Więcej: Outsourcing.infor.pl/wj