Windykacja elektroniczna ma pomóc w spłaceniu długu

internet explorer 8
Długi to dla Polaków często wstydliwy problem. Jak pokazują badania, poczucie wstydu i lęk przed kontaktem z windykatorem powodują, że osoby zadłużone unikają rozmów na temat rozwiązania problemów ze spłatą zaległości.

Dlatego KRUK, firma windykacyjna popularyzuje narzędzia internetowe pozwalające dłużnikom na zdalne zarządzanie swoim zadłużeniem. E-Kruk.pl to zupełna nowość na rynku. Daje szansę zawarcia ugody ratalnej i spłaty zadłużenia przez Internet. Wszystko dyskretnie, bez konieczności osobistego ani nawet telefonicznego kontaktu z pracownikiem KRUKa. infoKonsument.pl daje osobom fizycznym możliwość sprawdzenia on-line wiarygodności finansowej przedsiębiorców, z którymi planują współpracować.

Konsumenci mogą też zobaczyć, czy na liście dłużników nie ma wpisu na ich temat. To mogłoby bowiem utrudnić im dostęp do np. kredytów bankowych czy zakupu telefonu na abonament. infoKonsument.pl to internetowe drzwi do bazy danych Rejestru Dłużników ERIF.

Według raportu przygotowanego przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, ponad połowa Polaków niespłacanie zobowiązań traktuje jako coś wstydliwego. Jedna trzecia badanych na myśl o ewentualnym nadmiernym zadłużeniu odczuwa strach. - Wychodząc naprzeciw obawom i uczuciom niepewności towarzyszącym osobom zadłużonym KRUK oddaje do dyspozycji tych osób dwa innowacyjne, jak na polskie warunki serwisy multimedialne.

Umożliwiają one sprawdzenie i uregulowanie swojego zadłużenia dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Trzeba działać, aby długi nie narosły. Dzięki interaktywnym serwisom KRUK S.A. stopniowe wychodzenie z długów stało się proste jak nigdy dotąd – mówi Piotr Krupa, Prezes KRUK.

Serwis e-KRUK jako jedyny daje możliwość dostępu przez Internet do informacji o zadłużeniu. Jego użytkownicy samodzielnie mogą podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu długów – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Za pośrednictwem e-KRUK można nawiązać kontakt z firmą i złożyć deklarację, czy nawet zawrzeć ugodę czyli porozumienie ratalne. Wszystko to dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Zastosowane w serwisie rozwiązania informatyczne zapewniają całkowite bezpieczeństwo danych osób z niego korzystających. Zabezpieczenia poziomem dorównują rozwiązaniom bankowym.

InfoKonsument.pl to drugie udoskonalenie wprowadzone z myślą o konsumentach. Serwis zapewnia dostęp on-line do Rejestru Dłużników ERIF - biura informacji gospodarczej, które gromadzi dane o zadłużonych konsumentach oraz przedsiębiorstwach.

Korzystanie z serwisu internetowego jest wyjątkowo proste i nie wymaga osobistego, korespondencyjnego, ani nawet telefonicznego kontaktu z Rejestrem. Wystarczy wejść na stronę www.infoKonsument.pl i założyć konto.

Do aktywacji niezbędny będzie skan dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego. Po uruchomieniu konta możliwe jest sprawdzenie m.in. czy dane na nasz temat widnieją w Rejestrze i czy sprawdzał je ktoś inny (np. bank, w którym staraliśmy się o kredyt). Z informacji uzyskanych przez infoKonusment.pl możemy dowiedzieć się także, czy ktoś posłużył się dokumentem, który nam skradziono lub podrobiono na nasze nazwisko.

Dodatkową funkcjonalnością infoKonsument.pl jest usługa monitorowania kontrahentów. Może ona być szczególnie przydatna konsumentom, którzy na stałe współpracują z przedsiębiorcami. Umożliwia bieżące śledzenie nowych informacji dotyczących przedsiębiorcy posiadającego wskazany przez użytkownika NIP.

System zawiadomi konsumenta na podany przy rejestracji adres e-mail o każdej zmianie informacji gospodarczych dotyczących monitorowanego przedsiębiorcy. Np. o fakcie dopisania jego danych do Rejestru Dłużników ERIF, aktualizacji lub usunięcia informacji na jego temat.

Potrzebę wprowadzania udogodnień ułatwiających Polakom rozwiązywanie problemów nadmiernego zadłużenia dostrzega także Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Jak twierdzi prezes stowarzyszenia Grażyna Rokicka nie może dziwić, że boimy się kontaktów z firmami windykacyjnymi, skoro zdaniem respondentów badania osoba nadmiernie zadłużona to najczęściej człowiek biedny, nie radzący sobie z niczym (51 proc. odpowiedzi) albo cwaniak lub oszust (tak twierdzi 19 proc. badanych).

Oczywiście ludzie nieporadni życiowo unikają firm windykacyjnych z innych przyczyn niż oszuści. Jednak dla tej pierwszej grupy, wszelkie inicjatywy ułatwiające wyjście z długów, a także pozwalające uniknąć wstydu z powodu posiadania tych długów, mają ogromne pozytywne znaczenie i w sensie ekonomicznym, i w sensie społecznym.

Polecamy: Windykacja.wieszjak.pl

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...