Marketing treści - nowy trend w strategii komunikacyjnej firm w internecie

inforCMS
Marketing treści to skuteczny sposób na przyciągnięcie klientów i wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy w sieci. Polega na oferowaniu internautom-klientom ciekawych i atrakcyjnych treści. Mogą to być porady praktyczne, artykuły eksperckie, nowości branżowe, recenzje i opinie specjalistów, zdjęcia dużej rozdzielczości, atrakcyjne filmy video – nie tylko czysto reklamowe, gry interaktywne.

Marketing treści musi odpowiadać potrzebom klientów - informować, udzielać porad, angażować w dialog oraz także bawić. Wartościowe treści firma może swoim klientom dostarczać różnymi kanałami: własna strona internetowa, blog, gry, profile w mediach społecznościowych, biuletyny i gazetki firmowe, itp.

Administratorzy największych portali internetowych i firmowych stron już dawno dostrzegli, że czym więcej wartościowych treści, tym więcej użytkowników. A liczba odsłon to tylko jeden z ważniejszych wskaźników przy ustalaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.


Wartościowe treści - sposób na większą sprzedaż

Marketing treści to także sposób na zdobycie nowych klientów. Wartościowe treści mają pośredni i bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem i profilem działalności firmy. Klienci przecież w większości wybierają firmy wysoko notowane w wyszukiwarkach.

Obecnie poprzez marketing treści można już nie tylko pośrednio, ale także bezpośrednio wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Pośredni wpływ polega na generowaniu dużej liczby odsłon portalu oraz linkowaniu do niego. Internauci znajdując ciekawe treści, sami umieszczają odnośniki do takich portali i dzielą się informacjami o nich z innymi internautami.

Od niedawna wartościowe treści mają bezpośredni wpływ na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Choć Google od dawna wskazywało, że wartościowe treści to jeden z ważniejszych czynników przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, to jednak dopiero ostatnia zmiana algorytmu wprowadzona pod kryptonimem Penguin zrobiła w tej kwestii duży krok do przodu. Roboty Google o wiele skuteczniej odsiewają teksty stworzone na potrzeby SEO od tekstów fachowych. Nie mają dużego znaczenia już takie wskaźniki jak częstotliwość użycia fraz kluczowych. Roboty coraz trafniej potrafią interpretować jakość publikowanych treści.


Marketing treści - sposób na wartościowego klienta

Marketing treści to dobry sposób na pozyskanie najbardziej wartościowych klientów. Według ekspertów klient wartościowy to klient wymagający, stawiający na jakość. Dla tej grupy klientów cena nie odgrywa tak dużej roli. Poszukują oni produktów najwyższej jakości, zaawansowanych technologicznie, wszelkich nowości. To także klient lojalny, przywiązany do firmy czy marki. O takiego klienta trwa zacięta walka. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na jego przyciągnięcie jest właśnie marketing treści.


Marketing treści - kreowanie wizerunku

Marketing treści to nie tylko sposób na przyciągnięcie wartościowego klienta. To także sposób na zbudowanie pożądanego przez firmę wizerunku. Oferowanie wartościowych treści na stronach firmowych to wyraz szacunku i zaufania do klienta. Z wielu badań wynika, że klienci właśnie w Internecie coraz częściej szukają informacji o firmach i produktach. Od Internetu oczekują więcej niż od innych mediów, szczególnie od mediów społecznościowych. Oczekują od firm dokładnych informacji o produktach, procesie produkcji, zastosowanych materiałach. Chcą także, aby z nimi firma dzieliła się pierwsza swoimi nowinkami. Oczekują także specjalnych promocji, darmowych próbek czy produktów testowych. Użytkownicy social mediów są także otwarci na propozycje współpracy przy projektowaniu i wymyślaniu nowych pomysłów (crowdsourcing).

Chcąc sprostać wizerunkowi firmy, która chce uczciwie i solidnie informować klientów o swojej działalności, nie wolno ignorować tego zadania. W zamian firmy mogą oczekiwać zaangażowania klientów na swoich profilach, aktywnego komentowania działalności firmy i recenzji nowych produktów. Otwarta postawa informacyjna firm podnosi zaufanie klientów. Wszyscy marketingowcy wiedzą, że każda pozytywna recenzja prawdziwego klienta jest na wagę złota.

Marketing treści to strategia komunikacji firm w Internecie stosowana jeszcze stosunkowo rzadko. Firmy jeszcze nie do końca są przekonane, że poprzez publikacje wartościowych treści można zwiększyć sprzedaż. Skupiają się głównie na działaniach, które przynoszą bardzo szybkie efekty. Publikowanie wartościowych treści to strategia długofalowa, która efekty w zakresie sprzedaży przyniesie nieco później niż zwykła reklama. Podobnie sprawa wygląda w zakresie kreowania wizerunku. Tylko, że tutaj większość działań przynosi efekt nieco później.

Marketing treści jest także bardzo kosztowny. Produkcja wartościowych treści to wymagające zajęcie. To wyjaśnia, dlaczego firmy nie decydują się na taką strategię komunikacji. Duże firmy z ogromnymi budżetami na marketing, które podążają nowymi trendami w marketingu, stosują już marketing treści w Internecie na szeroką skalę. Mniejsze muszą się do tego przekonać. Wydaje się, że kolejne zmiany algorytmu Google dostarczą im przekonujących argumentów w tej materii.

 

 

Moja firma
4 godziny 17 minut ze Szczecina do stolicy. Zachodniopomorscy przedsiębiorcy liczą, że Pendolino sprowadzi lepszą koniunkturę na lokalne rynki
17 paź 2024

Wiceminister Infrastruktury Arkadiusz Marchewka poinformował, że już od 14 grudnia do regularnego rozkładu jazdy w relacji Szczecin-Warszawa dołączy długo oczekiwane w Szczecinie Pendolino. Skróci czas przejazdu w obie strony o niespełna godzinę, czy to dużo?

Rząd odkłada obowiązkowe e-faktury, ale przedsiębiorcy nie rezygnują z przygotowań do wdrożenia systemu KSeF
17 paź 2024

Jak wiadomo, ostatecznie zgodnie z nowym harmonogramem, przedsiębiorcy, których roczna sprzedaż przekroczy 200 mln zł w 2025 roku, będą musieli wdrożyć KSeF od 1 lutego 2026 roku. Pozostałe firmy będą miały czas do 1 kwietnia 2026 roku.

Drewno w gospodarce: główną barierą właściwego wykorzystania są stereotypy głęboko zakorzenione w świadomości Polaków
17 paź 2024

Polacy postrzegają drewno głównie w kontekście tradycyjnych wyrobów, takich jak meble czy domy wiejskie. Tymczasem jego potencjał w produkcji innowacyjnych, ekologicznych produktów pozostaje nieznany. To ważne, by poznali pełne spektrum, w konteście dekrbonizacji i gospodarki obiegu zamkniętego.

Aktualizacja oprogramowania w firmie: jak ją przeprowadzać, by uniknąć problemów – wnioski po światowej awarii systemów Windows
17 paź 2024

Jakie skutki może mieć błędna aktualizacja oprogramowania, przekonał się o tym niemal cały świat gdy takie zdarzenie sparaliżowało lotniska i banki, nie liczą mniej spektakularnie działających przedsiębiorstw. Czy firmy wyciągnęły i wyciągają z tego wnioski?

Polacy wyszaleli się na wakacjach i aż do Sylwestra będą oszczędzać na hotelach i restauracjach? Branżę ogarnął pesymizm
16 paź 2024

Branża hoteli, restauracji i cateringu, fachowo określana jako HoReCa utraciła cały entuzjazm, który niósł ją przez pierwsze trzy kwartały tego roku. Z lidera optymizmu wśród branż spadła do roli przewodzącego pod względem pesymizmu. Co jest tego przyczyną?

Gwałtowny wzrost niewypłacalności przedsiębiorstw [RAPORT]
15 paź 2024

Z Globalnego Raportu o Niewypłacalności, Allianz Trade wynika, że firm mających problemy z niewypłacalnością jest coraz więcej. W 2024 r. odnotowano gwałtowny wzrost, który będzie się zwiększał w kolejnym roku. Stabilizacji można oczekiwać dopiero w 2026 r. 

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki MŚP ws. świadczenia interwencyjnego
15 paź 2024

Świadczenie interwencyjne wyklucza część poszkodowanych przedsiębiorców? Apel rzeczniczki Małych i Średnich Przedsiębiorców Agnieszki Majewskiej w sprawie świadczenia interwencyjnego. Wnioski o to świadczenie można składać do ZUS od 5 października 2024 r.

Indywidualna działalność gospodarcza: jak dokonać pierwszego i kolejnych wpisów do CEIDG
14 paź 2024

Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą oraz wspólników spółek cywilnych.

Klient ma zawsze rację, czego więc wymaga od firmy, w której chce zostawić pieniądze w czasach nowoczesnych technologii
13 paź 2024

Jeszcze kilka lat temu udogodnienia, takie jak kasy samoobsługowe, płatności odroczone, chatboty czy aplikacje mobilne umożliwiające zbieranie punktów i wymienianie ich na kody rabatowe, były czymś, co wyróżniało daną firmę na tle innych. Dziś jest to standard, must have.

Nie robią szkoleń z ochrony danych osobowych, lekceważą hakerów i ukrywają skutki kradzieży danych
11 paź 2024

Czy firmy szkolą swoich pracowników w zakresie ochrony danych osobowych więcej niż tylko na początku zatrudnienia? Jaki odsetek przedsiębiorstw nie robi tego wcale? Czy wiedzą, jak postępować w przypadku wycieku danych? 

pokaż więcej
Proszę czekać...