Internet - nowe pole walki

Rozwój Internetu spowodował wyraźną emigrację do niego wszelkiego życia społecznego. Procesowi temu towarzyszyło powstawanie coraz to nowych narządzi internetowych, będących miejscem wirtualnych spotkań. Fakt ten szybko dostrzegli pracownicy branży z reklamowej. Upowszechnienie Internetu, oraz jego nieograniczone możliwości, sprawiły, że ich nowym polem walki o klienta stał się właśnie Internet.

Prowadzenie działań związanym z marketingiem w Internecie określa się e-marketingiem. Zasadne wydaje się zatem pytanie, czy można tutaj mówić o nowej jakości, czy tylko o zastosowaniu starych narzędzi w nowym otoczeniu. Jeśli nawet specjaliści od komunikowania wskazują, że Internet jest takim samym medium służącym do komunikowania jak telefon, to w przypadku marketingu w Internecie rzeczywiście można mówić o nowej jakości. Oczywiście istotą marketingu nadal pozostaje promocja produktu, marki i firmy.

Nowe otoczenie i możliwości

Panuje powszechna opinia, że Internet zmienił diametralnie nasze życie. Ta nieco mało odkrywcza refleksja, jednak doskonale obrazuje rzeczywistość. Internet to nowe otoczenie dla firm i ich produktów oraz nowe możliwości ich promocji.

Internet cały czas uwodzi, czyli przyciąga wciąż nowych i spragnionych informacji i rozrywki użytkowników. W przeciwieństwie do innych mediów, takich jak prasa czy TV, które straciły nieco swój urok. Najsilniej odbiło się to na prasie, która obecnie w budżetach reklamowych jest prawie na samym końcu.

Internet to nowe możliwości prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Internet to możliwości wysyłania zindywidualizowanych komunikatów. Marketingowcy w Internecie mogą tak zaprojektować kampanię, że właściwe komunikaty będą szybko docierały do odpowiednich grup docelowych. Marketing w Internecie to także względnie tania promocja.

Internet - zagrożenie dla marki i firmy

Oczywiście Internet to także pole walki, które niesie z sobą pewne zagrożenia dla firm czy ich produktów. Wszelkie negatywne opnie o produkcie w Internecie rozchodzą się nieomal z szybkością światła, a znane przypadki bojkotów pewnych marek, uświadomiły marketingowcom, jaka siła drzemie w wirtualnej społeczności.

Internet - reklama traci na znaczeniu

W dobie Internetu, klasyczne narzędzia marketingowe tracą nieco na znaczeniu, niektóre zaś zaczynają żyć nowym życiem. Oczywiście szeroko rozumianą reklamę znajdziemy jeszcze w budżetach marketingowców w Internecie, ale nie będzie ona już priorytetem. Podobnie ma się sprawa z artykułami reklamowymi, które straciły na znaczeniu.

Marketing szeptany w nowej odsłonie

Z kolei inne narzędzia, które wydawało by się, że były coraz bardziej zapominane, w Internecie stanowią jedną z najważniejszych broni marketingowych. Mowa oczywiście o marketingu szeptanym, przez marketingowców z branży określanym wirusowym. Działania marketingowe przy wykorzystaniu tego instrumentu prowadzone są obecnie na szeroką skalą właściwie w każdym miejscu w Internecie. Do tego stopnia są powszechne, że powoli stają się równie znienawidzone przez internautów, jak wyskakujące zewsząd reklamy.
Internet - nowe narzędzia marketingowe

Oczywiście kluczowym elementem marketingu w Internecie jest strona www. Jest to na tyle nowe narzędzie, że projekt strony, jej wykonanie, oraz promocję lepiej zlecić firmie specjalizującej się w e - marketingu. Działania związane z promocją strony w wyszukiwarce Google, czyli jej pozycjonowaniem, są na tyle nowym zajęciem, że żadna agencja reklamy, bez doświadczenia w Internecie, sobie z tym nie poradzi.

Do nowych narzędzi marketingowych w Internecie można także zaliczyć instrumenty oferowane przez Google, czyli AdWords w sieci wyszukiwania i sieci partnerskiej.

E - marketing branżą z przyszłością

E - Marketing to najszybciej rozwijająca się obecnie branża związana z Internetem. Praktycznie żadne przedsięwzięcie w Internecie nie byłoby możliwie bez jego wcześniejszego rozpropagowania. Firm zajmujących się marketingiem w sieci jest mnóstwo, lecz niewiele takich, które są do tego odpowiednio przygotowane, czyli są w stanie z sukcesem przeprowadzić kompleksową kampanię marketingową w Internecie.

http://tense.pl/

 

Moja firma
OECD: Polska gospodarka zaczyna się powoli ożywiać. Inflacja będzie stopniowo zwalniać
02 maja 2024

Najnowsza prognoza makroekonomiczna OECD zawiera ocenę globalnej sytuacji gospodarczej oraz szczegółowy opis sytuacji gospodarczej państw członkowskich OECD, w tym Polski.

System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

pokaż więcej
Proszę czekać...