Przeciętny gracz ma 35 lat i nadwagę

Według najnowszego raportu Centers of Disease Control and Prevention (CDC) wynika, że statystyczny gracz ma 35 lat i nadwagę. Dodatkowo jest agresywny, introwertyczny i pogrążony w depresji.

Kiedy wyobrażasz sobie nałogowego gracza, przed oczyma prawdopodobnie pojawia się obraz nastolatka, który godzinami bawi się w World of Warcraft lub podobne darmowe odpowiedniki z gatunku MMO. Nic bardziej mylnego.

Z raportu "Centers for Disease Control and Prevention" wynika, że statystyczny gracz w Stanach Zjednoczonych ma około 35 lat, nadwagę, problemy z odnalezieniem się w społeczeństwie i objawy depresji. Badanie wskazało również, kiedy dziecko lub nastolatek zaczyna spędzać zbyt wiele czasu w wirtualnym świecie, jego problemy psychiczne i zdrowotne przenoszą się w wiek młodzieńczy.

W raporcie CDC czytamy, że wśród badaczy coraz częściej pojawia się przekonanie o szkodliwym wpływie gier na psychikę i zdrowie dzieci. Problem staje się coraz poważniejszy - szacuje się, że gry wideo trafiły już do 65% domostw w Stanach Zjednoczonych.

Badanie wskazuje, że połowa graczy w Stanach Zjednoczonych znajduje się w przedziale wiekowym od 18 do 49 lat. 25% fanów wirtualnej rozrywki to osoby w wieku 50 lat i starsze. Według badaczy przygotowujących raport CDC niemal 12% graczy w wieku od 8 do 34 lat wskazuje liczne objawy uzależniania od tej formy rozrywki.

Część raportu wykazała również różnicę w postrzeganiu wirtualnej rozrywki przez mężczyzn i kobiety. Okazuje się, że Mężczyźni lubią gry komputerowe bo "dają im one powód by spotkać i wspólnie coś zrobić". Kobiety natomiast szukają w wirtualnym świecie czystej rozrywki.

Jim McGregor z In-Stat dodał, że problem dotyczy nie tylko samych gier komputerowych, ale przede wszystkim relacji społecznych.

To nie tyko gracze, ale także internauci

"Według mnie to nie tylko problem gier, ale sieci społecznych oraz Internetu w ogóle" - powiedział McGregor. "Technologia pozwoliła nam osiągnąć tak wiele, a mimo to komunikacja społeczna sprowadza się do spędzania wielu godzin przed monitorem. To kolejny powód tego, że Amerykanie stają się grubi, leniwi i głupi".

Badacze przygotowujący raport CDC w podsumowaniu stwierdzają m.in.: "jedną z interpretacji tych badań może być fakt, że dla wielu osób gry komputerowe stały się specyficzną formą leku na problemy, które ich codziennie dotykają. W wirtualnym świecie łatwo jest znaleźć ucieczkę od szarej rzeczywistości". 

Źródło: CHIP

Moja firma
System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

pokaż więcej
Proszę czekać...