Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Kamil Rogala
rozwiń więcej
W jaki sposób przygotować kampanię Google AdWords? / inforCMS
Obecnie nie jest niczym zaskakującym, że Internet jest jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą formą reklamy. Jednym ze sposobów reklamy w internecie jest skorzystanie z kampanii Google AdWords. Jeżeli już zdecydowaliśmy się wykorzystać narzędzie Adwords do reklamowania się w sieci Internet, z pewnością warto poświęcić temu więcej czasu i odpowiednio przygotować kampanię. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że zainwestowane w reklamę pieniądze przyniosą korzyści w przyszłości.

Zaplanowanie kampanii

Na samym początku powinniśmy odpowiednio zaplanować naszą kampanię. Jest to konieczne, jeśli chcemy osiągnąć pozytywne skutki reklamowanie się w Internecie. Musimy przede wszystkim dokładnie określić co chcemy reklamować i w jaki sposób. Dlatego też musimy ustalić cele i sposób działania. Zastanówmy się, jakie informacje o sobie, swoich produktach lub swojej stronie chcemy przekazać potencjalnym klientom, którzy zainteresują się naszą reklamą. Następnie powinniśmy obrać swój cel, czyli określić, jakiego oczekujemy efektu. Może to być liczba wejść na stronę, liczba zapytań lub kontaktów, liczba komentarzy etc. Następnym krokiem t określenie czasu, na jaki planujemy kampanie. Może to być kampania czasowa lub ciągła, a wszystko to zależy od potrzeb naszej firmy. 

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

Wybór słów kluczowych

Kolejnym krokiem jest poszukanie słów kluczowych, na jakie chcielibyśmy się reklamować. Słowa kluczowe powinny być związane z naszym celem, powinny kojarzyć się z firmą i jej usługami. Google udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych. Możemy w nich znaleźć informacje na temat liczby zapytań danego słowa, wielkości konkurencji oraz trendach czasowych. Warto pamiętać, aby wybrane przez nas słowa kluczowe pokrywały się z informacjami udostępnianymi na naszej stronie. Na tej podstawie jest przyznawany wynik. W początkowej fazie kampanii warto eksperymentować ze słowami kluczowymi, jednak po jakimś czasie warto zdecydować się już na konkretne, przynoszące najwięcej korzyści słowa kluczowe.

Przygotowanie linków sponsorowanych

Kolejnym etapem jest przygotowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane są tym, co zobaczą osoby, które wpiszą wybrane przez nas słowa kluczowe do wyszukiwarki. Link sponsorowany składa się z kilku części. Pierwszą jest oczywiście tytuł, czyli najbardziej promowana treść. Kolejną częścią jest opis, czyli do dwóch wierszy z dowolnym opisem. Ostatnimi częściami jest strona, czyli adres naszej domeny oraz strona docelowa, czyli adres wyświetlony po kliknięciu.
Pamiętajmy, że zawartość linku sponsorowanego ma wpływ na wynik jakości naszego słowa kluczowego. Im większe odniesienie się w reklamie do zawartości naszej strony i użytych słów kluczowych tym wyższy wynik jakości uzyskają.

Zobacz również: Jak często wysyłać newsletter?

Określenie stawek za słowa kluczowe

Co kryje się pod określeniem stawek za słowa kluczowe? Otóż stawka za słowo kluczowe to kwota, którą jesteśmy gotowi zapłacić za kliknięcie w naszą reklamę. Prościej mówiąc, stawka ta odpowiada za miejsce wyświetlania naszej reklamy w wyszukiwarce. Jeśli stawka jest wysoka, to pozwala ona na uzyskanie średniej pozycji 1-3, czyli jest wyświetlana nad wynikami organicznymi. Jeżeli stawka pozwala na wyświetlanie w pozycji 4-10, wtedy reklamy znajdą się po prawej stronie wyników organicznych.

Największy wpływ na wysokość naszej stawki, gwarantującej pokazanie się naszej reklamy, ma konkurencja, a konkretniej wysokość kwoty, jaką konkurenci są skłonni zapłacić za takie samo słowo jak nasze. Istnieje pewna zasada, a mianowicie im bardziej popularnego słowa chcemy użyć, tym większe będą potencjalne wydatki. W związku z tym, aby oszczędzić warto poszukać fraz składających się z kilku słów kluczowych. Warto również korzystać z dedykowanych narzędzi Google, które proponują słowa związane z wybraną przez nas frazą przewodnią.

Moja firma
System kaucyjny do zmiany. Jest nowy projekt
30 kwi 2024

Ministerstwo Klimatu i Środowiska przygotowało projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Odnosi się on do funkcjonowania systemu kaucyjnego. Zgodnie z nim kaucja będzie pobierana w całym łańcuchu dystrybucji. Co jeszcze ma się zmienić?

Rewizja KPO przyjęta przez rząd. Co z podatkiem od aut spalinowych?
30 kwi 2024

Rewizja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) została przyjęta przez Radę Ministrów - poinformowała na platformie X minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

Nie tylko majówka. W maju będą jeszcze dwa dni ustawowo wolne od pracy. Kiedy?
30 kwi 2024

Dni wolne w maju. Ci, którym nie udało się zorganizować pięcio- czy nawet dziewięciodniowego długiego weekendu, mogą jeszcze spróbować w innym terminie w tym miesiącu. Kiedy jeszcze wypadają dni ustawowo wolne od pracy w najbliższym czasie? 

Sztuczna inteligencja w branży hotelarskiej. Sprawdza się czy nie?
30 kwi 2024

Jak nowe technologie mogą wpłynąć na branżę hotelarską? Czy w codziennym funkcjonowaniu obiektów hotelowych zastąpią człowieka? Odpowiadają przedstawiciele hoteli z różnych stron Polski, o różnych profilach działalności, należących do Grupy J.W. Construction.

Jak zarządzać budżetem biznesu online, gdy wzrastają koszty?
30 kwi 2024

Biznes e-commerce jest pełen wyzwań, bo wymaga zarządzania na wielu płaszczyznach. Jak zachować ciągłość finansową, gdy operator zmienia warunki współpracy? 

Mikroprzedsiębiorcy poszli po kredyty, ale banki udzieliły ich mniej, niż rok temu
30 kwi 2024

Według informacji przekazanych przez Biuro Informacji Kredytowej, w marcu br. banki udzieliły mikroprzedsiębiorcom o 4,5 proc. mniej kredytów, a ich wartość była niższa o 3,3 proc. w porównaniu do marca 2023 r.

Dane GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle. Poniżej oczekiwań ekspertów
29 kwi 2024

Z danych GUS na temat handlu hurtowego i nowych zamówień w przemyśle w marcu br. wynika m.in., że typowy dla tego okresu wzrost sprzedaży hurtowej w ujęciu miesięcznym osiąga niższą, od notowanej w tym okresie w ubiegłych latach, dynamikę. Statystyki pokazują również kontynuację trwającego już od lutego 2023 roku okresu ujemnej dynamiki sprzedaży hurtowej w ujęciu rocznym. Marcowe dane na temat nowych zamówień w przemyśle, pokazujące znaczny spadek w stosunku do ubiegłego roku, są kolejnym powodem do niepokoju po ogłoszonych wcześniej przez GUS, rozczarowujących wynikach produkcji przemysłowej (spadek o 6,0% r/r w marcu b.r).

Niższy ZUS będzie sprzyjał decyzjom o otwarciu JDG?
29 kwi 2024

W 2023 r. powstało 302 tys. nowych firm jednoosobowych, a 177 tys. odwiesiło swoją działalność. Jednocześnie z rejestrów wykreślono ich aż 196,5 tys. Czy mniejsze koszty prowadzenia działalności gospodarczej spowodują, że będzie ich otwierać się więcej? 

Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu
26 kwi 2024

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?
26 kwi 2024

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

pokaż więcej
Proszę czekać...