Efektem zmian, jakie wprowadziła pod koniec 2008 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest zwiększenie liczby wykonawców z 20 do 200 firm, a także oszczędności na robotach budowlanych o około 30 proc.
Zmiany dotyczyły kryteriów przy określaniu warunków w postępowaniach na roboty budowlane.
Liczba zainteresowanych udziałem w przetargu wzrosła m.in. dzięki obniżeniu progu finansowego przychodów i dysponowania środkami na zabezpieczenie inwestycji, jakie musiał wykazać oferent.
Po wprowadzonych zmianach wykonawca powinien posiadać środki własne dla zapewnienia realizacji inwestycji przez pierwsze dwa miesiące. A nie jak to było do tej pory przez cały czas realizowanego kontraktu.
Ponadto swoje doświadczenie ma udokumentować jedynie dyrektor projektu, a nie cała kadra inżynierska pracująca w zespole.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna