REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokalizacja sklepu: Biznes w cieniu supermarketu

M.G.
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Siła oddziaływania supermarketu lub sklepu dyskontowego jest nieporównywalnie większa niż małego, rodzinnego biznesu. Czy warto prowadzić działalność gospodarczą w towarzystwie dużego supermarketu?

Jak się odnaleźć?

Czy zauważyłeś, jak często przy sklepach dyskontowych i supermarketach lokowane są myjnie samochodowe i stacje paliw? Niektóre supermarkety, np. Kaufland, z założenia wynajmują część powierzchni kupcom i rzemieślnikom. Przy tego rodzaju formatach powstają punkty usługowe i mniejsze sklepy z asortymentem uzupełniającym ofertę marketu. Są więc firmy, które potrafią czerpać korzyści z bliskości wielkiego sąsiada, postrzegając go jako magnes.

REKLAMA

Miejsce bardzo handlowe

Supermarket generuje duży ruch samochodowy i pieszy. Ruch zaś sprzyja koncentracji handlu. Do supermarketów i dyskontów przyjeżdżają wyłącznie osoby, które chcą wydać pieniądze. Są to Twoi potencjalni klienci.

Polecamy: Lokalizacja sklepu - przegląd opcji dostępnych na rynku

Duży parking

Otwierając biznes blisko supermarketu, możemy liczyć na to, że nasi klienci będą mogli korzystać z jego dużego parkingu. W istocie po zrobieniu zakupów np. w Tesco wielu klientów chce uzupełnić koszyk o produkty delikatesowe (np. ulubiony alkohol) lub zamówić usługę (np. oddać garnitur do pralni, zrobić tipsy).

Sprawdź kondycję supermarketu

Musimy pamiętać, że nie wszystkie supermarkety czy dyskonty mają potencjał, aby być magnesem. Przyciągają bowiem najpopularniejsze obiekty. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, jak radzi sobie supermarket jest liczenie samochodów na parkingu. Musisz jednak uwzględnić zmiany aktywności konsumentów w zależności od pory roku, dnia tygodnia i pory dnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Policz ludzi w promieniu 500 metrów

Spójrz na okoliczne osiedla i oszacuj liczbę mieszkań (poprzez numery domofonu lub skrzynek pocztowych). Następnie liczbę mieszkań pomnóż przez 3 (tyle mniej więcej wynosi liczba osób na mieszkanie wg GUS). Wiedząc, ile osób mieszka w promieniu 500 m, łatwiej jest porównać kilka lokalizacji i wybrać taką, która ma najlepszy potencjał.

Poszukaj innych magnesów w okolicy

Dobrze, jeżeli sąsiedztwo marketu nie jest jedynym atutem. Tradycyjnym, niezwykle skutecznym magnesem jest ruchliwy dworzec kolejowy lub autobusowy Na Twoje obroty korzystnie może wpłynąć także sąsiedztwo McDonald’s czy markowej stacji benzynowej. Jeżeli rozważasz sprzedaż alkoholu, unikaj lokalizacji przy szkołach.

Polecamy: Gdzie warto prowadzić biznes? Poznaj tajemnice kupców

Standard marketu ma znaczenie

Dla powodzenia Twojego biznesu olbrzymie znaczenie będzie miało to, przy jakim markecie zostanie otwarty.

Deweloperzy galerii handlowych z wielką ostrożnością podchodzą do wyboru operatora marketu. Standard marketu niejako pozycjonuje centrum handlowe. W tych centrach, które chcą uchodzić za prestiżowe, swoje podwoje otwierają takie sieci jak Piotr i Paweł czy Bomi. Przykładem są delikatesy Bomi w prestiżowym warszawskim Klifie. Jeżeli chcesz świadczyć popularne usługi fryzjerskie, poszukaj lokalizacji przy takich dyskontach jak Tesco czy Biedronka. Z kolei prestiżowe studio fryzur, nastawione na obsługę kilku wymagających klientek dziennie, najlepiej zlokalizować przy markecie sieci delikatesowej.

Dostosuj ofertę

Jeżeli już podjąłeś decyzje i chcesz otworzyć biznes przy dużym obiekcie handlowym, musisz zadbać o unikatowość produktu, który będziesz sprzedawać lub usług, które będziesz świadczyć. Jakość produktów sprzedawanych przez sieci dyskontowe i supermarkety jest z każdym rokiem lepsza. Np. kiedyś w dyskontach sprzedawano tylko kilka rodzajów pieczywa, teraz największe sieci dążą do tego, żeby w każdym sklepie była piekarnia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA