REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy telefon komórkowy zastąpi komputer

REKLAMA

Nowoczesne telefony oferują biznesmenowi funkcjonalność zbliżoną do komputera. Czy kiedyś zastąpią je całkowicie?

Telefon komórkowy dawno przestał służyć wyłącznie do wykonywania i odbierania połączeń głosowych i obsługi wiadomości tekstowych. Nowoczesne, inteligentne telefony (tzw. smartfony) są dla przedsiębiorców osobistym i cennym urządzeniem, które wspomaga ich pracę. Za ich pomocą mogą również połączyć się z internetem lub siecią firmową, odebrać i wysłać pocztę elektroniczną, a nawet tworzyć i edytować dokumenty. To jednak tylko część ich możliwości.

System otwarty

– Takie telefony mają więcej pamięci i szybsze procesory niż klasyczne aparaty. Dzięki temu mogą obsługiwać bardziej zaawansowane oprogramowanie. Dostępne na rynku urządzenia mają już zazwyczaj wbudowaną obsługę plików MS Office (np. Word, Excel, PowerPoint) oraz plików multimedialnych i Adobe Reader.
Poza tym producenci udostępniają narzędzia do tworzenia aplikacji na otwarte systemy. Wpływa to na powstawanie aplikacji pisanych pod potrzeby klienta, a nie według pomysłu producenta systemu – tłumaczy Elżbieta Sadowska, rzecznik sieci Plus.
Telefony inteligentne, tzw. smartfony, pracują pod kontrolą otwartych systemów operacyjnych, np. Symbiana lub Windows Mobile. Otwartość systemów umożliwia instalowanie na nich oprogramowania innego niż dostarczone przez producenta.
Mogą być to zarówno aplikacje biznesowe (np. klient systemu wspomagającego zarządzanie), jak i narzędziowe (np. system antywirusowy). Smartfony to też doskonałe narzędzie do korzystania z multimediów – materiałów wideo, muzyki i gier. Rozbudowana funkcjonalność tego typu telefonów czyni je coraz bardziej popularnymi wśród użytkowników biznesowych. Nie odstraszają ich nawet zdecydowanie wyższe ceny smartfonów.

Inteligentny aparat

– Smartfony umożliwiają klientom biznesowym dostosowanie telefonów do unikalnych potrzeb swojej firmy. Zainstalowane aplikacje biznesowe zamieniają telefon w mały komputer. Od początku 2006 roku obserwujemy rosnący udział telefonów inteligentnych w sprzedaży biznesowej – mówi Jacek Kalinowski, rzecznik Grupy TP.
Telefony inteligentne coraz częściej wyposażane są w większe ekrany i klawiatury z układem QWERTY, przypominającym klawiaturę komputera osobistego.
Zapewnia to bardziej komfortową pracę i możliwość szybszego wpisywania danych. Coraz częściej telefony biznesowe wyposażane są w moduły bezprzewodowej łączności Wi-Fi (umożliwiają podłączenie się do sieci bezprzewodowej np. w biurze, hotelu) oraz GPS, wykorzystywane w systemach nawigacji satelitarnej.

Relatywnie drogo

– Smartfon to już nie tylko telefon, to również komputer i właściwie całe biuro, które mieści się w kieszeni marynarki czy spodni – przekonuje Dariusz Chlastawa, wiceprezes mPunkt Polska.
Wzrost popularności smartfonów hamowany jest przede wszystkim ich wysokimi cenami. Na zaawansowane modele tego typu telefonów (nawet w operatorskich promocjach) trzeba wydać często kilkaset złotych. Na wolnym rynku ceny smartfonów oscylują na poziomie 2 tys. złotych, co dla wielu małych przedsiębiorców wydaje się ceną zaporową.
Największym dostawcą smartfonów na polskim rynku jest Nokia. Fiński producent telefonów komórkowych ma również zdecydowanie największą ofertę takich urządzeń, skierowanych do różnych segmentów rynku i typów odbiorców. Rosnącą popularnością cieszą się również telefony wykorzystujące system Windows Mobile. Microsoft, który jest producentem systemu operacyjnego, sam nie zajmuje się produkcją urządzeń, a w Polsce dostarcza je kilkudziesięciu innych producentów i operatorów, m.in. BenQ, Era (seria MDA) HP, i-mate i Fujitsu-Siemens.
Smartfony w perspektywie najbliższych lat mogą stopniowo wypierać komputery przenośne stosowane do tej pory jako standard w pracy mobilnej. Z pewnością nie zapewnią funkcjonalności ani wydajności, ale będą mogły zapewniać dostęp do coraz szerszej liczby aplikacji. Będą również integrować w sobie technologie znane dotychczas wyłącznie z komputerów. Nieocenioną zaletą smartfonów jest ich wielkość i możliwość posiadania ich zawsze przy sobie. Komputery tej bariery nie pokonają nigdy.
Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

Marcin Kuśmierz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA