Wartość marki i firmy. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?
Uprawnienie do dochodzenia odszkodowania przysługuje każdemu, kto został poszkodowany w wyniku zdarzenia, które spowodowane zostało z winy innego podmiotu. Do kręgu omawianych osób zaliczyć można, w zależności od rodzaju zdarzenia będącego przyczyną poszkodowania, m.in. kierowcę samochodu, pasażera, rowerzystę, motocyklistę, pieszego, pracownika, pacjenta, ofiarę przemocy.
Funkcjonując w obrocie może zdarzyć się nadzwyczajna sytuacja, w związku z którą podmiot biorący w niej udział dozna uszczerbku, za który zostanie przyznane następnie odszkodowanie.Za takie szczególne zdarzenie można uznać wypadek spowodowany, który został wywołany przyczyną zewnętrzną, powodując uraz lub śmierć osoby, która brała w nim udział. Bardzo często tego typu wypadki mogą mieć miejsce w zakładach, czy przy wykonywaniu czynności zawodowych poza zakładem.