REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Wstępne podsumowania sezonu wakacyjnego przez przedsiębiorców Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie pozwalają wysnuć tezę, że to nie były ani najlepsze, ani najgorsze wakacje dla branży.
W tym roku Polacy na wakacje wyjeżdżali z własnych oszczędności. Na rozrywkę wydawali średnio 200 – 300 złotych. Urlop kosztował najczęściej 2 000 złotych na osobę.
Jak na zagranicznych wyjazdach płacili Polacy, którzy urlop spędzili poza krajem? Jak zadbać o swoje finansowe bezpieczeństwo?
Długi weekend sierpniowy powoduje ponadprzeciętne oblężenie polskich hoteli. Jakie miejsca są najpopularniejsze?
REKLAMA
Za nami pierwszy miesiąc tegorocznych wakacji. Jak tego lata podróżują Polacy? Które kierunki i miasta cieszą się największą popularnością?
Zdaniem Północnej Izby Gospodarczej zniechęcanie turystów, by przyjeżdżali nad polskie morze, bo „jest drogo” i „są paragony grozy” jest działaniem, które sprawia, że przedsiębiorcy tracą klientów.
Działalność sezonowa to specyficzna forma działalności gospodarczej, która prowadzona jest przez ograniczony czas w roku, np. przez wakacje. Sezonowi przedsiębiorcy dostosowują się do preferencji i zachowań klientów, wykorzystując tym samym okazję na dodatkowy zarobek. Ekspertka tłumaczy, z jakimi konsekwencjami podatkowymi wiąże się działalność sezonowa oraz wyjaśnia, czy prowadząc ją, trzeba otwierać działalność gospodarczą.
Sezon wakacyjny trwa już od kilkunastu dni. Hotelarze zwracają uwagę, że zainteresowanie turystów jest, ale… mogłoby być większe. I to znacznie.
REKLAMA
Wybór odpowiedniego ubezpieczenia podróżnego jest ważny dla każdego podróżnika lub wczasowicza. Dobrze wybrana oferta pozwala czuć się bezpiecznie w podróży i w pełni cieszyć się wakacyjnym wyjazdem.
Wakacje a inflacja. W tym roku na wakacje może wyjechać ponad 60 proc. Polaków, czyli więcej niż w poprzednim roku. Ile rodacy planują przeznaczyć na ten cel? Dokąd się wybiorą?
Warszawa zwyciężyła w rankingu European Best Destination 2023 oraz znalazło się na szóstej pozycji w globalnym zestawieniu najlepszych miejsc do podróży biznesowych. Wyzwaniem staje się teraz zapewnienie odwiedzającym Warszawę odpowiedniej liczby komfortowych miejsc noclegowych.
Branża turystyczna po feriach. Są powody do niepokoju – rodzima branża turystyczna podsumowuje zakończone właśnie ferie i ponad połowa właścicieli obiektów nie jest zadowolona z ruchu turystycznego. Jeszcze więcej – 57% z nich uważa, że nie jest to sytuacja przejściowa. Dlatego znaczący odsetek gospodarzy planuje zmiany w swojej ofercie, a co piąty bierze pod uwagę rezygnację z działalności – wynika z ankiety przeprowadzonej przez platformy Noclegi.pl i Nocowanie.pl.
Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.
Zarzut wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieprawidłowe prezentowanie cen Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl z Gdańska. Spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
REKLAMA