Kategorie

Technika jazdy, Teren niezabudowany

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przejazdy kolejowe to jedne z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Nadjeżdżający pociąg nie ma fizycznej możliwości zahamowania. Cała odpowiedzialność za bezpieczne pokonanie przejazdu kolejowego spoczywa więc na kierowcy.
Jazda drogami z dala od osad ludzkich wydaje się być łatwa i bezpieczna. Jedyne zagrożenie mogą stanowić zwierzęta, wbiegające na drogę. Tymczasem są i inne zagrożenia, z których istnienia często nie zdajemy sobie sprawy.
Jazda nocą jest dobrą alternatywą dla podróżowania w ciągu dnia, zwłaszcza latem gdy pogoda po zmroku jest dobra, a dni są upalne. Jednak wybierając się w nocną trasę trzeba zdać sobie sprawę z kilku niebezpieczeństw, które niesie ze sobą jazda nocą.
W jeździe terenowej pojazdami do tego niedostosowanymi należy kierować się daleko posuniętą ostrożnością i przezornością. Dotyczy to zwłaszcza miejsc trudnych do pokonania, takich jak strome zbocza.
"Syndrom autostrady" to silne uczucie senności spowodowane kombinacją powtarzających się bodźców wizualnych i zmęczenia. Może być spowodowane zmęczeniem lub monotonią krajobrazu podczas jazdy.
Przedstawiamy kilka sugestii dotyczących etycznej strony Offroad’u, który jest sportem mającym bezpośredni wpływ na środowisko naturalne. Przyjmując nasz punkt widzenia, wyrażony w tym artykule, przyczynicie się do poprawy piaru polskich offroaderów oraz środowiska.
Większość ludzi funkcjonuje lepiej podczas dnia i dlatego też, jazda w warunkach nocnych przebiega u nich mniej sprawnie. W warunkach nocnych wzrok człowieka nie działa tak efektywnie jak w dzień. Niektórzy ludzie w czasie jazdy nocą mogą mieć problemy z rozróżnianiem kolorów i oceną odległości.
Ciekawą atrakcją Szczecina jest schron przeciwlotniczy z czasów II wojny światowej. Jego powstanie datuje się na 1941 rok. Konstrukcja schronu opiera się m.in. na żelbetonowym stropie, który ma grubość 3 metrów.
Ostatnio coraz częściej słyszy się, że motocykliści to utrapienie kierowców, a kierowcy motocyklistów. Brak porozumienia często jest przyczyną niebezpiecznych sytuacji na drodze.
Wielu fachowców powie…w ogóle nie jeździć, bo dziur jest tyle, że nie da się ich ominąć. Są jednak sposoby przejeżdżania przez nie bezpieczne dla naszego samochodu.
Są sytuacje, w których po niegroźnym wydarzeniu nie warto wzywać profesjonalistów z pomocy drogowej. Z wieloma problemami można poradzić obie samemu. Jednym z nich jest wyciąganie auta, które wpadło do rowu lub ugrzęzło w miękkim polu.
Jazda w słoneczny dzień jest przyjemna wówczas, kiedy słońce znajduje się wysoko nad horyzontem. W przeciwnym wypadku jego blask może oślepić kierowcę, a to może mieć bardzo przykre następstwa.
Jazda samochodem może być zarówno ekscytująca, jak i przyjemna. Poczucie wolności i zadowolenia jednak może nam odebrać kierowca, który będzie jechał niebezpiecznie blisko naszego tylnego zderzaka.
Jazda autostradą i drogą ekspresową teoretycznie należy do najłatwiejszych zadań, jakie oczekują na kierowcę. Zwykle kojarzy się z bezmyślnym naciskaniem na pedał gazu i patrzeniem w lusterka, czy nie dogania patrol policji.
W opowieściach kierowców w przydrożnych barach pojawia się czasem motyw „załapania pobocza” i ściągnięcia samochodu z jezdni do rowu lub w pole.
Nieraz, aby dojechać do zaplanowanego celu, trzeba opuścić asfaltową lub betonową szosę i zjechać na drogę gruntową. Takie drogi, odpowiednie dla pojazdów konnych, nie są przyjazne samochodom.
Prędkość ekonomiczna – w teorii - to taka, przy której samochód zużywa najmniej paliwa na każde 100 km. Nie jest to do końca prawda. Na koszt podróży ma także wpływ wiele innych czynników, wśród których wartość zużytego paliwa nie jest najważniejsza.
Bezpieczeństwo na drodze jest najważniejsze, a zwiększamy je w miarę poprawy naszych umiejętności jako kierowców. Oto kilka porad, jak stać się lepszym kierowcą a co za tym idzie, zapewnić sobie i innym maksimum bezpieczeństwa.
„Prędkość bezpieczna” to określenie bardzo nieprecyzyjne. Bez względu na to, z jaką prędkością pojazd się porusza, ruch ten może stwarzać zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.
Zwykle pod pojęciem kolumny pojazdów rozumie się zorganizowaną grupę aut, należących często do jednego właściciela, które poruszają się drogą z jednakową prędkością i dążącą do wspólnego celu.
Nie wszyscy kierowcy pamiętają o tym, że drogi służą także innym użytkownikom. Można na nich spotkać także rowerzystów, maszyny rolnicze, a nawet wozy konne i pieszych.
Wozy konne to prawdziwa zmora polskich dróg. Nocą są najczęściej całkowicie niewidoczne: nie mają widocznego dla innych użytkowników drogi oświetlenia, ale najczęściej także nie są wyposażana nawet w światła odblaskowe.
Polskie drogi słyną w całej Europie ze swoich dziur, wyrw, nierówności asfaltu, oraz głębokich kolein. To efekt jazdy po nich przeładowanych ciężarówek.
Spośród trudnych warunków, jakie mogą nękać kierowcę na drodze do najmniej dokuczliwych należą opady deszczu.
Brak kultury u prowadzących pojazdy jest jedną z powszechniejszych przyczyn wypadków i kolizji na drogach. Kultura i wyrozumiałość dla innych użytkowników dróg może znacząco zmniejszyć ich liczbę.
Wjeżdżając na mało ruchliwe, zwykle nieutwardzone leśne drogi kierowcy często wyłączają myślenie. Tymczasem nawet w środku lasu należy być ostrożnym. Tu też są piesi… ale nieco inni. Podpowiadamy jak poruszać się autem w terenie leśnym.
Nocna jazda we mgle to przerażające doświadczenie. Poniższe wskazówki pomogą przewidzieć i zapobiec większości niebezpieczeństw, jakie jej towarzyszą.
Kierunkowskazy w samochodzie są jednym z najważniejszych urządzeń sygnalizacyjnych, a ich wpływ na bezpieczeństwo jest niemal tak istotny, jak sprawnie działających reflektorów i świateł „stop”.
Złość, zdenerwowanie, rozkojarzenie są za kierownicą nie mniej groźne, niż spożycie alkoholu czy zażycie narkotyków. W Polsce niestety mało kto zwraca uwagę na stan emocji kierowcy.
Jazda samochodem ułatwia życie każdemu z nas, a w szczególności osobom starszym. Jednak w pewnym wieku prowadzenie samochodu staje się bardzo niebezpieczne.