REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Spotkanie biznesowe, Kultura pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy eventy online są kluczem do sukcesu MŚP?

W eventach online swój klucz do sukcesu znalazły małe i średnie przedsiębiorstwa, które dostrzegły w nich szereg niespotykanych dotąd biznesowych korzyści. Czy w post-covidowej rzeczywistości powrócą one do wydarzeń w pełni stacjonarnych?

Piotr Winek: Tworzenie społeczności, która się nawzajem wspiera to najlepsze wsparcie dla biznesu [WYWIAD]

Relacje inwestorskie, ale i szerzej – kontakty w biznesie to element, który z jednej strony jest niezbędnym fundamentem każdej działalności, jednak z drugiej (paradoksalnie) – bywa często pomijany. Czy przedsiębiorcy mają czas na budowanie szczerych relacji?

Co się liczy dla pracownika? O świadomym kształtowaniu przyjaznego miejsca pracy

Ponad połowa ankietowanych w najnowszym badaniu Deloitte „2018 Deloitte Millennial Survey” na pytanie o ważne aspekty pracy wskazała, zaraz po wynagrodzeniu, przyjazną kulturę pracy. To oznacza, że wszystko, co kryje się pod hasłem “Employee experience”, a więc czego doświadczamy jako pracownicy na co dzień w miejscu zatrudnienia, ma coraz większy wpływ na wybory rekrutacyjne młodych ludzi, decydujących się na pracę w konkretnej firmie.

Windykacja sektora B2C - Sposoby odzyskiwania należności

Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w wyjątkowym spotkaniu biznesowym pt. "Windykacja sektora B2C - Sposoby odzyskiwania należności". Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

REKLAMA

FutureTech Congress: Przyszłość pod znakiem technologii

FutureTech Congress to jeden z najważniejszych szczytów biznesowych w Europie Środkowo-Wschodniej dedykowany branżom fintech, insurtech oraz big data. 24 i 25 maja eksperci z całego świata będą w Warszawie rozmawiać o tym, jak przedsiębiorstwa mogą przygotować się do rzeczywistości kształtowanej przez technologie, sztuczną inteligencję i disruptive innovation.

Pracownik nie zapłaci podatku od firmowej wigilii

Pracownicy, którzy biorą udział w wigiliach firmowych nie uzyskują przychodów, które należałoby wliczyć do ich podstawy opodatkowania. Tego rodzaju spotkania nie będą skutkowały powstaniem korzyści po stronie pracowników.

Seminarium biznesowe „7 nawyków skutecznego działania” i „Szybkość zaufania” - 5 czerwca 2014 r.

Zapraszamy na seminarium biznesowe „7 nawyków skutecznego działania” i „Szybkość zaufania”, które odbędzie się 5 czerwca 2014 r. w Warszawie. Poprowadzi je, po raz pierwszy w Polsce, Stephen M.R. Covey.

Kultura organizacyjna i jej wpływ na biznes

Wiele się mówi o różnych technicznych aspektach biznesu. Sztuka negocjacji, techniki sprzedaży, strategie marketingowe mają swoje stałe miejsce na liście szkoleń. Są to umiejętności niezbędne do funkcjonowania w świecie biznesu. Jednak wsłuchując się w świat biznesu, a właściwie słuchając rozmów przedsiębiorców, skądinąd profesjonalistów w swojej dziedzinie, odnieść można wrażenie, że posiedli oni wszelkie kompetencje poza tą, która pozwala w sposób niezakłócony komunikować się ze światem.

REKLAMA

Czy znajomość języków obcych ma wpływ na zatrudnienie?

Powszechnie wiadomo, że znajomość języków obcych pomaga w znalezieniu zatrudnienia. Coraz więcej firm od swoich kandydatów do pracy wymaga znajomości chociaż jednego języka obcego. Nie wszyscy jednak wiedzą, że ma to również wpływ na wysokość wynagrodzenia i dochody przedsiębiorstwa.

Wzrost PKB w 2014 r.

Prognozy gospodarcze na 2014 r. wskazują na poprawę sytuacji ekonomicznej. Założenia na przyszły rok poparte są wzrostem konsumpcji, poprawą jakości sprzedaży detalicznej, wzrostem kwot wynagrodzeń czy lepszym eksportem. Współczynnik PKB wzrośnie o około 2 procent w 2014 r.

O czym warto pamiętać podczas biznesowego lunchu?

Lunch to nie tylko wspólne zjedzenie posiłku i delektowanie się jego smakiem, biznes uczynił z niego pole walki. Spotkania tego typu często odbywają się wśród członków top managementu, handlowców, ale też zdarzają się takie spotkania rekrutacyjne. Jak w takiej sytuacji się zachować? Co można zrobić a czego kategorycznie nie wypada? Niżej spróbuję skrótowo rozwiać Wasze wątpliwości.

Propozycje UE w sprawie poprawy jakości staży

Unia Europejska zaproponowała rozwiązania i wytyczne, które mają poprawić jakość staży. Pracodawcy będą zobowiązani informować odpowiednio wcześniej jakie oferują warunki odbycia stażu. UE zapewnia, że staże będą lepiej przygotowywać ludzi młodych do przyszłej pracy zawodowej.

Jak efektywnie poprowadzić zebranie?

Efektywne poprowadzenie zebrania może być kluczem do sukcesu. Nie tylko zainteresowanie uczestników spotkania jest trudne. Również poprowadzenie zebrania w taki sposób, aby przedstawić wszystkie zaplanowane punkty w racjonalnym czasie może przysporzyć kłopotów.

Kongres "Wyroby medyczne"

Cooper Conferences serdecznie zaprasza na Kongres "WYROBY MEDYCZNE" 24.01.2013 r. Hotel InterContinental, Warszawa.

Elegancja w zawodzie trenera i coacha

„Okazuje się, że w dzisiejszych czasach, w dobie rywalizacji i konkurencji firm, znajomość zasad etykiety jest jednym z czynników zapewniających egzystencję i rozwój” - pisze E.Pietkiewicz. Elegancja biznesowa to zbiór zasad i właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym, a umiejętność ich stosowania pozwala nam odnaleźć się w każdych okolicznościach.

Elegancja biznesowa sztuką życia

Jak ważna jest elegancja w biznesie? Po co potrzebna jest znajomość elegancji w zawodzie Trenera i Coacha?

Branża golfowa nie daje się kryzysowi

Branża golfowa radzi sobie całkiem nieźle, a Polska nie jest tu wyjątkiem.

Lepsi i gorsi w miejscu pracy

Nierówne traktowanie pracowników przez szefostwo w miejscu pracy jest na porządku dziennym. Kierownictwo promuje pracowników lojalnych, z poczuciem humoru, a także tych, których po prostu lubi. Jednak często odbija się to na atmosferze w miejscu pracy.

Narzekanie w pracy

Czy narzekanie to nasza cecha narodowa? Narzekamy także w pracy - na pogodę, piłkarzy, rząd, urzędników i … pracę. Dużo oczywiście zależy od osób i warunków, w których się pracuje. Ludzie pogodni, podchodzący do wszystkiego z dystansem, raczej nie będą podatni na zmianę nastawienia z powodu wpływu środowiska pracy, chyba że warunki, w których przyjdzie im codziennie wykonywać zawodowe obowiązki, okażą się naprawdę nieprzyjazne.

Donosicielstwo w pracy

Szefie, u tych obok ciągle głośno – pewnie nie pracują. Z donosem w pracy spotkał się prawie każdy. Im większe skupisko ludzi, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdą się „życzliwi”, którzy dopilnują, by szef dowiedział się o tym, co robią inni.

Czy Polacy dbają o swój wygląd w pracy w porównaniu do innych nacji?

W Niemczech kobiety w pracy nie pokazują kolan, a Francuzki są bardzo eleganckie. Holendrzy na spotkania służbowe chodzą w t-shirtach i dżinsach. A Polacy… Polacy coraz więcej czasu spędzają przed lustrem. I to przed wyjściem do pracy, a nie na randkę.

Firmy nie lubią palących

Są bardziej zdekoncentrowani i szybciej się denerwują. Częściej chorują, a za nimi ciągle unosi się swąd. Osoby palące tytoń, bo o nich mowa, coraz częściej popadają w niełaskę współpracowników i pracodawców. Ci drudzy coraz częściej poszukują do pracy osób, które nie potrzebują przerwy na papieroska.

Żarty i pogaduchy o seksie … w pracy

Okazuje się, że seks przestaje być tematem tabu w miejscu pracy. Mało tego, o seksie rozmawiamy nawet w obecności naszego przełożonego. Choć w zasadzie, częściej zamiast rozmawiać, żartujemy. Nikomu rozmowy o seksie nie przeszkadzają, ale pogawędki takie mogą wpłynąć na naszą efektywność. Niewątpliwie jest to temat, który nas angażuje i po rozmowie dotyczącej seksu, trudniej nam jest wrócić do służbowych obowiązków. Zwłaszcza wiosną.

Praca w 30 sekund – Business Speed Dating w Metropolii

Życie w wielkiej Metropolii wypełnia niekończąca się pogoń mieszkańców za modą, nowinkami technicznymi, a nawet uciekającym czasem, który w kulturze materialnej kapitalizmu nabrał wyjątkowego znaczenia. W ekonomii i szeroko pojętych stosunkach handlowych najlepiej widać, jak ważna jest każda minuta przy podejmowaniu szybkich i trafnych decyzji.

Odwlekanie zadań, czyli prokrastynacja

Oczywiste jest, że nie każdy identycznie rozpoczyna dzień w pracy. Są tacy, którzy mogą od razu, szybko i z werwą zabrać się za robotę. Natomiast inni potrzebują nawet połowy dnia na „rozruch”. Zachowanie osób z tej drugiej grupy jest często odbierane jako… lenistwo. Od pewnego czasu wiadomo jednak, że nie można zawsze postrzegać takiego zachowania jako braku pracowitości.

Wystawiennicze know – how

Wybrałeś najodpowiedniejsze wydarzenie wystawiennicze w swojej branży, ciężko pracowałeś, by wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zastanawiasz się, czy jest jeszcze coś, o czym należałoby pomyśleć? Oto garść podpowiedzi, które pomogą Ci rozwiać wątpliwości towarzyszące przed wydarzeniem.

Gala Businesswoman Roku 2011

25 lutego 2012 Magazyn Businesswoman&Life organizuje galę Businesswoman Roku 2011. Patronami gali są m.in. Biznes.wieszjak.pl oraz Kobieta.wieszjak.pl.

Członkowie izb handlowych u prezydenta

W czwartek prezydent Bronisław Komorowski spotkał się z przedstawicielami Międzynarodowej Grupy Izb Handlowych w Polsce. Podczas spotkania poruszono przede wszystkim kwestię obecności zagranicznych inwestorów w naszym kraju. Zajmowano się także zagadnieniem rozwoju rodzimej gospodarki.

Co przyniesie szczyt państw strefy euro?

Dzisiaj rano okazało się, że indeksy CPI i PPI w Chinach są nieco wyższe od oczekiwań, przez co już niebawem Ludowy Bank Chin może zareagować na te dane konkretnymi decyzjami, ale największe zainteresowanie wzbudziło inne wydarzenie. Japonię nawiedziło groźne trzęsienie ziemi, w wyniku czego na tokijskiej giełdzie odnotowano spadki i nastąpiło osłabienie jena. Mimo sytuacji w kraju już przed godz. 9.00 japońska waluta zdołała odrobić straty.

Stopy procentowe w Chinach ponownie podniesione

Inwestorzy kompletnie nie byli przygotowani na podwyżkę stóp procentowych przez Ludowy Bank Chin. Chińczycy są jeszcze zaabsorbowani obchodami Nowego Roku Księżycowego. Chińska giełda zacznie pracować dopiero w środę, dlatego reakcję na decyzję PBoC możemy poznać z pewnym opóźnieniem.

Jak zadbać o koncentrację słuchaczy?

Usuń to co odciąga uwagę od głównego przekazu slajdu. Zostaw to, co najważniejsze, a umysły Twoich słuchaczy odwdzięczą ci się swoją koncentracją w trakcie całej prezentacji.

Jak kontrolować długość prezentacji?

Przygotowując prezentację na komputerze, możesz mieć wrażenie, że jest za krótka lub w sam raz w stosunku do czasu który będziesz mieć do dyspozycji. Ale gdy będziesz mówić ją na głos, potrwa znacznie dłużej. Ta sztuczka pomoże ci łatwo ustalić liczbę slajdów w twojej prezentacji, tak aby się nie denerwować i nie przekraczać wyznaczonego czasu.

Trudności w zapamiętywaniu imion i nazwisk

Trudności w zapamiętywaniu nazwisk i imion to zjawisko powszechne i automatycznie dochodzimy do wniosku, że w związku z tym szkoda naszego trudu i wysiłku aby zapamiętać je. To błąd szczególnie w przypadku częstych kontaktów z klientami.

Jak zapanować nad własnym głosem?

Czasami po samym powitaniu w czasie rozmowy telefonicznej, jesteśmy w stanie odczytać nastawienie rozmówcy. Możemy wywnioskować czy dzwoniący chce nawiązać współpracę, czy będzie o coś prosić, czy też wystąpi z ciekawą propozycją. Z intonacji możemy wywnioskować wiele cennych dla nas informacji. Dlatego bardzo ważne jest, aby panować nad swoim głosem i intonacją.

Tytułowanie, czyli kiedy przejść na „Ty”

Przychodząc do nowego miejsca pracy, napotykamy w biurze lub na korytarzu nowe osoby, różniące się statusem w firmie. Wbrew pozorom właściwe zwracanie się do nich może okazać się niemałym wyzwaniem, wciąż sprawiającym liczne problemy.

Jaka jest alternatywa dla spotkań biznesowych?

Mimo niewątpliwych zalet zwoływania zebrań, w niektórych przypadkach ich przeprowadzanie jest po prostu nieopłacalne. Często zaburzają one rozkład dnia pracy w firmie, a jego uczestnicy mają wrażenie, że marnują swój czas. Nie rzadko zdarza się też, że spotkanie zamienia się w pole bitwy, gdzie podjęcie jakichkolwiek decyzji nie jest możliwe.

Co nam dają spotkania biznesowe?

W firmach często stajemy przed koniecznością rozwiązania pewnych problemów, czy też podjęcia decyzji. Dzięki dostępowi do różnych środków przekazu, które pozwalają nam na szybki przekaz informacji, często rezygnuje się z „klasycznych” zebrań.

Przedstawianie przez osoby trzecie - porady

Zarówno w biznesie, jak i w życiu prywatnym spotykamy się czasem z sytuacją, że należy kogoś przedstawić drugiej osobie. Czasem możemy zostać o to poproszeni przez znajomego z pracy lub wręcz będzie to naszym obowiązkiem np. w trakcie pełnienia funkcji gospodarza przyjęcia lub podczas asystowania ważnej osobie.

Powitania biznesowe w innych kulturach

Etykieta biznesowa, tak samo jak protokół dyplomatyczny, zakłada określony kanon zachowana. Dzięki tym zasadom jesteśmy w stanie uniknąć przynajmniej większości gaf. Jednak podróżując po świecie lub przyjmując gości zagranicznych, powinniśmy mieć świadomość odmienności kulturowych, i to nie tylko na gruncie językowym, kulinarnym, ale też tych związanych np. z powitaniem.

Spotkania biznesowe, czyli jak podajemy dłoń

O ile zwyczaj nakazuje osobie niższej rangą powitać przełożonego, to już wyciągniecie dłoni leży w gestii tego drugiego, czyli ważniejszego. Gafą, zatem będzie, jeżeli mówiąc naszemu przełożonemu „dzień dobry”, od razu wyciągniemy doń rękę. W wielu firmach może być praktykowany inny zwyczaj, np., kto pierwszy, ten lepszy, bez zwracania uwagi na rangę.

Spotkania biznesowe, czyli jak to jest z powitaniami

Nie trzeba być handlowcem, by starać się budować pozytywny wizerunek za każdym razem, gdy spotykamy się z klientami, współpracownikami czy osobami całkiem niezaangażowanymi w naszą zawodową rzeczywistość. Dama i Dżentelmen po prostu wiedzą, że pod każdą szerokością geograficzną właściwe powitanie drugiej osoby jest niezbędnym elementem kulturalnego funkcjonowania w danej społeczności. A zatem kto i komu powinien pierwszy powiedzieć ,,dzień dobry"?

Kiedy organizować wideokonferencję?

Wideokonferencje, po zainstalowaniu małych kamer, mogą być transmitowane na dużym ekranie w specjalnym pomieszczeniu konferencyjnym lub na ekranach telewizorów znajdujących się w kilku pomieszczeniach bądź na laptopach uczestników spotkania.

Spotkania bezpośrednie a e-spotkania

Kiedyś wszystkie spotkania miały charakter bezpośredni. Dzisiejsza technologia oferuje wiele innych możliwości.

Jaka jest różnica między przyjęciem prywatnym i służbowym?

Często nam się wydaje, że przyjęcia po godzinach pracy, to przyjęcia prywatne, czyli takie, podczas których powinna obowiązywać etykieta towarzyska. Jednak często jest inaczej.

Kontakt wzrokowy - technika ZPM

Na udane przemówienie składa się nie tylko przekazywana treść. Nawet gdyby była ona interesująca, nie dotrze do słuchaczy, jeśli jest wygłaszana bez podtrzymywania z nimi kontaktu wzrokowego. Patrz zatem na tych, do których kierujesz swoje słowa!

Porządki w biurze: krok po kroku

Przed nastaniem porządku jest zawsze wielki chaos: Wszystko trzeba wyrzucić! Na wykonanie pierwszego kroku nie potrzebujesz dużo czasu. Jednak najlepiej będzie, jeśli załatwisz od razu za jednym zamachem krok pierwszy i drugi.

Porządki w biurze

Czy i Ty marzysz o biurze, w którym wszystko masz „na oku”, do wszystkiego masz wgląd i wszystko znajduje się „pod ręką”?

Rodzaje przyjęć zasiadanych

Każdy rodzaj przyjęcia ma swoją specyfikę i rządzi się swoimi prawami. Inny charakter będzie miała kolacja, inny śniadanie. Brunch czy lunch będą nieadekwatne do celebrowania wielkiego osiągnięcia kulturalnego czy naukowego. Obiad – będzie doskonałym wyborem.

Spotkania – maratony

Spotkanie – maraton to prawdziwe wyzwanie zarówno dla prowadzącego jak i dla uczestników.

Wideokonferencja

Wideokoferencja to kolejny rodzaj spotkania służbowego, który wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacyjne. Mogą one stać się Twoim sprzymierzeńcem lub doprowadzić do Twojej porażki.

REKLAMA