Kategorie

Spedycja, Transport drogowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polskie firmy spedycyjne zajmujące się transportem międzynarodowym zaczynają czuć oddech konkurencji z Rumunii. Dzięki wsparciu UE i niższym cenom stanowią coraz silniejszą konkurencję dla rodzimych firm.
Niespersonalizowane konto karty ułatwia dokonywanie opłat w różnych krajach za przejazd płatnymi odcinkach dróg. Na czym ono dokładnie polega wyjaśnia ekspert Diners Club Polska.
Polscy przewoźnicy wjeżdżający na teren Federacji Rosyjskiej mają problemy z uiszczaniem wymaganych za przejazd opłat. Szkopuł tkwi w niepoprawnie działającym systemie. Czy mimo to będą karani za brak opłat?
Koszty paliwa mają bardzo istotny wpływ na rentowność działalności spedycyjnej. Podpowiadamy, w jaki sposób można ograniczyć zużycie paliwa w działalności spedycyjnej.
Czy małym firmom transportowym jest potrzebny spedytor? W wielu przypadkach rzetelny spedytor to dla małych firm transportowych gwarancja stawki i terminu płatności.
Konsolidacja przesyłek oznacza łączenie różnych przesyłek, różnych nadawców w jeden ładunek w celu zmniejszenia kosztów transportu. Stosują ją coraz częściej spedytorzy odpowiadając na potrzeby klientów.
28 sierpnia 2012 roku Rada Nadzorcza powołała Arkadiusza Filipowskiego do zarządu spółki PEKAES SA, na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż i obsługę klientów. Jednocześnie z zarządu spółki odeszła Małgorzata Adamska.
Jakie prawa posiada osoba uprawiona – nadawca bądź odbiorca przesyłki – w sytuacji, kiedy przewoźnik dopuści się określonych uchybień w związku z przewozem naszej przesyłki.
Podobnie jak co roku, jednakże na niższym poziomie - tak pokrótce można podsumować stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych w drugim kwartale 2012 roku. Po ostrożnym początku roku, barometr transportowy TimoCom nadal zachowuje się mało dynamicznie, wskazując w końcówce kwartału stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych na poziomie 56:44. Takie wyniki nie pozwalają na zbliżenie się do rekordowych wartości z dwóch poprzednich lat.
Mimo, że UEFA Euro 2012 już za nami, nie zakończyły się jeszcze działania związane z obsługą logistyczną turnieju – w zespole DB Schenker Logistics, który był jednym z operatorów logistycznych obecnych przy mistrzostwach, trwa ostatnia faza operacyjna oraz czas podsumowań
Zlecenie spedycyjne należy traktować jako formę umowy. Każde takie zlecenie powinno zawierać informacje niezbędne do prawidłowej realizacji zadania transportowego tj.: adres załadunku i rozładunku, a także ich dokładną datę i godzinę.
Hussar Gruppa, działająca w Europie Zachodniej firma transportowa chce jeszcze w 2012 roku zadebiutować na rynku NewConnect. W planach jest pozyskanie kilku milionów złotych na rozwój.
Kto na kim najbardziej zarabia - spedytor na przewoźniku czy przewoźnik na spedytorze? Współpraca tych dwóch kontrahentów może przebiegać bezproblemowo, jeśli ich relacje opierają się na zasadzie "wygrany - wygrany" (win - win). Czyli każdy z nich czerpie z tej współpracy korzyści w takim wymiarze, który daje mu pełną satysfakcję ze wspólnego biznesu.
Czy nieotrzymanie zapłaty z tytułu świadczonych usług transportowych i spedycyjnych skutkuje koniecznością rozpoznania momentu obowiązku podatkowego dokładnie w 30. dniu od daty wykonania usługi?
Sąd Rejonowy w Kielcach ogłosił upadłość spółki Elmar Handel. Założyciel i prezes holdingu Elmar wciąż walczy o utrzymanie ostatniej z flagowych spółek grupy - Elmaru Transport.
Europejska Fundacja Zarządzania Jakością (EFQM) przyznała wyróżnienie „Uznanie za doskonalenie” na poziomie 5 gwiazdek dla DB Schenker Logistics w Polsce
W dzisiejszych czasach zagrożeń utraty ładunku wynikających z różnych czynników zewnętrznych podczas transportu jest wiele. Dlatego międzynarodowe firmy spedycyjne oferują coraz częściej swoim klientom dostęp on-line do informacji na temat statusu przesyłki za pomocą specjalnej platformy. 
Zagubienie listu przewozowego w ogromnej większości przypadków następuje z winy kierowcy. Taki stan rzeczy wiąże się z poważnymi konsekwencjami dla przewoźnika lub kierowcy odpowiedzialnego za zaistniałą sytuację.
Głównym złożeniem procedury uproszczonej jest wprowadzenie ułatwień dla podmiotów gospodarczych przy dokonywaniu zgłoszeń celnych. Przedsiębiorcy mają do wyboru trzy formy.
Co to jest procedura tranzytu. Czy w trakcie jego realizacji można zmienić środek transportu Czy można podzielić towar, zmniejszyć lub dołożyć nowy. Szczegóły w artykule radcy prawnego Ewy Krysztofiuk.
Klient unijny z Niemiec zamówił w Polsce towar, ale dostawa dociera najpierw do innej polskiej firmy, od której klient unijny kupuje kolejny towar. Dopiero wtedy ładunek jedzie do Niemiec. Jak należy zafakturować dostawę? Czy przysługuje prawo do stawki VAT 0 proc.?
W ubiegłym roku Dachser przetransportował 46,2 miliona przesyłek o łącznej wadze 35,5 miliona ton. Wskaźnik kapitału własnego spółki osiągnął poziom 40 proc.  W Polsce, w ubiegłym roku firma odnotowała wzrost przychodów o 31 proc.
Klienci operatorów logistycznych coraz częściej oczekują kompleksowych rozwiązań dystrybucyjnych, które łączą transport drobnicowy i całopojazdowy – mówi Arkadiusz Andruch dyrektor ds. krajowego frachtu całopojazdowego w ROHLIG SUUS Logistics.- W wielu branżach, np. RTV AGD czy FMCG, brak tego typu synergii utrudnia, a niekiedy uniemożliwia stosowanie skutecznych rozwiązań logistycznych.
Jak uchronić się przed wyłudzeniem towarów wyłudzenia towarów na fałszywe licencje drogowe oraz kradzieżami na tzw. fałszywego przewoźnika? Prezentujemy podstawowe zasady bezpiecznej organizacji przewozów.
Od 7 marca br. we Wrocławiu zaczęły obowiązywać przepisy zakazujące ciężarówkom powyżej 18 ton wjazdu w wyznaczonych godzinach do miasta. Decyzja wzbudziła wiele dyskusji, szczególnie w branży TSL. W jaki sposób zakazy wpływają na proces realizacji dostaw i działalność operatorów logistycznych?
Każdy, kto związany jest z transportem drogowym na podstawie ustawy o transporcie drogowym z dnia 6 września 2001 roku może zostać poddany kontroli drogowej lub kontroli w siedzibie przedsiębiorstwa. Jakie prawa i obowiązki mają podczas takiej kontroli zarówno przewoźnik, kierowca, spedytor, nadawca i odbiorca i czy zawsze wszczęcie postępowania administracyjnego ITD jest zasadne?