REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.
Przedsiębiorcy telekomunikacyjni z obowiązkiem przekazywania do GUS szczegółowych danych osobowych abonentów usług telefonicznych, a więc danych osobowych milionów polskich obywateli oraz obywateli innych państw, którzy wykupili usługi u polskiego operatora. Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji są zaniepokojone.
Jak przygotować smartfon do naprawy, by nie paść ofiarą oszustwa i przejęcia naszych wrażliwych danych?
O bezpieczeństwo danych osobowych obawia się ponad 60 proc. Polaków - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów. Ofiarą ich wycieku lub kradzieży padło 15 proc. rodaków, a 40 proc. doświadczyło próby ich wyłudzenia.
REKLAMA
REKLAMA
Pracodawca może żądać od pracownika informacji o zarażeniu wirusem SARS-CoV-2 (tzw. koronawirusem), a także innych danych związanych z przeciwdziałaniem chorobie COVID-19. Podstawę prawną zapewniają mu przepisy RODO. Wymagają jednak zagwarantowania tym danym bezpieczeństwa i poufności.
REKLAMA