Kategorie

Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Najpierw rozsyłałeś CV, potem entuzjastycznie reagowałeś za każdym razem, gdy słyszałeś dźwięk telefonu, z podnieceniem szedłeś na rozmowę kwalifikacyjną. I pewnego dnia telefon zadzwonił inaczej – „Czy może pan podjąć pracę w naszej firmie z dniem pierwszym …”
Poprawność językowa w kontaktach międzyludzkich, a szczególnie biznesowych jest bardzo ważna. Od szybkości i trafności ripost słownych może zależeć twój awans zawodowy lub decyzja o powierzeniu ci nowego projektu
Spora część życia prawie każdego człowieka kręci się wokół jego pracy. Nic więc dziwnego, że wielu ludzi właśnie w miejscu pracy szuka również swojej drugiej połówki, ale czy faktycznie romanse w pracy opłacają się?
Pieniądze nie są łatwym tematem rozmów. Kto nie zadaje sobie pytań w stylu – jak poprosić szefa o podwyżkę, by ten nie poczuł się urażony? Poznaj kilka zasad, które pomogą Ci w tej trudnej sprawie.
Zarówno przyjmowanie słów krytyki z odpowiednią klasą jak i taktowne jej wypowiadanie jest nie lada wyzwaniem. Jak mu sprostać?
Zdobywanie nowych kontrahentów, utrzymywanie kontaktów z nimi, to życie codzienne w świecie biznesu. Zastanówmy się jak przyjąć naszego potencjalnego klienta, tak aby zaowocowało to kolejnymi spotkaniami i dalszą współpracą.
Firma to nie tylko nazwa, logo, to przede wszystkim ludzie. Zostając pracownikiem danej firmy – stajemy się jej wizytówką i mamy ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firmy. Ważne jest aby pracownik zdawał sobie z tego sprawę, iż jest niejako jej reprezentantem. Powinien on zatem przestrzegać zasad i reguł nie rzutujących negatywnie na ocenę firmy poprzez ocenę jego samego.
Kodeks pracy odrębnie reguluję kwestie odpowiedzialności odszkodowawczej jednego pracownika względem pracodawcy za wyrządzenie szkody w jego mieniu, a odrębnie odpowiedzialność kilku pracowników. O odpowiedzialności odszkodowawczej jednego pracownika jest mowa w innym naszym artykule.
Dzisiaj weszło w życie rozporządzenie w sprawie wykonywania pracy zarobkowej lub prowadzenia działalności gospodarczej przez żołnierzy zawodowych.
Jestem zatrudniony na stałe na podstawie umowy o pracę na pełen etat. Czasami w firmie u kolegi łapię zlecenia – jedno lub dwa w miesiącu. Kolega twierdzi, że może mi zapłacić więcej niż mój pracodawca, bo nie musi płacić za mnie całego ZUS-u. Trochę się obawiam czy to prawidłowe i czy nie będę musiał kiedyś płacić tych składek z odsetkami?
Umowę o pracę zawarta a czas nieokreślony może wypowiedzieć zarówno pracodawca i pracownika.
Musisz wiedzieć, że w przypadku umowy o pracę zawartej na czas określony ograniczona jest możliwość wypowiedzenia stosunku pracy.
Przed zawarciem umowy o pracę, musisz podjąć właściwą decyzję przy wyborze odpowiedniej umowy. Jakie zatem umowy o pracę mogą zawierać między sobą pracownik i pracodawca?
Jedną z najbardziej pożądanych umów o prace przez pracownika jest umowa o pracę na czas nieokreślony. Daje ona pracownikom największą stabilność zatrudnienia.
Umowa o pracę na czas określony należy do umów terminowych. Umowa ta zawierana jest jak sama nazwa wskazuje, na z góry określony okres. Po upływie którego dochodzi do rozwiązania stosunku pracy.
Zanim zdecydujesz się zatrudnić pracownika zawrzyj umowę o prace na oes próbny. Umowa ta ma dać odpowiedź pracownikowi i pracodawcy, czy nadal chcą kontynuować zawarty miedzy nimi stosunek pracy.
Aby zawrzeć umowa o pracę z pracownikiem możesz ją poprzedzić zawarciem umowy przedwstępnej. W poniższym artykule znajdziesz najważniejsze informację dotyczące przedwstępnej umowy o pracę.
W przyszłym roku bezrobocie może sięgnąć nawet 14 proc. Możliwy jest także realny spadek płac.
Musisz wiedzieć, że poprzez nawiązanie umowy o pracę pracownik zobowiązuje się świadczyć pracę na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy w zamian za wynagrodzenie. Pracodawca jest zobowiązany do zatrudnienia pracownika i wypłaty wynagrodzenia za świadczoną pracę. W poniższym artykule zamieszczamy informacje jakie powinny naleźć się w umowie o pracę.
Umowa o pracę jest najczęstszą podstawą nawiązania stosunku pracy. Poprzez umowę o pracę pracownik zobowiązuje się do świadczenia za wynagrodzeniem określonej pracy, a pracodawca do wypłaty wynagrodzenia za pracę.
Uczestnicząc w projektach zbiorowych pamiętaj, że jesteś jednym z ogniwek łańcuszka, który w razie Twojej zawodności zerwie się. Konsekwencje Twoich błędów i niedociągnięć poniesie cała grupa. Empatia, odpowiedzialność, zorganizowanie, terminowość, szczerość i uczynność – to cechy, które powinieneś pielęgnować, aby dobrze poradzić sobie z zadaniami zespołowymi.
Wzorowe wypełnianie obowiązków służbowych to nie jedyna umiejętność ceniona przez pracodawcę. Bardzo ważna, choć często niedoceniana staje się sztuka bezkonfliktowej współpracy z kolegami i koleżankami. Umiejętność tę można w sobie wyrobić – wystarczą tylko dobre chęci.
Jak powinna wyglądać nienaganna współpraca z szefem? Co zrobić by była ona dla obu stron zadowalająca? Jak postępować z kobietą-szefem? Co zrobić gdy szefem jest ktoś od nas młodszy? Jakie cechy powinien posiadać dobry szef? O tym wszystkim poniżej.
Przy realizacji projektów praca zespołowa daje większe możliwości niż w przypadku pracy indywidualnej. Uczy umiejętności określania hierarchii zadań przez każdego pracownika, a także wzmaga gotowość niesienia pomocy współpracownikom w problemach związanych z pracą.
W stroju biznesowym obowiązują własne zasady. Odpowiednio dobrane elementy i dodatki mogą pomoc w kreowaniu wizerunku, który pomoże w osiągnięciu celów zawodowych.
Jedzenie w miejscu pracy jest tematem dość delikatnym. Jedząc w pracy łatwo popełnić mnóstwo niewybaczalnych gaf.
Praca w dużych biurach wymaga od nas umiejętnego układania stosunków z innymi ludźmi, szanowania ich prywatności i potrzeby spokoju. Jak zachowywać się, aby nie przeszkadzać kolegom w wykonywaniu czynności służbowych? Co na ten temat mówi biznesowy savoir vivre?
Dokumenty firmowe są wizytówką przedsiębiorstwa, jego właściciela i pracowników. Dlatego wystawianie faktur, redagowanie pism, podań i wyciągów wymaga od nas staranności i dbałości o szczegóły.
Kiedyś był Dyrektor ds. Sprzedaży – dziś mamy Sales Managera, zamiast wyrazu księgowy niektóre firmy wybierają nazwę Chief Accountant. Czy jednak dobrze się dzieje, że obce nazewnictwo tak ekspansywnie wkracza do naszej polskiej rzeczywistości? Jak nie zagubić się w gąszczu tych wszystkich angielskich nazw?
Odbieranie telefonów i wykonywanie rozmów telefonicznych należy do naszych obowiązków służbowych. W czynności tej musimy wykazać się swobodą zwięzłego formułowania myśli, umiejętnością wnikliwego słuchania, taktem, wyczuciem sytuacji, umiejętnością dochodzenia do kompromisów oraz uprzejmością.
W świecie biznesu czas to pieniądz, dlatego nic dziwnego, że umiejętność zarządzania czasem jest jednym z kluczowych założeń biznesowego savoir vivre’u.
Jak sprawić, by nasz image w świecie biznesu był nienaganny? Przede wszystkim zadbajmy o elegancki ubiór. Jego podstawą jest umiejętność właściwego doboru garderoby i dodatków.
Praca polegająca na spotkaniach z klientem (np. doradztwo finansowe) wyzwala szereg pytań o prawidłowe zachowanie. Jak się witać z klientami starszymi od siebie? Jak zachować się w kawiarni i w domu klienta?
Jak poinformował Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, kierowana przez niego instytucja rozpoczęła od 1 sierpnia 2009 r. realizację programu pod dźwięczną nazwą: "Zintensyfikowana kontrola absencji chorobowej". Należy się więc spodziewać częstszych i wnikliwszych kontroli w tym zakresie, bo zadanie to otrzymało aktualnie najwyższy priorytet.
Kryzys sprawił, że coraz częściej nie ma innej rady – trzeba zwalniać pracowników lub redukować ich pensje. Wśród zatrudnionych wywołuje to panikę, a ich wydajność pracy spada. Jak ograniczyć skutki tych trudnych decyzji?
Aby móc ubiegać się o refundację składek ZUS gdy jesteś osobą niepełnosprawną prowadzącym działalność gospodarczą, musisz figurować w wykazie PFRON. Jak i gdzie się rejestrować? Jakie dokumenty złożyć?
Jedną z najważniejszych kwestii jakie będziesz musiał rozstrzygnąć zakładając przedszkole jest znalezienie właściwie wykwalifikowanej kadry nauczycieli zatrudnionych w przedszkolu.
Minimalne wynagrodzenie wskazuje minimalną kwotę brutto, jaką pracodawca musi zapłacić pracownikowi.
Jak powinno redagować się maile do swojego przełożonego? Czy mogą mieć one formę mniej formalną?
Odejście z pracy z klasą jest rzeczą bardzo istotną. Nie każdy wie, jak to zrobić i jak zachować się podczas rozmowy. Niżej prezentujemy żelazne zasady, do których należy się zastosować, aby wszystko przebiegło jak należy.
Wypracowane przez pracownika lata są przepustką do wielu uprawnień i to nie tylko z zakresu wynagrodzeń. Istotne jest zatem, jakie okresy składają się na staż pracowniczy.
Pracodawca zatrudniający pracownika, nie może go dopuścić do pracy bez ważnego zaświadczenia lekarskiego, w którym stwierdza się brak przeciwwskazań do wykonywania pracy. Ponadto każdy pracodawca ma obowiązek poddania pracownika badaniom okresowym i  kontrolnym.
Bezrobocie jest jednym z największych problemów współczesnego społeczeństwa polskiego. Duża część osób zarejestrowanych jako bezrobotni to osoby zatrudniane "na czarno" w gospodarstwach domowych, rolnych i małych przedsiębiorstwach. W celu likwidacji tej szarej strefy Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przygotowało niezwykle kontrowersyjny projekt nowelizacji Kodeksu Pracy.
Kodeks pracy przewiduje różne rodzaje umów o pracę. Tylko od woli pracownika i pracodawcy zależy, którą z nich zawrą. Musza jednak pamiętać, że każda z tych umów rodzi inne skutki dla stron.
Podstawowym obowiązkiem pracownika jest wykonywanie pracy określonego rodzaju na rzecz i pod kierownictwem pracodawcy oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę.