REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Płyn chłodniczy, Temperatura

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Temperatura w miejscu pracy

Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie w pomieszczeniach temperatury odpowiedniej do rodzaju wykonywanej pracy, zaś w pracach na wolnej przestrzeni pracownikom należy się odzież ochronna i ciepłe napoje - przypomina w specjalnym apelu Okręgowy Inspektor Pracy w Katowicach Piotr Kalbron.

Jak ograniczyć ryzyko strat w związku z koronawirusem? Firmy inwestują w systemy do zdalnego mierzenia temperatury

Zdalny pomiar temperatury to obecnie najczęściej stosowana metoda w systemach termograficznych. W dobie koronawirusa zdalne pomiary w tłumie ludzi mogą ułatwić wykrywanie osób potencjalnie chorych. Dla firm ma to niebagatelne znaczenie, bo wstrzymanie lub ograniczenie produkcji w wyniku wykrycia koronawirusa u pracowników może narazić je na znaczne straty.

Pomiar temperatury pracowników i gości firmy - wyjaśnienia UODO

Zdaniem Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przepisy o ochronie danych osobowych nie sprzeciwiają się przetwarzaniu danych pracowników i gości w zakresie np. mierzenia temperatury czy wdrażania kwestionariusza z objawami chorobowymi. Jednak tego typu działania podejmowane przez przedsiębiorców, pracodawców i inne podmioty będą legalne, jedynie w sytuacji, jeżeli administrator będzie realizował je na podstawie przepisów prawa – zgodnie z zasadą legalności określoną w art. 5 ust. 1 RODO. W przedmiotowej sprawie podstaw prawnych należy niewątpliwie doszukiwać się w rozwiązaniach wyznaczanych przez Głównego Inspektora Sanitarnego.

Właściwa temperatura w miejscu pracy

Przepisy bhp nakazują pracodawcy zachować odpowiednią wysokość temperatury w miejscu pracy. W przypadku pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 stopni. Jeżeli pracodawca nie będzie przestrzegał norm, wówczas pracownik może odmówić wykonania obowiązków służbowych.

REKLAMA

Jaka powinna być temperatura w pomieszczeniach pracy?

W pomieszczeniach pracy biurowej temperatura nie może być niższa niż 18 st. C. Natomiast maksymalna temperatura w biurze nie jest określona wprost w żadnych przepisach. Można jednak przyjąć, że dla tego rodzaju pomieszczeń dopuszczalna jest temperatura nieprzekraczająca 30 st. C.

REKLAMA

REKLAMA