REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Marketing, Koronawirus

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kalendarz marketingowy – czym jest i jak może pomóc w działalności małej firmy?

Co to jest kalendarz marketingowy? Jak można wykorzystać to narzędzie do marketingu internetowego małych i średnich firm?

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Jak sprawić aby szkolenia rozwijały umiejętności w handlu detalicznym?

Jak wynika z raportu “Najbardziej pożądany pracodawca” polscy pracownicy chcą podnosić własne kompetencje poprzez udział w szkoleniach, a aż 98% firm daje im możliwość korzystania z benefitów pozapłacowych.

W Polsce wykonano dotąd 57 mln 860 tys. szczepień przeciw COVID-19

Szczepionka na COVID-19. Od 27 grudnia 2020 r., gdy rozpoczęły się w Polsce szczepienia przeciw COVID-19, podano 57 860 217 szczepionek – wynika z danych zamieszczonych we wtorek na stronach rządowych.

REKLAMA

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

Komunikacja w epoce "ekonomii uwagi". Nowa era walki o zainteresowanie

Elon Musk niedawno wydał na zakup Twittera 44 mld dol. Pokazuje to, ile warta jest nasza uwaga i okazane zainteresowanie. Jeszcze dekadę temu, jeśli chciałeś zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowe leady, rozwiązanie było proste — publikuj więcej treści. Dziś nie jest to już takie oczywiste. W świecie przeładowanym nadmiarem bodźców widać coraz większy niedobór tego, co potrzebuje każda informacja, czyli uwagi odbiorców. W epoce Attention Economy zapewne najszybciej odnajdą się firmy, które mają ambicje, potrzeby i kompetencje, aby stać się liderem swojego obszaru.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Ulga sponsoringowa - jakie korzyści podatkowe dla firm?

Ulga sponsoringowa dla przedsiębiorców. Na czym polega? Jakie oszczędności podatkowe mogą się pojawić? Jakie koszty można odliczyć?

REKLAMA

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Doradca internetowy – zakres obowiązków nowej specjalizacji biznesowej

W 2022 r. z usług 1000 doradców internetowych skorzystało ponad 3,3 tysiąca przedsiębiorców sektora MŚP.

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Marketing usług. Jak reklamować usługi?

Marketing usług. Usługi – tuż obok przemysłu i rolnictwa – stanowią jeden z głównych filarów polskiej gospodarki. W tym sektorze pracuje blisko 60 proc. Polaków . Nie dziwi fakt, że marketing usług odgrywa ogromną rolę. Obecnie polska gospodarka wchodzi w fazę ożywienia, a szacuje się, że usługi będą się rozwijać. To efekt zakończenia lockdown’ów. Z jakich narzędzi będą korzystać marketerzy, aby sprzedać to, czego nie można dotknąć?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego - jak to zrobić?

Strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego. Jak wskazuje GUS - w Polsce mamy ponad 2 miliony firm rodzinnych. Generują ok. 8 milionów miejsc pracy, a ok. 60% z nich wysyła swoje produkty za granicę. Na rynku postrzegane mogą być przez pryzmat tradycji, stabilności, czy rzetelności. Czy na te aspekty warto jednak kłaść nacisk? W jaki sposób powinna być zbudowana strategia marketingowa przedsiębiorstwa rodzinnego?

Wartość marki i firmy - jak zwiększyć, jak wycenić przed sprzedażą

Wartość marki i firmy. Proces sprzedaży firmy niezależnie od branży, czy wielkości warto rozpocząć od oceny wartości podmiotu. Mamy do wyboru wiele metod – porównawczą, dochodową, czy majątkową. Bardzo ważny jest tutaj aspekt oceny przez potencjalnego inwestora tego, jaki osiągnie zwrot z inwestycji. Dlatego musimy udowodnić, że nasz firma ma duży potencjał zwrotu. Istnieje jednak kilka sposobów, które wpłyną na wartość sprzedanego podmiotu. Co zatem zrobić, aby uzyskać wyższą cenę podczas negocjacji? I w jaki sposób można wpłynąć na zwiększanie wartości marki?

Jakie obawy mają przedsiębiorcy przed 4 falą?

Obawy przedsiębiorców przed czwartą falą pandemii. System zamykamy gospodarkę, rozpędzamy, otwieramy i znowu zamykamy, jest zabójczy dla sektora MŚP - apelują przedsiębiorcy.

W Grecji nie będzie więcej lockdownu. A w Polsce?

Oczekujemy od Rządu RP jasnego i czytelnego sygnału: lockdownu więcej nie będzie. Wiemy, że epidemia może być dynamiczna, ale lockdown to jest gospodarcze zło. Nie widzimy możliwości przetrwania kolejnych obostrzeń – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes PIG.

Jaką rolę odgrywa brief marketingowy?

Brak zrozumienia briefu marketingowego lub marki jako największy problem we współpracy z agencjami. Rozwiązaniem wielu z tych problemów może być digitalizacja i automatyzacja procesu wyboru podwykonawcy. Na co patrzy marketer przy wyborze agencji reklamowej?

Wakacje 2021. Czy hotele z limitami osób odrobią straty?

Wbrew oczekiwaniom branży i klientów, hotele nie zostaną na wakacje całkowicie uwolnione od restrykcji wynikających z walki z koronawirusem. Na początek sezonu urlopowego i tuż po zakończeniu roku szkolnego, od 26 czerwca, mogą oferować 75 proc. dostępnych miejsc.

Którzy pracodawcy wybiorą hybrydowy model pracy?

Czynniki, które sprzyjają szybszemu przejściu na system hybrydowy w firmach, to między innymi długość stosowanych standardowo na polskim rynku umów najmu oraz pewien zakres elastyczności, który zaczął być powoli wdrażany w niektórych firmach jeszcze przed pandemią.

Przedsiębiorcy częściej źle oceniają jakość pracy zdalnej

Po upływie kilkunastu miesięcy model pracy zdalnej przynosi gorsze efekty zdaniem co trzeciego pracodawcy. Najmniej zadowoleni z home office są przedstawiciele handlu, przemysłu i mikrofirm.

Czy przedsiębiorca może sprawdzić kto jest zaszczepiony?

Była wojna o maseczki, będzie o dowody szczepienia? Przedsiębiorcy mają wątpliwości, jak sprawdzać czy klient jest zaszczepiony. Jakie obowiązki ma pracodawca, a jakie prawa pracownik?

Co 4 firma ma kłopoty ze spłata rat kredytu lub leasingu

Co druga firma z sektora MŚP w ciągu ostatnich trzech miesięcy poniosła w związku z pandemią dodatkowe koszty. Pojawiły się problemy ze spłatą rat leasingu. Ale te wydatki to nie jedyne zmartwienie firm. Jakie kłopoty finansowe mają firmy?

Luzowanie obostrzeń - większe limity w hotelach, otwarte dyskoteki

Od 26 czerwca zwiększa się maksymalne obłożenie hoteli. Podniesiony zostanie też limit osób na targach, konferencjach i koncertach. Do limitów osób nie będą wliczały się osoby zaszczepione.

Łączenie w jednym oświadczeniu różnych zgód - wyrok NSA

Czy łączenie zgody na przetwarzanie danych osobowych i zgody na telemarketing w jednym oświadczeniu klienta jest zgodne z prawem?

Certyfikat covidowy - działa już aplikacja mobilna

Aplikacja weryfikująca covidowy certyfikat na iOS już działa, na Androida będzie za 2-3 dni - poinformowało Ministerstwo Zdrowia.

Inteligentny rozwój. Ponad 310 mln na łagodzenie kryzysu

Komisja Europejska zatwierdziła 310,5 mln euro dla Polski na łagodzenie społecznych i gospodarczych skutków kryzysu związanego z koronawirusem. Kto skorzysta z tych funduszy?

Odszkodowania za lockdown. Co planują przedsiębiorcy?

Jak przekonują eksperci, stan nadzwyczajny nie jest potrzebny, aby przedsiębiorcy mogli starać się o odszkodowanie za doprowadzenie do zamknięcia ich firm.

Szczepienie w regulaminie pracy? To niezgodne z prawem

Pracodawcy nie mogą wymagać od pracowników szczepień ani informacji na ten temat. Nie można jednak wykluczyć zwolnienia pracownika za to, że jest niezaszczepiony.

Magdalena Cedro: Czy UE zdąży wprowadzić paszporty szczepionkowe do wakacji? [PODCAST]

Paszport szczepionkowy ma ułatwić podróżowanie wewnątrz Wspólnoty – tak zakłada UE. Zgodnie z tym paszporty miały by obowiązywać już w wakacje. Czy tak się stanie? Zapraszamy do słuchania podcastu.

Od 15 maja bez maseczek na ulicy

Rząd od 15 maja znosi obowiązek noszenia maseczek na otwartym powietrzu, pod warunkiem że utrzymamy dystans 1,5 metra od innej osoby. Co jeszcze się zmieni w tym zakresie?

Producenci zacierają ręce. Boom na środki do dezynfekcji trwa

Blisko 70% konsumentów kupuje obecnie środki do dezynfekcji. Osoby, które stawiają na taką ochronę, głównie wybierają żele oraz płyny. Zdecydowanie najmniej popularną formą pozostają spreje.

Jak zmienia się zaangażowanie uczestników Instagrama?

Jakie posty na Instagramie były najpopularniejsze? Jak wielkość profilu wpływała na zasięgi? Jaki content najbardziej angażował odbiorców?

Wiosennego ożywienia gospodarki nie będzie [KOMENTARZ]

W tym roku, z powodu dalszych obostrzeń, nie należy się spodziewać wiosennego ożywienia na rynku pracy, kolejne miesiące przyniosą wzrost bezrobocia - mówią eksperci. Dodają, że wiele będzie zależeć od skali pomocy rządowej, a także od długości trwania restrykcji.

Czy pracodawca może zmusić pracownika do zaszczepienia się przeciwko COVID-19?

W Polsce, jak i na całym świecie, są obecnie przeprowadzane szczepienia przeciwko COVID-19. Budzą one wiele wątpliwości, przede wszystkim po stronie pracowników i pracodawców. Czy jako pracodawca możesz nałożyć na swoich pracowników obowiązek zaszczepienia się przeciw COVID-19 oraz czy jako pracownik musisz się takiemu szczepieniu poddać.

Niedzielski: rozszerzamy obostrzenia na cały kraj

Nowe obostrzenia będą obowiązywały w całym kraju od 20 marca do 9 kwietnia - poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski. Co zostanie zamknięte? Czy wróci nauka zdalna dla klas 1-3?

Kto nie musi nosić maseczki?

Noszenie maseczki jest obowiązkowe z powodu pandemii, ale są osoby, które nie muszą jej nosić. Kto jest zwolniony z obowiązku noszenia maseczki?

Lockdown w kolejnych województwach

Materializuje się czarny scenariusz, jeżeli chodzi o tempo rozwoju pandemii - powiedział Adam Niedzielski, minister zdrowia i ogłosił lockdown w województwie mazowieckim i lubuskim.

Jaka jest kondycja rynku PR w czasie pandemii? [BADANIE]

PR-owcy z SAPR są przekonani, że zapotrzebowanie na usługi PR w związku COVID-19 wzrośnie. Widocznym trendem jest także wysokie zadowolenie z pracy zdalnej, która powinna zagościć na dłużej w systemach organizacji pracy firm PR.

Go to Brand. Dotacja dla firm na promocję marek

Go to Brand to konkurs na promocję marek produktowych. PARP ogłosił konkurs w ramach poddziałania 3.3.3 Wsparcie MŚP. Sprawdź, kto może uzyskać dotację, na co można ją przeznaczyć i do kiedy złożyć wniosek.

Sebastian Pitoń, Góralskie Veto: „To polityka rządu, a nie COVID nas zabija” [PODCAST]

Cała pandemia to narzędzie polityczne – mówi Sebastian Pitoń z Góralskiego Veto. My się nie buntujemy, to rząd się buntuje przeciwko porządkowi prawnemu. Zapraszamy do wysłuchania podcastu.

Koronawirus: jak kształtują się trendy konsumenckie?

Trendy konsumenckie w pandemii. W drugiej fali Polacy wydają więcej i wybierają droższe produkty. Dodatkowo widać różnice pomiędzy poszczególnymi aglomeracjami.

Mateusz Morawiecki: szczepionka jest skutecznym mechanizmem ochrony miejsc pracy

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że już teraz przygotowujemy się do największego w historii Polski wyzwania logistycznego, jakim jest program masowych, dobrowolnych szczepień na COVID-19.

Trwa nabór wniosków do Szybkiej Ścieżki „Koronawirusy”

Szybka Ścieżka "Koronawirusy" ogłosiła nabór do 3 rundy konkursu. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 grudnia br. Do rozdania jest jeszcze 50 mln złotych.

Home office, obsługa klienta - jak zarządzać firmą w obliczu covid-19?

Jak zarządzać pracującymi w trybie home office i jak chronić pracujących w zespołach lub obsługujących klientów? Dziś przedsiębiorcy stoją przed wieloma wyzwaniami chcąc utrzymać ciągłość produkcji i zatrudnienia w firmie. Jak to zrobić? Więcej w poniższym tekście.

Wiosenny lockdown kosztował 140 mld zł

Blokada polskiej gospodarki na wiosnę kosztowała nas 140 mld zł. Jesienne zamknięcia niektórych branż nie są do końca zrozumiałe - podkreśla Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Koronawirus: rośnie poziom niepokoju na rynku

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie.

Polacy boją się koronawirusa i kupują na zapas

O 30 pp. wzrósł w ciągu miesiąca poziom obaw Polaków wywołanych przez pandemię koronawirusa. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi nad Wisłą 34 proc. i jest najwyższy na świecie. Najnowsza edycja badania firmy doradczej Deloitte Global State of the Consumer Tracker pokazuje, że ogólny poziom lęku przełożył się na niemal wszystkie przyzwyczajenia i zachowania konsumentów w Polsce. Aż 46 proc. z nas deklaruje, że kupuje na zapas. To najwyższy wynik dla Polski w historii badania i ponownie najwyższy w Europie.

Firmy lepiej radzą sobie z II falą pandemii niż w marcu

Jesienią przedsiębiorcy na lockdown zareagowali lepiej niż w marcu - czy gospodarka ma już szczepionkę na koronawirusa? Dane o aktywności mikroprzedsiębiorców wskazują, że jesienią na lockdown zareagowali lepiej - w październiku wystawionych przez nich faktur było o 19,1 proc. więcej niż w marcu.

REKLAMA