REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firmy kurierskie, Logistyka

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy Polacy przekonają się do kupowania produktów do własnych pojemników?

Kupowanie do własnego pojemnika - czy Polacy są gotowi na to, aby odejść od opakowań? W wielu krajach taka forma zakupów jest bardzo popularna. Ale to jednocześnie wyzwanie dla handlu i logistyki. Jak podejść do tego mądrze? 

Ten rok dla logistyki będzie przełomowy. Wszystko za sprawą sztucznej inteligencji

Wykorzystywanie sztucznej inteligencji w logistyce jest już praktycznie na porządku dziennym. Ale to dopiero początek wykorzystywania potencjału AI. Rewolucja jest blisko, a nawet jeszcze bliżej. 

Rok 2024 w logistyce - 5 trendów

Sektor logistyczny w ostatnich latach musiał mierzyć się z wieloma problemami. Pandemia, niepokoje geopolityczne, wzrosty cen surowców, inflacja, recesja. W co powinny inwestować przedsiębiorstwa, aby wzmocnić łańcuch dostaw i uczynić go bardziej przewidywalnym? 

Ze sztuczną inteligencją logistyka nie będzie już taka sama

Sztuczna inteligencja w logistyce to przyszłość. W łańcuch dostaw z użyciem AI chce zainwestować już ponad 60% firm. Co może ułatwić ta technologia? 

REKLAMA

Obsługa zwrotów w sektorze e-mody będzie drożeć. Wszystko przez bracketing i wardrobing

Sztuczna inteligencja w transporcie, spedycji i logistyce. Jakie zmiany czekają branżę TSL?

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Polskiego Instytutu Transportu Drogowego, sztuczna inteligencja w branży transportowej zautomatyzuje wiele procesów, co ma szansę przełożyć się na oszczędności. „Wymaga to jednak odpowiednich regulacji, standardów bezpieczeństwa, a zarazem odpowiedzialnych praktyk w implementacji i użytkowaniu sztucznej inteligencji” – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Stabilny wzrost na rynku logistyki kontraktowej do 2027 roku

Inicjatywa na światowym rynku logistyki kontraktowej od lat należy do regionu Azji i Pacyfiku i tak pozostanie przynajmniej do 2027 r. Do tego czasu operatorzy z Europy i Ameryki Płn. utracą na rzecz dalekowschodnich firm aż 4% udziałów w globalnych przychodach, ale wciąż będą się rozwijać. W Europie wzrost zapewni zwłaszcza handel internetowy, na którym skorzysta także Polska. Kluczową dla nas kwestią będzie także utrzymanie dynamiki na rynku magazynowym. 

Bezpieczna trasa dla europejskich łańcuchów dostaw w 2023

Niepewność geopolityczna i inflacja coraz mocniej wpływają na procesy decyzyjne menedżerów łańcuchów dostaw. Daleko idące konsekwencje wojny na Ukrainie pozostają wśród największych obaw ponad 2/3 (68%) organizacji w regionie EMEA – wskazuje najnowszy raport JLL i Reuters Events: Supply Chain : „The State of European Supply Chains 2022”.

REKLAMA

Sektor TSL najmocniej dotknięty wojną?

Priorytet dla przeładunku surowców takich jak węgiel i zboże, zerwanie łańcuchów dostaw, kryzys energetyczny, który spowodował, że logistyka musiała znacznie ograniczyć swoje koszty. Wojna w Ukrainie dla sektora TSL to bolesne doświadczenie porównywalne z pandemią koronawirusa.

Firmy nie są przygotowane na zakłócenia w łańcuchach dostaw

Zawirowania na rynku i przerwane łańcuchy dostaw. Wg analiz w ciągu najbliższych 3 lat nawet 95 proc. firm nadal nie będzie w stanie zapewnić pełnej odporności swojej organizacji przed wahaniami popytu i problemami z łańcuchami dostaw. Dzieje się tak mimo nakładów na technologie poniesionych przez przedsiębiorstwa w ostatnich latach. 

Globalny rynek logistyczny zwolni w 2023 r. Słabsze wyniki we wszystkich rodzajach transportu

Spowolnienie obejmie zarówno przewozy morskie, lotnicze i drogowe, ale także kolej oraz inne subsektory globalnego rynku logistycznego. Spośród głównych regionów świata najlepiej poradzi sobie Azja i Pacyfik, słabo wypadnie Europa. Spadki zaliczy także handel towarowy i dynamika wzrostu globalnego PKB. Sytuacja ma się poprawić w przyszłym roku, ale nie będzie to koniec problemów branży TSL, zwłaszcza w Europie.

Łańcuch dostaw w czasach kryzysu – rozwój technologiczny sposobem na optymalizację

Lata 2020 – 2022 przyniosły wiele nowych wyzwań dla osób zajmujących się logistyką. Pandemia, wojna w Ukrainie, napięta sytuacja polityczna pomiędzy Chinami i USA czy czynniki ekonomiczne, takie jak wzrost cen paliw i inflacja, spowodowały, że firmy muszą intensywnie szukać sposobów na budowanie na nowo odporności i bezpieczeństwa łańcucha dostaw oraz źródeł jego optymalizacji.

Automaty paczkowe. Czy zdominują rynek usług kurierskich?

Pochodną boomu na e-commerce jest wzmożone zainteresowanie rynkiem automatów paczkowych. Automaty w Polsce cieszą się wyjątkowo dużą popularnością.

Trudne czasy branży transportowo-logistycznej wymuszą w cyfrową transformację

Prognozy dla polskiej branży transportowo-logistycznej (TSL) są nieubłagane i wszystko wskazuje na długotrwałą stagnację, co jest bezpośrednio związane z nadchodzącą recesją i zmniejszeniem popytu na konsumpcję i towary. Do tego dochodzą duże problemy branży związane z brakiem kadr, które wynikają z wojny w Ukrainie.

Wiceprezes ZPP: są warunki, by polskie i ukraińskie firmy wspólnie odbudowywały Ukrainę

Polskie i ukraińskie firmy powinny już dziś nawiązywać kontakty, by wspólnie uczestniczyć w odbudowie Ukrainy ze zgliszcz wojennych; istnieją do tego odpowiednie instrumenty finansowe – powiedział PAP w Kijowie Marcin Nowacki, wiceprezes Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

Logistyka drogowa w UE nie jest gotowa na planowane tempo dekarbonizacji

Pojazdy elektryczne lekkiej logistyki w UE to tylko 0,4% rynku, udział elektrycznych ciężarówek to zaledwie 0,24%. Optymizmem nie napawa także poziom nowych rejestracji i tempo rozwoju infrastruktury, które jest 9 razy za wolne. Transformacji nie sprzyja także sytuacja na rynku energii i niepewność w gospodarce. Poważne organizacje wyliczają, że przyjęte tempo dekarbonizacji może wymagać nawet 1 bln euro inwestycji do 2025 r. Przy okazji nie ma co liczyć na wodór, bo nie odegra on znaczącej roli w transporcie ciężkim, przynajmniej w Europie.

Wpływ rynku e-commerce na rozwój usług branży transportowej

Branża e-commerce bardzo dynamicznie rośnie - tylko w Polsce, w przyszłym roku prognozuje się wolumen przekraczający miliard przesyłek. Już dziś ocenia się wartość tego rynku w Polsce na ponad 100 mld euro, a procentowy wzrost rok do roku jest regularnie dwucyfrowy. Te liczby na pewno robią wrażenie, a to dane tylko z naszego rodzimego rynku, który dopiero dogadania Zachód pod względem udziału e-commerce w całkowitej sprzedaży.

Unia Europejska jest uzależniona od surowców z Rosji oraz produktów z Chin. Czy europejskie firmy przetrwają kolejny kryzys?

W ciągu kilku tygodni inwazja na Ukrainę zmieniła kształt światowej gospodarki, ale to tylko przedsmak globalnego kryzysu, który może wybuchnąć w Azji. Unia Europejska jest uzależniona od Chin i pomimo wielu pandemicznych deklaracji firmy z Europy, ale także z USA, nie myślą o wyprowadzaniu operacji z Państwa Środka. Skala powiązań jest tak ogromna, że w regionie samego Szanghaju jest więcej dostawców dla europejskich przedsiębiorstw niż wszystkich podwykonawców zlokalizowanych w Rosji i Ukrainie. Wojna wywołała szok i zmusza firmy do przeprowadzek, a wiele z nich chce zakotwiczyć w Polsce. Oprócz położenia, mamy do zaoferowania sporo innych atutów, zwłaszcza na sektorze logistycznym.

Branża DIY: Pięć kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej

Branża DIY, jak zdobyć przewagę konkurencyjną? W 2020 roku światowy rynek DIY wzrósł o blisko 14 proc. do łącznej wartości 701 mld euro. Duży w tym udział mają polscy eksporterzy, którzy systematycznie zwiększają wolumen dostawy swoich towarów do europejskich sieci sklepów typu „home improvement”, zwłaszcza w Niemczech. Na tak wysoce konkurencyjnym rynku, z ustabilizowanym asortymentem i stabilnym poziomem cen, szczególnego znaczenia nabiera efektywna logistyka.

Jakich pracowników poszukuje branża logistyczna?

Polski sektor e-commerce należy obecnie do najbardziej dynamicznie rosnących rynków europejskich. Wraz z rozwojem branży widać rosnące zapotrzebowanie na konkretne zawody. Kto jest potrzebny najbardziej?

10 najtrudniejszych do obsadzenia stanowisk w logistyce

Brak wykwalifikowanej kadry to jedno z kluczowych wyzwań w obszarze logistyki, z jakimi borykają się firmy. Jakie są przyczyny trudności w obsadzaniu miejsc pracy nowymi pracownikami?

Czy CPK ma szansę stać się portem lotniczym 3. generacji?

Port lotniczy 3. generacji a CPK. Do 2030 roku Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon, a od lutego 2021 r. także doradca strategiczny Centralnego Portu Komunikacyjnego zamierza zmienić paradygmat współczesnych lotnisk przekształcając się w port lotniczy 3. generacji. Czy koncepcja azjatyckiego partnera sprawdzi się także w przypadku CPK?

Czy promocja pracodawcy jest przyszłością branży logistycznej?

Popyt na pracownika w logistyce wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie. Problemem stało się jednak znalezienie odpowiednich kandydatów: z kompetencjami i chęcią do pracy.

Branża logistyczna i handlowa nadal królują w magazynach

Branża logistyczna i handlowa mają wciąż największy udział w strukturze popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe. Co napędza te branże? Jaki jest globalny trend w tym zakresie?

Dlaczego firmy kurierskie mają długi? [AUDIO Łącki, Szkaradek]

Firmy kurierskie przeżywają boom. Duże zapotrzebowanie i liczba zleceń nie oznaczają jednak, że branża nie musi martwić się o finanse. Jakie długi ma branża kurierska?

Jak planować logistykę i zakupy w firmie podczas pandemii?

Szczególnym wyzwaniem są kwestie logistyczne, z jakimi mierzą się przedsiębiorstwa. Jak planować zakupy i ustalać korzystne warunki handlowe? Jaki horyzont czasowy mieć na uwadze? Jak nadzorować stany magazynowe? Jak wybierać dostawców lub organizować sprawy związane z transportem?

Logistyka. Pandemia miała wpływ na łańcuchy dostaw

Podejście do łańcucha dostaw będzie musiało ulec zmianie — twierdzi 66% z tysiąca przebadanych managerów odpowiedzialnych za logistykę. Powód? Nowe warunki, w których biznes znajdzie się w 2021 i do jakich błyskawicznie będzie musiał się dostosować.

Czy e-commerce rozkręci polską logistykę?

Wzrost handlu w Internecie stanowi motor napędowy przewozu towarów krajowych i transgranicznych. E-commerce jest wymieniany jako jeden z trendów mających wpływ na transport i logistykę w najbliższych latach.

Branża kurierska rozwija sieć punktów

Szybki rozwój internetowego handlu, który dodatkowo napędziła pandemia SARS-CoV-2, wymusza na operatorach logistycznych inwestycje w rozwiązania pozwalające im usprawnić dostawy do klientów. Jednym z takich obszarów są sieci punktów partnerskich, coraz chętniej wybierane przez konsumentów zamawiających online.

Robotyzacja oraz IT to warunek rozwoju globalnej logistyki

Od przyspieszenia transportu, przez ochronę klimatu, większą widoczność i bezpieczeństwo ładunków, po ochronę zdrowia i życia zatrudnionych przy obsłudze globalnego łańcucha dostaw. Korzyści płynące z wdrażania nowości technologicznych w logistyce liczone są już w dziesiątkach, a to dopiero początek cyfrowej rewolucji. Logistyka będzie napędzać rynek robotyzacji usług profesjonalnych na świecie, już dziś wykorzystuje Blockchain, Big Data, Internet rzeczy i 5G, reszta technologii to wyłącznie kwestia czasu.

Przewoźnik z niekompletnym zgłoszeniem SENT

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w kolejnym już wyroku, podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców w zakresie konieczności odstąpienia od wymierzenia kary pieniężnej na podstawie ustawy o SENT.

Polska jest już omijana na Nowym Jedwabnym Szlaku

Dekady zaniedbań polskiej infrastruktury towarowej sprawiły, że wkrótce możemy być postrzegani jako wąskie gardło na szlaku wymiany handlowej z Azją. Nic więc dziwnego, że słabo wypadamy w globalnych rankingach oceniających wydajność logistyczną państw, skoro brakuje tak podstawowej infrastruktury, jak elektryfikacja tras dojazdowych do terminali przeładunkowych. Od lat nie możemy uporać się także z Hamburgiem, nazywanym „największym polskim portem”, który wciąż obsługuje ok. 15 proc. wszystkich polskich operacji kontenerowych.

Zakaz handlu 2018 - kto zyska

Od 1 marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w co drugą niedzielę o ile nie przypadnie w nią święto wolne od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji. Zyskają także firmy kurierskie.

Rynek nieruchomości magazynowych

Pomimo ekonomicznych i politycznych zawirowań mających miejsce w 2015 roku w Europie, ubiegły rok był kolejnym bardzo udanym okresem dla deweloperów działających na rynku nieruchomości magazynowych. Prognozy dla dalszego rozwoju rynku nieruchomości magazynowych są bardzo optymistyczne.

Nowy pakiet portowy korzystny dla przedsiębiorców

1 stycznia 2015 r. wejdą w życie przepisy ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, czyli tzw. czwarta transza deregulacji. Zawarty w niej pakiet portowy będzie korzystny dla przedsiębiorców z branży transportu, spedycji oraz logistyki.

REKLAMA