REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-sklep, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

W 2024 roku sztuczna inteligencja ma opanować także reklamy. Billboardy i gry komputerowe na początek

Na tradycyjne reklamy jesteśmy już uodpornieni. Niechętnie oglądamy je w telewizji, szybko przewijamy na stronach internetowych. Teraz więc wystarczy, że podjedziemy na sklepowy parking, by otrzymać spersonalizowaną porcję informacji i zachęt do zakupu. Nawet powinno nas dziwić, że przekaz dotyczy dokładnie tych produktów, po które przyjechaliśmy.

Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

Reklamy na panelach solarnych. Ekologiczny przełom czy greenwashing?

Każda reklama generuje ślad węglowy, bez względu na to w jakiej jest formie. Konsumenci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań. Firmy starają się wychodzić temu naprzeciw i tworzą billboardy z materiałów pochodzących z recyklingu a nawet inwestują w reklamy na panelach solarnych. Muszą jednak uważać, bo klienci są wyczuleni na greenwashing.

REKLAMA

Ludzie-billboardy. Czy wkrótce będziemy nosić na sobie cyfrowe wyświetlacze reklam?

Reklama w telewizji wywołuje zbyt duże emocje? Reklama w internecie zamykana jest zanim jeszcze zdąży na dobre się rozpocząć? Wciąż poszukiwane są nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. A co jeśli użyć “chodzących billboardów”? Czy wkrótce będziemy zamiast ubrań nosić billboardy? 

Bilbordy wyświetlą spersonalizowaną reklamę na podstawie... tablic rejestracyjnych samochodu

Sztuczna inteligencja plus technologia automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych równa się idealnie spersonalizowana reklama. Czy to możliwe? Tak, już się nawet dzieje. 

Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce? Top 12 sposobów!

W coraz bardziej konkurencyjnym świecie zakupów cyfrowych istnieją zasady, które należy stosować, aby zachęcić klientów do kupowania produktów w e-sklepie. Procesy te koncentrują się wokół konwersji, która jest najważniejszym wskaźnikiem. Poznaj jej miary i zasady, a także 12 najważniejszych metod optymalizacji konwersji w handlu internetowym.

Kampania digitalowa dla mikrofirmy – co zrobić, by była opłacalna?

Podjęcie się wdrożenia działań digitalowych jest dopiero pierwszym krokiem w drodze po sukces. Kolejnym z nich jest przygotowanie odpowiednich materiałów, bieżąca analiza i wyciąganie wniosków na podstawie zgromadzonych danych. Na co więc powinniśmy zwrócić uwagę?

REKLAMA

Jak przyciągnąć uwagę klientów marketów? Czy warto umieszczać reklamę na drzwiach sklepów?

Z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Polacy robili zakupy w dużych sieciach 15% częściej niż w 2022 roku, a same dyskonty odwiedziło 92% ogółu konsumentów. Jak wykorzystać ten trend by dotrzeć z reklamą do potencjalnego klienta? Odpowiadamy. 

Jak wykorzystać cieplejsze dni do promocji firmy? Jak działać w OOH, by dotrzeć do większej liczby klientów?

30 proc. Polaków w czasie wolnym spotyka się z przyjaciółmi i z rodziną, a co czwarty konsument uprawia sport. 23 proc. osób idzie do pubu lub restauracji, tyle samo osób wskazało, że wolny czas spędza w galeriach handlowych – wynika z najnowszych badań PayBack dotyczących aktywności Polaków po pracy i w dni wolne od obowiązków zawodowych. Ładna pogoda i zbliżające się lato to czas zwiększonej aktywności konsumentów. Chętniej opuszczają dom, widują się z przyjaciółmi czy spacerują. To ważny sygnał dla reklamodawców i odpowiedni czas na zainwestowanie w kampanię OOH.

Jak zaplanować prostą kampanię digitalową dla mikrofirmy?

Internet pozwala w legalny sposób zdobywać i wykorzystywać informacje na temat klientów, ich zachowań, preferencji, a nawet danych demograficznych. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy chętnie z tego korzystają. Działania digitalowe to dobre rozwiązanie także dla mikrofirm. Jak je przeprowadzić, by były skuteczne i opłacalne? 

Czy zachodnie rozwiązania reklamy zewnętrznej sprawdzą się w Polsce?

Reklama zewnętrzna. Największą zaletą zachodnioeuropejskich rynków OOH (z ag. out of home) jest konsolidacja. Nierzadko agencje OOH zrzeszają się w stowarzyszeniach branżowych, których celem jest reprezentowanie wspólnych interesów, standaryzacja produktów oraz wspólne rozwiązywanie problemów dotyczących całej branży. Takie stowarzyszenia znajdziemy w krajach D/A/CH czy we Francji. O czym warto wiedzieć? Jak wygląda zachodnioeuropejski rynek OOH? I jakie rozwiązania pomogłyby w Polsce? 

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Dyrektywa OMNIBUS - zmiany dla firm, zwłaszcza w e-commerce

Dyrektywa OMNIBUS. Od początku 2023 r. obowiązują znowelizowane przepisy o prawach konsumentów stanowiące implementację dyrektywy OMNIBUS. W jej skład wchodzą unijne dyrektywy w sprawie jednolitych wymogów umów zawieranych między przedsiębiorcami a konsumentami, w szczególności o dostarczanie treści i usług cyfrowych oraz na odległość, w tym w przedmiocie rękojmi, czyli odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową. Nowe przepisy są istotne dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce, nie tylko tych sprzedający online. Szczególnie, że wdrażanym regulacjom towarzyszą wysokie kary finansowe, sięgające nawet 2 000 000 euro.

Platforma do sklepu internetowego. Jak wybrać najlepszą?

Wybór platformy do sprzedaży e-commerce może okazać się jedną z najważniejszych decyzji właściciela sklepu internetowego. Chodzi bowiem o coś, co z perspektywy sprzedawcy stanie się oknem na świat klientów, którym musi przypaść do gustu i nie sprawiać trudności w dokonywaniu transakcji.

Black Friday –promocje czy marketingowe iluzje?

Większość sieci handlowych korzysta z Black Friday. To dzień, kiedy sklepy obniżają ceny. Czy jednak wszystkie promocje są prawdziwą okazją?

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.

Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu

Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Problemy finansowe branży reklamowej [BADANIE]

Z czego wynikają problemy finansowe branży reklamowej? Jakie regionu przodują pod względem zadłużenia?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Nowelizacja prawa konsumenckiego a działalność przedsiębiorców

Czy nowelizacja prawa konsumenckiego wpłynie na działalność przedsiębiorców? Na jakie zmiany warto się przygotować?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?

Każdy, kto planuje uruchomić sklep internetowy, albo już działa w branży e-commerce, ale wyłącznie na krajowym rynku, może rozszerzyć swoją działalność na międzynarodową skalę. Dzięki temu zamiast kilku, kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu milionów potencjalnych nabywców oferowanych produktów, może zainteresować nawet kilkaset milionów. Taka inwestycja wymaga wprawdzie dodatkowego zachodu, ale może przełożyć się na większe obroty i zyski.

Design serwisu, a wyniki finansowe e-sklepów

Nawet 231 milionów euro może wynosić utracony przychód sklepów internetowych z powodu barier związanych ze złym doświadczeniem użytkownika na smartfonie. Przeprowadzony przez Google i e-point audyt potwierdził tezę, że nieprawidłowy design serwisu oraz jego powolne działanie może mieć poważny wpływ na wyniki finansowe.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

Firmy zaczynają deceniać reklamę internetową

Reklama internetowa była bazą sukcesu przedsiębiorców w trudnym dla wielu pandemiczny czasie. Jak zmienił się model reklamy internetowej?

Wraca zainteresowanie firm reklamą zewnętrzną

Reklama zewnętrzna zaczyna odrabiać straty. Jak wynika z najnowszych analiz, ruch wokół nośników wielkopowierzchniowych wzrósł o blisko 25% w okresie od 18 marca do 18 maja br. w porównaniu z analogicznym czasem ub.r.

Podatek od reklamy. Blisko 70% Polaków jest przeciwna

Podatek od reklamy nie podoba się głównie osobom, które żyją w miastach liczących 100-199 tys. i ponad 500 tys. mieszkańców. Zdaniem prawie 65% badanych, koncerny medialne dobrze zrobiły, że w proteście wyłączyły swoje programy i strony internetowe.

Podatek od reklamy - kto go zapłaci?

Planowany podatek od reklam inaczej nazywany jest składką solidarnościową. Kogo obejmie nowy podatek od reklam? W jaki sposób będzie naliczana opłata? Kiedy ustawa wejdzie w życie?

Nowa danina - czy reklamy znikną z naszej rzeczywistości?

Składka reklamowa od reklamy w Internecie oraz mediach tradycyjnych to rozwiązanie, które znalazło się w projekcie „Ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów”. Co może oznaczać w praktyce?

Jaka jest kondycja rynku PR w czasie pandemii? [BADANIE]

PR-owcy z SAPR są przekonani, że zapotrzebowanie na usługi PR w związku COVID-19 wzrośnie. Widocznym trendem jest także wysokie zadowolenie z pracy zdalnej, która powinna zagościć na dłużej w systemach organizacji pracy firm PR.

Jest projekt składki od reklamy internetowej i konwencjonalnej

Wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i reklamy konwencjonalnej - przewiduje projekt, nad którym pracuje resort finansów, funduszy i polityki regionalnej. Zgodnie z nim połowa wpływów ze składek od reklam ma trafić do NFZ.

Reklamy odwołujące się do epidemii - jakie praktyki są niezgodne z prawem?

Niektóre firmy stawiają na reklamy odwołujące się do obecnego stanu czy nawet samego wirusa, licząc na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów. Czy takie praktyki są zgodne z prawem?

Packshoty a prawa autorskie

Używane przez branżę reklamową określenie „packshot” oznacza fotografię produktu, wykonaną na białym lub innym jednorodnym tle, dokumentującą najważniejsze cechy fotografowanego produktu. Packshoty są zdjęciami wykorzystywanymi najczęściej w sprzedaży internetowej, ponieważ dzięki prostej formie przekazu pozwalają odbiorcy skupić uwagę wyłącznie na produkcie przedstawionym na zdjęciu i tym samym zachęcić do zakupu. Tylko co z prawami autorskimi do takich zdjęć? Wątpliwości wyjaśnia Barbara Bil, adwokat, Kancelaria Bil (AdWise Group).

Ambasador marki - co zrobić, gdy zachowuje się nielojalnie wobec firmy?

Rolą ambasadora marki jest najczęściej wypowiadanie się o danym produkcie lub usłudze w sposób pozytywny, korzystanie z niego w miejscach publicznych. Co jednak w sytuacji, gdy ambasador zachowuje się nielojalnie?

Nowoczesne sposoby promocji technologii gazowych w XIX wieku

Pomimo oczywistej przewagi nad węglem technologie gazowe w XIX wieku wymagały intensywnej promocji. Branża gazownicza nie bała się niestandardowych form promocji.

Czy można cudze dzieło lub jego część zamieścić w reklamie swojego produktu lub usługi?

Sąd Najwyższy w Danii rozstrzygnął wieloletni spór toczący się pomiędzy duńskimi firmami - wiodącą siecią supermarketów Coop Danmark A/S oraz K.H. Würtz, rodzinną firmą o międzynarodowym zasięgu, wytwarzającą naczynia z ceramiki z przeznaczeniem dla galerii sztuki, sklepów detalicznych, a przede wszystkim rynku restauracyjnego (wyrok z 18 grudnia 2018 r. – sygn. C - 171/2017). Sprawa dotyczyła wykorzystywania przez sieć supermarketów w celach marketingowych wizerunku produkowanej przez firmę ceramiki np. na zdjęciach przedstawianych w materiałach reklamowych oraz na opakowaniach oferowanych produktów. Po której stronie stanął wymiar sprawiedliwości Danii i jak to wygląda na gruncie polskim – relacjonuje adw. Renata Bugiel, ekspert w dziedzinie własności intelektualnej, partner w kancelarii GKR Legal.

Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem?

Zakupy w Internecie robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do sieci. Ponad 93% badanych deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie ok. 7% badanych mówi, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie.

Zakaz reklamy piwa

Ministerstwo Zdrowia chce wprowadzić zakaz reklamy piwa w ciągu dnia. Zdaniem Pracodawców RP to pozorowanie walki z nadużywaniem alkoholu.

Jak odzyskać stronę internetową, stronę e-sklepu lub bloga?

Atak hakerski, błąd ludzki, zła wola lub awaria serwera – to cztery częste przyczyny utraty strony, sklepu internetowego czy bloga. Co zrobić, gdy taka sytuacja spotka witrynę, której nikt nie backupował? I kto powinien zajmować się takim backupem? A także, co grozi stronom internetowym w 2018 roku?

Prawne aspekty promocji firmy

Jednym z popularniejszych bohaterów reklam – przy rosnącym rynku reklamy suplementów diety oraz wyrobów medycznych – są lekarze czy fizjoterapeuci. Podobnym, choć mniej silnym społecznie autorytetem, będzie mama, babcia, przyjaciółka, które przynoszą swoim bliskim niezawodne preparaty na problemy z trawieniem, bóle głowy czy inne dolegliwości. Pewnie niewielu konsumentów zdaje sobie jednak sprawę z tego, że prawdziwy lekarz nie zaryzykuje występu w reklamie, by reklamować maść na ból stawów. Dlaczego?

6 działań na Facebooku, które wspierają sprzedaż w sklepie internetowym

Social media posiadają coraz więcej funkcji wspierających promocję usług, czy produktów. Obecność biznesu na Facebooku, np. w postaci fanpage'a jest o tyle ważna, że ułatwia potencjalnym klientom kontakt z obsługą, czy chociażby umożliwia wystawianie i sprawdzanie opinii na temat firmy.

Promocja firmy w Internecie w 2018 roku – 6 trendów

Dzięki promocji firmy w Internecie skutecznie zwiększyć można świadomość marki. Oto interesujące trendy w marketingu internetowym, na które warto zwrócić uwagę estymując budżet na promocję w 2018 roku.

REKLAMA