REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dyrektywy ue

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Obowiązek raportowania niefinansowego – nowy obowiązek dla przedsiębiorców

Przyjęta przez Parlament Europejski Dyrektywa CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) od 2024 roku zobowiąże duże firmy do raportowania niefinansowego. To początek drogi do zwiększenia odpowiedzialność biznesu za zmiany klimatyczne oraz ważny krok w kierunku zeroemisyjności. Zielona transformacja firm może zostać wsparta nowymi programami dotacyjnymi, takimi jak np. europejski FENG, FEnIKS czy funkcjonującą już od kilku lat ulgą B+R dla prowadzących działalność badawczo-rozwojową. Synergia wszystkich dostępnych instrumentów to szansa na miliardowe wsparcie dla firm.

Nowe zasady transgranicznego przekształcania, łączenia i podziału spółek

W kodeksie spółek handlowych znajdą się nowe zasady dotyczące transgranicznego przekształcania, łączenia i podziału spółek. Głównym celem nowelizacji jest ujednolicenie procesu reorganizacji transgranicznych, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej ochrony wierzycielom, pracownikom i wspólnikom mniejszościowym spółek. Projekt zaprezentowany przez Ministerstwo Sprawiedliwości, ma wdrożyć unijną dyrektywę 2019/2121.

UE zatwierdziła dyrektywę o uniwersalnej ładowarce do wielu urządzeń

UE ostatecznie zatwierdziła w poniedziałek dyrektywę o uniwersalnej ładowarce. Oznacza to, że w 2024 r. obowiązkowy dla wielu urządzeń elektronicznych (np. telefonów komórkowych, tabletów i słuchawek) stanie się port USB-C. W efekcie nie trzeba już będzie kupować nowej ładowarki z każdym nowym urządzeniem.

UE: zakaz kupowania płatnych opinii i więcej ochrony w e-sklepach

28 maja weszła w życie unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, na nowo regulująca wiele obszarów e-commerce oraz wzmacniająca pozycję konsumentów wobec e-sklepów. Spośród nowych regulacji, na uwagę zasługuje unormowanie zasad publikowania opinii o sklepach internetowych.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA