REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

COVID-19, Handel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak handel wykorzystuje nowe technologie

Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

Dlaczego opłaca się ponownie wykorzystywać, odnawiać lub odsprzedawać stare urządzenia elektroniczne?

Współczesny rynek elektroniki użytkowej opiera się głównie na handlu nowym sprzętem w sieciach sprzedaży stacjonarnej i na platformach online. Ostatnio dużym zainteresowaniem cieszy się również recommerce (reverse commerce), czyli sprzedaż zakupionych produktów w celu ich ponownego wykorzystania, odnowienia, poddania recyklingowi lub odsprzedaży. Jakie zalety ma handel zwrotny? Komu i czemu służy? Czy ma szansę dalej się rozwijać? 

Przedsiębiorcy chcą podwyższenia kar za kradzieże w sklepach. Skala zjawiska jest porażająca: 30 tys. przypadków co miesiąc

Przedsiębiorcy piszą do ministra sprawiedliwości. Chcą, by kradzież była ścigana od kwoty 500 złotych, a nie 800 złotych. To powrót do stanu sprzed roku gdy podwyższenie wartości kradzieży uznawanej za przestępstwo spowodowało, że na gorącym uczynku łapanych jest w sklepach o 40 proc. więcej sprawców niż rok temu.

Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

REKLAMA

Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

95 proc. klientów już rozgląda się za świątecznymi prezentami

W sklepach już pojawiają się świąteczne dekoracje. Dla handlowców to czas żniw, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A 95 proc. klientów właśnie w październiku i listopadzie zaczyna rozglądać się za świątecznymi prezentami. 

Nowy program "Lokalna półka" - w marketach co najmniej 2/3 żywności od lokalnych dostawców. Znikną ze sklepów ziemniaki z Egiptu i pomidory z Maroka?

Program "Lokalna półka” to wprowadzenie obowiązku, aby markety w swojej ofercie miały minimum 2/3 owoców, warzyw, produktów mlecznych i mięsnych oraz pieczywa pochodzących od lokalnych dostawców - zapowiedział 6 września 2023 r. doradca prezydenta Jan Krzysztof Ardanowski. To kolejny, nowy punkt programu PiS.

Handel za 10-15 lat będzie inaczej wyglądał niż teraz. Seniorzy wymuszą na rynku nowe trendy

Handel czeka transformacja. Zmiana pokoleniowa wymusi na sklepach sporo zmian. A to dopiero początek!

REKLAMA

Handel w czasach zawirowań

Gdy wydawało się, że kryzys wywołany pandemią ustępuje miejsca stabilizacji, popyt się odradza i powoli znikają utrudnienia w dostawach, światową gospodarką wstrząsnęły skutki wojny. Wydarzenia te pokazały, jak bardzo gospodarki są od siebie zależne i połączone w skomplikowaną sieć relacji handlowych.

Nowa sieć handlowa w Polsce od maja 2023 r.

W maju 2023 r. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech otworzy pierwsze sklepy na polskim rynku. Już teraz w aplikacji Blix jest prowadzona kampania promująca nową markę.

Handel hurtowy w lutym 2023 i nowe zamówienia w przemyśle. Nowe dane GUS

Handel hurtowy w lutym 2023 roku - Główny Urząd Statystyczny zaprezentował dane.

Coraz więcej sztucznej inteligencji w handlu

Wartość wdrożeń sztucznej inteligencji na globalnym rynku detalicznym w 2023 roku ma wynieść 10,76 mld dolarów. To dopiero początek.

Czy handel społecznościowy to klucz do szerokiej adopcji kryptowalut?

Handel społecznościowy kryptowalutami, który działa podobnie jak media społecznościowe, to nowy trend. Na czym polega i jak działa?

Jak centra outletowe przyciągają klientów w dobie kryzysu

Ostatnie lata to czas bezprecedensowych zawirowań dla obiektów handlowych: pandemia, wojna, inflacja czy rosnące znaczenie zakupów internetowych na długo zmieniły zachowania polskiego konsumenta.

ARP: pieniądze wydane na program "Polskie szwalnie" służyły ratowaniu życia i zdrowia

Program "Polskie szwalnie". Wszystkie pieniądze wydane przez Agencję Rozwoju Przemysłu na program "Polskie szwalnie" służyły ratowaniu życia i zdrowia ludzkiego i wsparciu branży tekstylno-odzieżowej; cel ten udało się zrealizować - oświadczyła ARP.

Wojna w Ukrainie dla przedsiębiorców bardziej dotkliwa niż COVID-19

Rok wojny w Ukrainie okazał się gospodarczym „game changerem” jeszcze mocniejszym niż pandemia COVID-19. 

Marki własne sieci handlowych zyskują rynek detaliczny

W czasach, gdy dla konsumentów głównie liczy się cena, wybieramy marki własne sieci handlowych. Po takie produkty aktualnie sięga praktycznie każdy z nas. Udział „private labels” w całościowym koszyku zakupowym systematycznie rośnie. To już ponad 20% sprzedaży.

Polacy częściej na zakupach, ale kupują mniej

Polacy na zakupach. W ub.r. średnia liczba wizyt statystycznego konsumenta zwiększyła się rdr. o 21,4%. Największy skok zanotowały supermarkety – o 29,4%. Za nimi są dyskonty oraz hipermarkety – odpowiednio 16,7% i 12,5%. Przy tym przeciętna wizyta w placówce handlowej nieznacznie się skróciła rdr. Natomiast średnia liczba różnych sklepów odwiedzanych przez jednego konsumenta powiększyła się z 9 do 10. Ponadto wiadomo, że średni łączny czas spędzony na wszystkich zakupach w ciągu roku, przypadający na jednego klienta, wzrósł o 19,2% rdr. 

Kolejna fala zachorowań na covid i grypę?

Covid i grypa. Eksperci podkreślają, że być może czeka nas kolejny szczyt zachorowań na grypę. Według prognoz to początek marca, również wtedy może nastąpić kolejny wzrost zachorowań na COVID-19 – poinformował we wtorek wiceminister zdrowia Waldemar Kraska.

Handel hurtowy w grudniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Dane GUS o handlu hurtowym w grudniu 2022 roku pokazują sezonowy spadek sprzedaży w ujęciu miesięcznym i wciąż wysoką dynamikę roczną. W ostatnim miesiącu ubiegłego roku nastąpił wyraźny spadek nowych zamówień w przemyśle. Jest to efektem m.in. wysokiej bazy z grudnia 2021 roku, kiedy notowano ponadprzeciętne wzrosty zamówień.

W Polsce wykonano dotąd 57 mln 860 tys. szczepień przeciw COVID-19

Szczepionka na COVID-19. Od 27 grudnia 2020 r., gdy rozpoczęły się w Polsce szczepienia przeciw COVID-19, podano 57 860 217 szczepionek – wynika z danych zamieszczonych we wtorek na stronach rządowych.

Jak automatyzować handel, aby maksymalizować korzyści?

Firmy będą wydawać na robotykę i automatyzację coraz więcej. Także sklepy detaliczne. Wiele z nich będzie potrzebowało we wdrożeniach wsparcia.

KRD: długi handlu wzrosły do 2,07 mld zł

Zaległości przedsiębiorstw z branży handlowej wzrosły do 2,07 mld zł. W najtrudniejszej sytuacji są firmy zajmujące się m.in. sprzedażą hurtową i detaliczną żywności oraz napojów - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów.

Ceny miedzi w Londynie w dół z powodu protestów covidowych w Chinach

Ceny miedzi. Miedź na giełdzie metali LME w Londynie tanieje w reakcji na doniesienia o protestach covidowych w Chinach. Metal w dostawach 3-miesięcznych na LME w Londynie jest wyceniany niżej wobec 8.008,00 USD za tonę - informują maklerzy.

Handel hurtowy w październiku 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w Polsce 2022. GUS zaprezentował dane o wynikach handlu hurtowego w październiku 2022 roku.

Black Friday i święta dla handlowca. Jak dobrze zaplanować zapasy?

Black Friday, Cyber Monday, a przede wszystkim Boże Narodzenie – to najważniejszy okres dla sprzedawców. Firmy będą musiały manewrować powierzchnią magazynową.

Handel hurtowy w sierpniu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w sierpniu 2022, zgodnie z danymi GUS, zanotował wyraźne wzrosty – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Rośnie również dynamika nowych zamówień w przemyśle oraz zamówień eksportowych. Daje to nadzieję, że wbrew niektórym pesymistycznym prognozom polskie firmy nie będą aż tak bardzo spowalniać aktywności w najbliższych miesiącach.

Handel hurtowy w lipcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Lipcowe dane GUS o handlu hurtowym pokazują spadek w ujęciu miesięcznym o 1,7% oraz wzrost o 31,4% w stosunku do wyników osiągniętych przed rokiem. Ze statystyk wynika również, że w stosunku do ubiegłego roku wzrosły nowe zamówienia w przemyśle oraz zamówienia eksportowe. Analizując wyniki handlu i zamówień w przemyśle warto jednak pamiętać, że na poziom ich dynamiki wpływ ma rosnąca inflacja i słaba wycena złotego - komentuje Grzegorz Stańczak z Biura Polityki Gospodarczej KIG.

Nałożenie administracyjnej kary pieniężnej w trakcie epidemii Covid-19, bez ustawowego upoważniania jest bezprawne

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wyrokiem z dnia 8 lipca 2022 roku IV SA/Wr 835/21 postępowaniu prowadzonym z udziałem Rzecznika MŚP uchylił w całości decyzje wymierzające Przedsiębiorcy karę pieniężną za naruszenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej podczas epidemii Covid-19 i umorzył postępowanie w sprawie.

Handel hurtowy w maju 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Handel hurtowy w stosunku do kwietnia zanotował wzrost o 2,7%. W ujęciu rocznym handel hurtowy wciąż notuje wysoką, ponad 40 proc. dynamikę sprzedaży ogółem na czele z półproduktami i odpadami pochodzenia nierolniczego oraz złomem, których sprzedaż r/r zwiększyła się o 76,9%. Dane GUS pokazują również wyższe niż w kwietniu poziomy wzrostu (w ujęciu rocznym) nowych zamówieni w przemyśle (zarówno krajowych jak i eksportowych) - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Handel hurtowy w marcu 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Marzec przyniósł zaskakująco wysokie wyniki sprzedaży hurtowej – zarówno w ujęciu miesięcznym jak i rocznym. Interesujące są m.in. dane dotyczące półproduktów i odpadów pochodzenia nierolniczego oraz złomu – wysoka dynamika ich sprzedaży może świadczyć o przygotowywaniu się firm do realizacji strumienia nowych zamówień - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Inflacja, zmiany podatkowe i COVID - największe wyzwania dla firm

Inflacja, zmiany podatkowo-prawne z Polskiego Ładu oraz COVID i wyższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej to największe wyzwania dla firm - wynika z “Barometru Polskiego Rynku Pracy”. Badanie pracowników i pracodawców w Polsce przeprowadzono w terminie 8-12 lutego 2022 roku - a więc jeszcze przed wybuchem wojny w Ukrainie.

Handel hurtowy w lutym 2022 i nowe zamówienia w przemyśle

Jak wynika z danych GUS, luty był kolejnym miesiącem wysokiej, rocznej dynamiki handlu hurtowego. Na rynku widoczne są sygnały odbicia po wcześniejszych, sezonowych spadkach wynikających z wygaśnięcia szczytu zaopatrzenia w okresie świąteczno-noworocznym. Dane pokazują również wciąż utrzymujący się wysoki poziom zamówień w przemyśle – zarówno krajowych jak i eksportowych. Utrzymanie tej dynamiki w kolejnych miesiącach stoi niestety pod znakiem zapytania – pod koniec lutego rozpoczęła się rosyjska inwazja na Ukrainę, która może spowodować duże perturbacje w handlu hurtowym i poziomie zamówień eksportowych - komentuje Grzegorz Stańczak z Krajowej Izby Gospodarczej.

Chiny walczą z największą falą koronawirusa od dwóch lat

W Chinach nasila się epidemia Covid-19, a władze podejmują starania, aby zapanować nad najsilniejszym uderzeniem koronawirusa od ponad dwóch lat. W niektórych miastach wprowadzono ścisły lockdown i zakaz wychodzenia z domu.

Polskie firmy będą musiały zakończyć współpracę z Rosją? Jakie to będzie miało dla nich skutki finansowe?

Przemysł jest w tej chwili rozpędzoną lokomotywą, ale wojna w Ukrainie może rykoszetem odbić się na funkcjonowaniu niektórych polskich firm, zwłaszcza tych współpracujących do tej pory z Rosją - uważa ekspert ekonomiczny Konfederacji Lewiatan Mariusz Zielonka. Jego zdaniem pragmatyzm i ekonomiczny rachunek mogą pomóc polskiemu przemysłowi w najbliższym czasie.

Zakaz handlu w niedziele zmusza do omijania prawa

Zakaz handlu w niedziele jest nikomu niepotrzebny. Zmusza przedsiębiorców do omijania prawa. Dochodzi do absurdów. Zakaz handlu należy traktować jak nieudany eksperyment. O jego zniesienie apeluje Północna Izba Gospodarcza.

Prof. Barczyk: amantadyna jak placebo w leczeniu COVID-19

W leczeniu w szpitalu pacjentów we wczesnej fazie z umiarkowanym bądź ciężkim COVID-em nie ma różnic między stosowaniem placebo i amantadyny – powiedział 11 lutego 2022 r. podczas konferencji prasowej prof. Adam Barczyk ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Poinformował też, że zwrócił się do prezesa Agencji Badań Medycznych o zaprzestanie rekrutacji pacjentów i zakończenie badania.

Pandemia coraz bardziej utrudnia firmom funkcjonowanie w sposób etyczny

Rekordowo wysoka liczba respondentów - 98% w Polsce i 97% na świecie uważa, że uczciwość jest ważna w ich firmie. Równolegle, 63% ankietowanych w Polsce i 55% na poziomie globalnym uważa, że w ciągu ostatnich 18 miesięcy standardy etyczne pogorszyły się lub pozostają na obecnym poziomie, wynika ze Światowego Badania Uczciwości w Biznesie 2022, przeprowadzonego przez EY.

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców?

Odpowiedzialność za weryfikację szczepień spadnie na przedsiębiorców - uważa dyrektor departamentu pracy Konfederacji Lewiatan Robert Lisicki komentując pozytywną ocenę rządu wobec poselskiego projektu ustawy dot. kontroli nad ryzykiem wystąpienia Covid-19 w zakładzie pracy.

COVID-19 a kary umowne

Kary umowne. Pandemia COVID-19 nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie działalności gospodarczej. Zdarza się, że ze względu na ograniczenia związane z pandemią przedsiębiorcy nie zdążą na czas wykonać świadczeń, do których się zobowiązali. W takich przypadkach umowy często przewidują kary umowne za opóźnienia. Czy kary umowne, niezawinione przez podatnika, a będące skutkiem pandemii można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?

Nauka zdalna i nowe limity. Grudzień 2021

Nauka zdalna i nowe limity. Rząd od 15 grudnia zmniejsza limity osób w transporcie, restauracjach, kinach czy teatrach dla osób niezaszczepionych. Zwiększenie limitu będzie możliwe tylko dla osób zaszczepionych zweryfikowanych przez przedsiębiorcę za pomocą certyfikatu COVID-19. Kluby nocne i dyskoteki zostaną zamknięte. Wyjątkiem będzie noc sylwestrowa – wynika z informacji zamieszczonej na stronie gov.pl.

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19

Pracodawca będzie mógł zażądać od pracownika wyniku testu na COVID-19, który będzie dostępny bezpłatnie - powiedział w trakcie konferencji prasowej minister zdrowia Adam Niedzielski.

Koncentracja firm handlowych. UOKiK wydał warunkową zgodę

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał warunkową zgodę na nabycie przez Carrefour Polska powierzchni handlowej wykorzystywanej przez hipermarket Tesco w Bielanach Wrocławskich - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Handel w Polsce. Sklepy nadal tracą na ruchu i liczbie klientów. Do wyników sprzed pandemii wciąż sporo brakuje

Handel w Polsce. Jak wynika z raportu firmy technologicznej Proxi.cloud i UCE RESEARCH, ilość wizyt w sklepach spadła o prawie 27%. Zmiana ta dotyczy pierwszych trzech tygodni listopada 2021 roku w porównaniu z analogicznym okresem sprzed dwóch lat. W tym samym czasie liczba klientów wszystkich formatów zmniejszyła się o około 31%. To mniejsze spadki niż w 2020 roku względem 2019 roku. Ostatnio na najmniejszym minusie znalazły się dyskonty, a na największym – sieci typu convenience. Natomiast wizyty wg godziny rozkładają się bardzo podobnie w analizowanych okresach. Wyjątkiem jest ubiegły rok.

Niemcy: Duże spadki czynszów w obiektach handlowych, w biurach prawie bez zmian

Pandemia i trend do zakupów online spowodowały widoczny spadek czynszów w niemieckim handlu detalicznym. Po latach boomu szczególnie duże spadki widoczne są w drogich lokalizacjach, przykładem są obiekty handlowe w Monachium, gdzie czynsze spadły prawie o 27 proc. - wynika z badania stowarzyszenia nieruchomości IVD, przedstawionego przez „Spiegel”.

Na święta wydamy prawie bilion dolarów

Branża e-commerce już dziś może otwierać szampany. Na całym świecie konsumenci przeznaczą ponad bilion dolarów na zakupy w sieci. Rekordy z zeszłego roku zostaną wymazane dość szybko. Szczególnie że zakupy w internecie sprzyjają poszukiwaniu tańszych produktów, a w dobie szalejącej inflacji każda złotówka będzie miała znaczenie.

Ułatwienia w prowadzeniu handlu przez rolników. Projekt wraca do komisji

Projekt ustawy o ułatwieniach w prowadzeniu handlu przez rolników wraca do komisji z poprawkami, które m.in. rozszerzają grono beneficjentów o działkowców.

Działalność pocztowa a handel w niedziele - poprawka

Działalność pocztowa a handel w niedziele - obniża się próg działalności pocztowej w sklepach z 50% do 40%. Sejm poparł poprawkę Senatu.

Dino kontra Biedronka. Polska sieć w pogoni za portugalskim gigantem

Jak wynika z danych zebranych w blisko 300 gminach, Biedronka i Dino często konkurują ze sobą na lokalnych rynkach. Średnio ponad 58% mieszkańców tych obszarów robi zakupy w portugalskiej sieci, a niecałe 33% – w polskiej. Lider ma też lojalniejszych klientów i ponad 4 razy większy udział w łącznym ruchu w sklepach. Jednak według komentujących wyniki badania ekspertów, rodzimy retailer, który posiada o prawie połowę mniej punktów, może w przyszłości dogonić konkurenta. Powinien skoncentrować się na otwieraniu swoich placówek w gminach, do których nie dotarła jeszcze Biedronka. Może też walczyć bezpośrednio, zakładając więcej nowych sklepów tam, gdzie sieć należąca do Jeronimo Martins jest już obecna.

REKLAMA