| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > E-learning > Jaka jest opłacalność e-learningu we wdrażaniu nowych pracowników biurowych?

Jaka jest opłacalność e-learningu we wdrażaniu nowych pracowników biurowych?

E-learning, jako alternatywna forma dla szkoleń tradycyjnych, bardzo szybko zyskuje na popularności. Coraz częściej wykorzystywany jest nie tylko w firmach prywatnych, ale również w urzędach, na uczelniach wyższych oraz w innych instytucjach.

Dodatkową zaletą e-learningu jest skrócenie czasu organizacji szkolenia – szkolenie można zorganizować niemal od razu, wtedy gdy zachodzi taka potrzeba. Jest to istotne zwłaszcza w branżach cechujących się dużą rotacją personelu. Pracodawca, który przyjmuje nowego pracownika może mu udostępnić lekcje e-learningowe już chwilę po podpisaniu umowy. Dzięki temu zatrudniony rozpoczyna pracę wyposażony w niezbędną wiedzę. Dodatkowo przeprowadzenie szkolenia z zakresu kompetencji miękkich umożliwi pracownikom lepszą organizację czasu pracy, efektywniejsze działanie czy sprawną komunikację w zespole projektowym.

Przeczytaj również: E-nauka w praktyce firmy

Co więcej przy e-nauce pracownik cały czas może być obecny w firmie, nie pojawiają się problemy wynikające z jego nieobecności czy konieczności znalezienia zastępstwa, pracownik nie traci czasu na dojazdy na szkolenia. Możliwość nauki zarówno w pracy, jak i poza nią sprawia, że nie występuje brak spadku wydajności. E-nauka eliminuje też barierę wynikającą z trudności ze zgromadzeniem jednocześnie wielu słuchaczy w jednym miejscu i czasie.

Dobrze przygotowany e-learning jest przede wszystkim metodą skuteczną. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Dom Szkoleń i Doradztwa oraz Instytut Psychologii UJ, poszczególne cechy platformy e-learningowej mogą mieć znaczący wpływ na kształtowanie motywacji wewnętrznej kursantów. Wśród nich uczestnicy badania wymienili: przydatność kursu, łatwość korzystania, autonomię działania. Wysoko ocenione zostały także charakterystyczne cechy e-learningu – fabularyzowana treść oraz animowana forma.

Polecamy serwis E-learning

Wśród wielu czynników składających się na coraz większe zainteresowanie e-learningiem prym wiedzie oszczędność – zarówno czasu, jak i pieniędzy. Kursy interaktywne pozwalają na szkolenie pracownika w dowolnym miejscu i czasie. Samodzielna praca kursanta na platformie e-learningowej skraca czas jego wdrożenia w obowiązki oraz politykę firmy. Dodatkowo minimalizowana jest ilość uwagi jaką nowej osobie musiałby poświęcić właściciel, czy inny pracownik odpowiedzialny za jego adaptację w nowym miejscu.

Aleksandra Mykowska
Właścicielka Domu Szkoleń i Doradztwa

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Kawałko

Prawnik.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »