REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
Doradca na ratunek /fot.Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Co zrobić, kiedy wybór odpowiedniej firmy szkoleniowej bądź Trenera przyprawia nas o zawrót głowy? Jak podjąć decyzję, która przyniesie nam same korzyści, a nasi pracownicy będą w stanie zastosować wiedzę wyniesioną ze szkolenia w praktyce?

Odpowiedzią jest doradca do spraw organizacji szkoleń, który już od samego początku będzie z nami, tak aby pieniądze zainwestowane w kadrę nie okazały się wyrzuconymi w błoto.

REKLAMA

Jak nie stracić głowy?

Bogata oferta branży szkoleniowej może przerazić potencjalnych odbiorców już przy pierwszym kontakcie z nią. Niezliczona ilość świadczonych usług oraz niezależnych Trenerów proponujących swoje usługi sprawia, że ewentualny klient nie jest w stanie sam przeanalizować swoich potrzeb i, co za tym idzie, dokonać adekwatnego wyboru. Do tego wszystkiego dochodzi realna ocena jakości usługi proponowanej przez firmę szkoleniową, która to umiejętność wykracza poza kompetencje przeciętnego odbiorcy danego produktu. Jak zatem odnaleźć się w gąszczu ofert branży szkoleniowej i nie stracić przy tym głowy? Ratunkiem okazuje się być doradca do spraw organizacji szkoleń, którego głównym zadaniem jest pomoc przy wyborze wykonawcy, któremu chcemy zlecić zadanie szkoleniowe.

Zobacz: W poszukiwaniu mistrza - mentoring

Doradca - kto to taki?

REKLAMA

Doradca do spraw organizacji szkoleń, zwany również specjalistą bądź konsultantem, to osoba odpowiedzialna za pomoc przy analizie potrzeb potencjalnego klienta, doborze adekwatnego szkolenia i asystę przy jego organizacji. Jest on również pierwszą osobą, z którą powinniśmy mieć kontakt przy próbie rozpracowania zawiłości ofert szkoleniowych, proponowanych przez niezliczone firmy. Po podjęciu decyzji o skorzystaniu z usług branży szkoleniowej, niezwykle łatwo jest popełnić błąd już na pierwszym etapie, to jest wyborze stosownego szkolenia, które sprosta naszym oczekiwaniom. Każda branża charakteryzuje się popytem na inny rodzaj usług i nie ma nic bardziej błędnego od przekonania, iż większość z podobnie brzmiących ofert szkoleniowych sprosta naszym wymaganiom. Tutaj wkracza do akcji doradca, który pomoże przy identyfikacji potrzeb danej firmy oraz je przeanalizuje tak, aby wybór szkolenia był jak najbardziej trafiony.

Doradca do spraw organizacji szkoleń jest osobą obecną na każdym etapie procesu planowania danego szkolenia. Ma on też często duży wpływ na budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez rzetelne i kompetentne przygotowanie oferty szkoleniowej dla potencjalnego klienta. Jego praca decyduje również o tym, jak dana firma szkoleniowa będzie postrzegana przez odbiorcę i czy w konsekwencji skorzysta on z jej usług. Głównym jego zadaniem, na pierwszym i najważniejszym etapie współpracy jest przeprowadzenie analizy potrzeb tak, aby szkolenie mogło być jak najbardziej spersonalizowane i odpowiadało wcześniej zidentyfikowanym problemom i żądaniom odbiorcy. Dla potencjalnego klienta najważniejszym celem jest osiągnięcie wcześniej założonych efektów i dlatego rola konsultanta jest tutaj kluczowa. Źle dobrane szkolenie, przeprowadzone przez Trenera, który specjalizuje się w innej branży, nie sprosta wymaganiom klienta, co w efekcie odbije się negatywnie na całokształcie wizerunku firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Jak promować firmę szkoleniową w Internecie?

Trener poszukiwany

Przepastne bazy Trenerów pomagają nam w znalezieniu osoby, która może się wydawać najbardziej odpowiednia do przeprowadzenia szkolenia z zakresu  umiejętności, którymi jesteśmy zainteresowani. Warto jednak skonsultować nasz wybór z doradcą, który będzie w stanie ocenić, czy wybrany przez nas Trener i jego warsztat są tym, czego naprawdę oczekujemy. Sam szkoleniowiec, wraz ze swoimi umiejętnościami jest często czynnikiem o znaczeniu fundamentalnym, a jego wybór zależy od działań doradcy do spraw organizacji szkoleń. Realna ocena predyspozycji Trenera, jak i umiejętności, nie leży w mocy klienta, dlatego rola konsultanta jest tutaj nieoceniona. Dzięki przeprowadzeniu analizy potrzeb odbiorcy i zidentyfikowaniu problemów, będzie on mógł dobrać szkoleniowca, którego kwalifikacje i kompetencje będą jak najbardziej dostosowane do odgórnie założonych celów. Najważniejszym aspektem udanego szkolenia jest jego indywidualizacja, a źle dobrany Trener, mający doświadczenie w całkowicie innej branży, nie będzie w stanie sprostać naszym aspiracjom. Szkolenie z auto motywacji, przeprowadzone na pracownikach dwóch różnych branż, będzie cechować się nie tylko różnym podejściem do zagadnienia, ale także, w celu jak największego spersonalizowania takiego szkolenia, omawiane będą całkowicie inne podejścia do realizowania celów zawodowych czy likwidacji stresu związanego z miejscem pracy. Konsultant pomoże nam przy wyborze osoby, która będzie miała warunki i warsztat do osiągnięcia efektów, na które liczyliśmy przy podjęciu decyzji o przeszkoleniu naszej kadry.

Zobacz: Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?

Laik czy profesjonalista?

REKLAMA

A co z samym doradcą? Jak odróżnić profesjonalistę od osoby z brakiem kompetencji? Firmy szkoleniowe są świadome tego, jak ważny jest pierwszy kontakt potencjalnego klienta z ich przedsiębiorstwem, dlatego cały czas inwestują w rozwój swoich pracowników. Doradca, jako osoba obecna przy realizacji całego procesu szkolenia, musi być osobą zaznajomioną ze wszystkimi tajnikami i standardami firmy, jak również nieustannie pracować nad rozwojem swoich relacji z Trenerami. Jego współpraca z powierzonymi klientami musi być płynna i satysfakcjonująca dla obu stron. Dlatego, decydując się na usługi danej firmy szkoleniowej, możemy być pewni, że jej wizerunek będzie widoczny w postawie i pracy osoby, z którą będziemy mieć do czynienia najczęściej: doradcą.

Decydując się na wybór oferty szkoleniowej, która docelowo ma rozwiązać nasze problemy, możemy zaufać naszej intuicji i mieć nadzieję, że decyzje przez nas podjęte zaprocentują w przyszłości. Istnieje jednak o wiele prostsza i pewniejsza opcja, którą jest doradca do spraw organizacji szkoleń. Dzięki jego pracy, możemy mieć pewność, że płacimy za produkt, który dokładnie sprosta naszym oczekiwaniom i pomoże przy osiągnięciu założonych przez nas celów.

Zobacz: Szkolenia językowe - jak rozsądnie wykorzystać pieniądze?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

REKLAMA

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

REKLAMA

Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

REKLAMA