REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Na czym polega praca w sekretariacie?

Karolina Zaborska
Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie to pracownicy najściślej współpracujący ze swoim przełożonym.
Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie to pracownicy najściślej współpracujący ze swoim przełożonym.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Praca w sekretariacie jest pracą biurową, należącą do stanowisk średniego szczebla, wykonywaną głównie przy użyciu komputera i innych nowoczesnych urządzeń biurowych. Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie, wykonują czynności zapewniające sprawną pracę sekretariatu oraz zajmują się nadzorowaniem przepływu informacji, wewnątrz i na zewnątrz jednostki, w której pracują.

REKLAMA

Stanowisko sekretarskie tworzone jest w większości przedsiębiorstw, zarówno prywatnych, jak i państwowych oraz w urzędach administracji publicznej. Osoby, wykonujące prace w sekretariacie zajmują zazwyczaj stanowisko: sekretarki, sekretarza, sekretarza-asystenta, oraz, najbardziej teraz popularne, asystenta i asystentki. Ich praca polega na pośredniczeniu w kontaktach pomiędzy przełożonym a pracownikami firmy, a także pomiędzy jej kontrahentami i klientami.

REKLAMA

Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie to pracownicy najściślej współpracujący ze swoim przełożonym. To do nich należy przygotowywanie materiałów związanych z różnego rodzaju spotkaniami i naradami, wyjazdami służbowymi, a także ich organizacja. Są osobami, które zwykle jako pierwsze mają kontakt z klientami i kontrahentami, dlatego prócz różnego rodzaju umiejętności organizacyjnych i związanych ściśle z wykonywaną przez nich pracą, muszą posiadać szereg tzw. umiejętności miękkich, koniecznych przy kontaktach interpersonalnych.

Od osób zatrudnionych na tego typu stanowiskach, wymaga się przede wszystkim:

  • wysokiej kultury osobistej – stanowią w pewnym sensie wizytówkę instytucji, w której pracują,
  • znajomości zasad komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • odpowiedzialności,
  • odporności na stres,
  • systematyczności oraz dokładności w realizacji powierzonych zadań,
  • znajomości zasad negocjacji i asertywności,
  • dyskrecji oraz lojalności.

Polecamy: Współpracownicy

Praca w sekretariacie nie zawsze wygląda tak samo, tzn. zakres obowiązków osób zajmujących stanowiska asystenckie może różnić się w zależności od tego, czy działają oni tylko pod kierownictwem przełożonego, czy też powierzono im bardziej samodzielne stanowisko związane z kierownictwem lub nadzorem nad grupą osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niemniej jednak istnieje grupa obowiązków, które zawsze wchodzą w zakres obowiązków tych pracowników średniego szczebla. Należą do nich:

  • organizowanie przepływu informacji i dokumentów pomiędzy poszczególnymi jednostkami (pionami) przedsiębiorstwa/firmy,
  • przyjmowanie interesantów oraz łączenie rozmów telefonicznych w języku polskim i obcym,
  • obsługa faksu, komputera i innych urządzeń biurowych,
  • prowadzenie kalendarza spotkań, baz adresowych oraz informowanie zainteresowanych o terminach spotkań,
  • organizowanie spotkań, zebrań oraz wyjazdów służbowych,
  • prowadzenie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej w języku polskim i obcym,
  • archiwizowanie korespondencji oraz dokumentów,
  • współpraca z poszczególnymi jednostkami (pionami) przedsiębiorstwa/ firmy.

Polecamy: Korespondencja w biznesie

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA