REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zostań inżynierem swojej wyobraźni!

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Praca w biurze. / Fot.Fotolia
Praca w biurze. / Fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Za górami za lasami… wysoki, przystojny brunet, z biednej rodziny, przyjechał do Los Angeles z prowincjonalnego Kansas City z 40 dolarami w kieszeni i niedokończonym filmem rysunkowym w podniszczonej walizce. Miał 19 lat. Pełen pomysłów i marzeń podbił nie tylko rynek amerykański, a cały świat.

Jak to możliwe że udało mu się w ciągu kolejnych czterdziestu lat zbudować imperium?

Dziś stworzona przez niego korporacja The Walt Disney Company przynosi ponad 3 miliardy dolarów zysku rocznie. Ojciec Myszki Miki i Kaczora Donalda zapisał się w historii jako największy producent filmów animowanych na świecie oraz twórca słynnych parków rozrywki, nie tylko w USA, ale również we Francji, Japonii oraz Chinach.

REKLAMA

Jest uosobieniem amerykańskiego marzenia. Amerykańskim snem.

Jednak efekty wspaniałego zarządzania Disneya widać było nie tylko na zewnątrz, wśród odbiorców. Duże zespoły Disneya opracowujące kolejne świetne pomysły, jak np. Królewna Śnieżka, czy Pinokio, i wdrażające je w życie osiągały swoje własne zwycięstwa dzięki efektywnej strategii.

W innowacyjnych i rewolucyjnych projektach, Walt zorganizował pracę swoich ludzi w trzech pokojach, z których każdy miał swoją wyjątkową funkcję:

Pokój - Pokój marzeń

Był to pokój, gdzie wyobraźnia była najważniejszym narzędziem. W tym pokoju tworzono nowe koncepcje, opracowywano nowe podejścia, uwalniano myśli i marzenia, w jak najbardziej absurdalnym kontekście.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pokój - Pokój historii

W drugim pokoju zespół edytorów nadawał pomysłom logicznego sensu, dobierając odpowiednie postacie, fabułę, szczegóły odnośnie akcji i powiązań. Tam (w latach 30-tych XX wieku) powstała idea scenopisu, który do dziś jest wykorzystywany przy wielu bardzo rozbudowanych produkcjach.

Pokój - Pokój harówki

W pokoju nr 3 wszelkie projekty poddawane były ostrej krytyce. Decydowano, jakie postacie, elementy fabuły czy kompozycji były odpowiednie dla projektu. Tu liczyły się konkretne daty, wielkości i efekty.

Następnie projekt trafiał znów do pierwszego pokoju, by zostać ocenionym z perspektywy rozwoju. Zwykle, jeśli projekt nie spotkał się z krytyką pokoju 3, trafiał do produkcji.

Tę strategię „szlifowania kreatywności” Robert Dilts, jeden z najznakomitszych specjalistów w dziedzinie NLP na świecie, wyszczególnił na potrzeby rozwoju osobistego i wielu dziedzin biznesu.

W strategii Disneya liczą się trzy stany, które pozwalają przemienić kreatywność w realny, namacalny produkt, cel.

Zobacz: Korporacyjna etykieta w praktyce


Marzyciel

Stan, w którym liczą się wszystkie możliwości i każdy, najbardziej absurdalny pomysł, jest wart wzięcia pod uwagę.

Realista

Stan, gdzie uporządkowuje się rozmaite, niepoliczalne elementy.

Krytyk

Stan, w którym ocenia się, co trzeba brać pod uwagę, a co nie pasuje do danego schematu.

Walt Disney był wizjonerem, świetnym przedsiębiorcą i twórcą filmów dla dzieci i nie tylko. Rozwiązywał on swoje problemy w dość specyficzny sposób.

By wykorzystać metodę Disneya, należy wybrać temat lub problem, a potem podążać za poniższymi wskazówkami:

Marzyciel

Usiądź wygodnie w miejscu, w którym dobrze się czujesz, jesteś zrelaksowany, (np. fotel, kanapa w pokoju dziennym). Zacznij marzyć. Zapisuj (rysuj) marzenia na papierze.

Pytania pomocnicze:

 O czym marzę?

 Co chciałbym osiągnąć?

 Co chciałbym osiągnąć, gdyby wszystko było możliwe?

  Jaka sytuacja przekroczyłaby moje najśmielsze marzenia?

  Jakbym się czuł w tej sytuacji? Co ona by mi dała?

   Jakbym się wtedy zachowywał? Co by spowodowało, że się tak zachowuję?

  Jakimi umiejętnościami bym wtedy dysponował? Co by sprawiło, żebym miał te umiejętności?

   Jakie bym musiał mieć przekonania, wartości, żeby marzenie się spełniło?

  Kim będę gdy marzenie się spełni, gdy osiągnę cel?

  Dla jakiej idei chcę osiągnąć cel?

Realista

Zmień miejsce. Najlepiej przejdź do innego pokoju. Usiądź wygodnie w pozycji do pracy w miejscu, w którym zazwyczaj pracujesz np. przy biurku, w swoim gabinecie, itp. Patrząc na opis marzenia myśl jak realista. Rób konkretne notatki, zapisuj myśli realisty.

Pytania pomocnicze: Czego potrzeba do realizacji tego projektu?

 Ile godzin pracy? Jakiej pracy?

 Jakie mam zasoby, możliwości, a jakie będę potrzebował?

 Co konkretnie musi się stać, aby marzenie się ziściło?

 Co muszę wykonać? W jakim terminie?

Krytyk

Zmień miejsce. Znów przejdź do innego pomieszczenia. Smutnego, ponurego z ciemnymi kolorami. Takiego, w którym łatwo Ci się krytykuje pomysły. Zacznij krytykować notatki Realisty, nigdy Marzyciela!

Pytania pomocnicze:

Co się tu może nie udać?

 Czego brakuje?

O czym zapomniałem?

 Kto może się na to nie zgodzić?

Jakie części projektu mogą zawieść?

REKLAMA

Po przejściu kolejno 3 etapów, wróć ze zmodyfikowanym celem (bądź planem) do pozycji marzyciela. Jak można ten cel zrealizować? Jakie śmiałe marzenia wyeliminują wady wskazane przez Krytyka? Potem przejdź do pozycji Realisty. Masz gotowy pomysł. Możesz go teraz zastosować, lub przejść jeszcze raz przez strategię Disney’a.

Metoda ta jest często stosowana i wykorzystywana w biznesie. Wiele szkoleń i sesji coachingowych wykorzystuje jej potencjał do rozwijania pomysłów czy też do rozwiązywania problemów. Powszechność jej stosowania jest coraz większa we współczesnym świecie biznesu.

Marzyciel - to spontaniczne dziecko, robi wszystko, myśli że wszystko da się zrobić, żyje często w bajkowym świecie.

Realista - to dorosły - rzetelny, obiektywny, spokojny, opanowany.

Krytyk - to krytyczny rodzic - tego ci nie wolno, na to nie pozwalam, to zrobisz, jak dorośniesz, na to moje zasady nie pozwalają, w tej sytuacji za dużo wydasz. Po prostu wymyśla ciągle zasady i wymusza ich przestrzegania. Jest on służbistą nastawionym na przestrzeganie zasad, które wymyśla jako najmądrzejszy człowiek świata.

Kiedy miał już pełną wizję swojego planu mógł przejść do jego realizacji, lub też powrócić do pierwszego etapu i znów marzyć, marzyć, marzyć…

Zobacz: Praca w boksach - porada

Autor: Joanna Jagielska

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA