REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co z firmowymi wigiliami w tym roku?

Co z firmowymi wigiliami w tym roku?
Co z firmowymi wigiliami w tym roku?
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Home office zostanie z nami na dłużej. Dlatego wielu pracodawców zaczyna już w listopadzie szukać alternatywy dla firmowego świątecznego spotkania z pracownikami.

Wigilia firmowa

Tradycja świątecznych spotkań dotyczy przede wszystkim sfery życia prywatnego, ale od kilkunastu lat jest również coraz mocniej obecna w życiu zawodowym Polaków. Wielu pracodawców korzystając z okazji grudniowych świąt organizowała dotychczas firmowe spotkania w restauracjach czy w swoich siedzibach. Były to spotkania mniej formalne, sprzyjające integracji, wprowadzające do organizacji świąteczną atmosferę, ale także służące podsumowaniom roku i prezentacji planów na nowy okres.

REKLAMA

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Wigilia firmowa online

Firmy działające od kilku miesięcy w pandemicznej rzeczywistości przestawiły się w miarę możliwości na model pracy zdalnej i maksymalne wykorzystanie dostępnych  na rynku narzędzi online. Pojawiają się coraz więcej wyników badań prezentujących nie tylko efekty adaptacji polskich firm do kryzysu wywołanego COVID-19, jak pokazuje na przykład raport  „Polski biznes w sytuacji pandemii" przygotowany przez specjalistów z zakresu zarządzania z Akademii Leona Koźmińskiego, ale także prezentujących opinie Polaków na temat pracy zdalnej. Wyniki badań i sond realizowanych w ostatnich miesiącach potwierdzają, że praca zdalna w dłuższej perspektywie nam nie służy. Pracownicy coraz częściej oceniają swoją pracę jako nudną i demotywującą, ale przede wszystkim wielu z nich jest zmęczona zbyt dużą ilością spotkań online, realizowanych na poziomie zespołów, działów czy wydarzeń ogólnofirmowych. W związku z tym zanim dział HR podejmie decyzję o organizacji spotkania świąteczne online warto, aby zadał sobie pytanie czy jest to wydarzenie, które warto organizować w takiej formie? Na rynku jest już dostępnych coraz więcej ofert na realizację eventów wigilijnych online z wykorzystaniem dedykowanych platform. W ramach takiego wydarzenia można zrealizować transmisję na żywo, wynająć konferansjera, zrealizować transmisję wybranych występów czy poprowadzić tematyczne warsztaty online. Pytanie - czy przyniesie to pracodawcom pożądany efekt? Czy zbuduje pozory „firmowej nowej normalności”? Ilu pracowników po wielu godzinach pracy przed ekranem komputera, będą chciało uczestniczyć w Wigilii online?

Realny, świąteczny upominek dla pracownika

Ostatnie miesiące wprowadziły duże zmiany na rynku benefitów pracowniczych. Część z nich została zlikwidowana ze względów ekonomicznych, podyktowanych pandemią, część z nich została przeniesiona się do świata wirtualnego. Masaże biurowe online, w trakcie których pracownik się sam masuje pod okiem masażysty, którego widzi na laptopie, sesje jogi online realizowane przez instruktorów – przykłady te pokazują, że wiele rzeczy można zrobić online, tylko czy należy?

Zdrowe paczki

REKLAMA

W gąszczu benefitów online dobrze jest dać pracownikowi coś namacalnego, szczególnie w perspektywie grudniowych świąt, a przy okazji zdrowego w czasach pandemii. Funkcjonując od kilku miesięcy intensywnie w wirtualnej rzeczywistości, coraz większa jest potrzeba zetknięcia z rzeczami materialnymi, które można dotknąć, powąchać, ugryźć. Jeśli chcemy podarować naszym pracownikom świąteczny, realny i praktyczny upominek, zamiast kolejnego benefitu online, możemy wysłać im na przykład zdrową paczkę pełną owoców warzyw, bakalii, przypraw. Do takiej paczki oprócz świątecznych życzeń, można dodać maseczki, płyn do dezynfekcji, firmowy gadżet, a nawet przepisy na zdrowe posiłki do przygotowania z produktów, które znajdują się w pudełku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Widzimy od początku drugiej fali pandemii rosnące zainteresowanie pracodawców „zdrowymi paczkami dla pracowników”, które mogą wysłać im na home office. W ciągu 10 lat poznaliśmy dobrze pracodawców i wiedzieliśmy, że wielu z nich będzie poszukiwać alternatywy dla dostaw owoców do biur, aby nie rezygnować z wdrożonego benefitu i pokazać pracownikom, że dba się w firmie o ich zdrowie i docenia zaangażowanie, szczególnie w trudnych dla biznesu czasach. Wdrożyliśmy słuchając potrzeb pracodawców rozwiązanie, w którym pracownik danej firmy może sam zamówić sobie paczkę z owocami czy innymi zdrowymi przekąskami pod wskazany przez siebie adres. Umożliwia to pracodawcom realizację akcji wysyłek zdrowych paczek pracownikom, na przykład z okazji grudniowych świąt, bez konieczności przekazywania danych osobowych pracowników i bez naruszania przepisów RODO. – komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits, która od kilku tygodni dostaje coraz więcej zapytań o możliwość wysłania świątecznych paczek pracownikom na home office.

Skrzynka pełna owoców i warzyw lub innych zdrowych produktów na home office to prosty, ale bardzo czytelny gest, który szczególnie w czasie pandemii, zyskuje w oczach pracowników. W grudniu może być realnym i praktycznym upominkiem od pracodawcy, który stanie się dodatkiem do eventu wigilijnego online lub jego alternatywą.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA   

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej
    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA