| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Raporty i analizy > Sytuacja na rynku mieszkaniowym w pierwszej połowie 2018 roku

Sytuacja na rynku mieszkaniowym w pierwszej połowie 2018 roku

Jak wyglądała sytuacja na rynku mieszkaniowym do czerwca 2018 roku? Jak prezentował się popyt na mieszkania wśród Polaków w 2017 roku? Na te i inne pytania poznają Państwo odpowiedzi w tym artykule.

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w pierwszym półroczu

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy w pierwszej połowie roku? Jak tegoroczne podsumowanie wypada w porównaniu z rezultatem uzyskanym w pierwszym półroczu ubiegłego roku? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Tomasz Sujak, członek zarządu Archicom S.A.

W drugim kwartale 2018 roku sprzedaliśmy 389 lokali, czyli o 66 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2017 roku. Półrocze zamknęliśmy ze sprzedażą na poziomie 646 lokali, tj. o 7,5 proc. większą niż w pierwszym półroczu 2017 roku. Wśród najchętniej wybieranych inwestycji znalazły się Olimpia Port, Cztery Pory Roku i Browary Wrocławskie.

Dariusz Krawczyk, prezes zarządu Polnord S.A.

Sprzedaż netto lokali, według danych ważonych udziałem Polnord w spółkach zależnych, wyniosła w I półroczu 2018 roku 497 lokali w stosunku do 652 mieszkań sprzedanych w I półroczu 2017 roku.

Grupa Polnord ostrożnie podchodzi do celów sprzedażowych na 2018 rok z powodu rosnących cen wykonawstwa. Do sprzedaży będą wprowadzane inwestycje, na które mamy podpisane umowy na generalne wykonawstwo, czyli jesteśmy w stanie jednoznacznie oszacować koszty budów. Mamy ten komfort, że dysponujemy dużym zasobem gruntów inwestycyjnych i własną spółką budowlaną - Polnord Construction. Możemy więc przenosić nasze projekty na przyszły rok, nie zamierzamy budować drogo i przerzucać nieakceptowalnych kosztów na klientów.

Michał Melaniuk, dyrektor zarządzający Cordia Polska

W I półroczu 2018 roku Cordia Polska sprzedała 150 lokali, czyli o 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Uważamy to za duży sukces. Co więcej, patrzymy w przyszłość z optymizmem i liczymy na uzyskanie w Polsce sprzedaży na poziomie minimum 1 tysiąca lokali rocznie. Stawiamy aktualnie na trzy rynki – Warszawę, Kraków, Gdańsk, ale monitorujemy pod kątem sprzedaży działek również Poznań i Wrocław.

Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Zgodnie ze wstępną informacją o wynikach za II kwartał 2018 roku, liczba zawartych przez spółkę J.W. Construction Holding S.A. umów deweloperskich, przedwstępnych umów sprzedaży oraz płatnych rezerwacji wyniosła 332. W tym samym okresie roku 2017 spółka znalazła nabywców na 449 lokali.

Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper

W pierwszym półroczu 2018 roku podpisaliśmy 531 umów deweloperskich i przedwstępnych, podczas gdy w analogicznym okresie w zeszłym roku zawarliśmy 438 umów. Tym samym, odnotowaliśmy 21 proc. wzrost sprzedaży. Na łączną sprzedaż w pierwszym półroczu złożyło się 408 lokali na rynku wrocławskim oraz 123 na rynku krakowskim. Podtrzymujemy zatem cel sprzedaży przyjęty na 2018 rok na poziomie powyżej 1000 mieszkań.

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

ProfiAuto

ProfiAuto to należąca do firmy Moto-Profil marka zrzeszająca ponad 150 hurtowni, sklepów i warsztatów, znajdujących się w miastach na terenie całej Polski. Pod szyldem ProfiAuto funkcjonują wyselekcjonowane, najlepsze na rynku motoryzacyjnym podmioty.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK