| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Wiadomości > Inwestycje > Zmiany infrastruktury w obrębie nowych osiedli - jak to wygląda w praktyce?

Zmiany infrastruktury w obrębie nowych osiedli - jak to wygląda w praktyce?

Czy standardowa jest sytuacja, w której deweloper realizujący projekt mieszkaniowy partycypuje w budowie infrastruktury w pobliżu swoich inwestycji? Jakie zmiany infrastrukturalne wprowadzają deweloperzy

Jakie zmiany infrastrukturalne wprowadzają deweloperzy w pobliżu budowanych osiedli

Jakich zmian dokonują deweloperzy w okolicznej infrastrukturze podczas realizacji inwestycji mieszkaniowych? W jakim stopniu wpływa to na poprawę komunikacji i komfort użytkowania osiedli? Które z projektów wymagały dodatkowych nakładów inwestycyjnych? Sondę prezentuje serwis nieruchomości Dompress.pl

Mirosław Kujawski, członek zarządu LC Corp S.A.

Przed uzyskaniem pozwolenia na budowę dla każdego projektu wymagany jest szereg uzgodnień w zakresie komunikacji i mediów. Przed wydaniem decyzji odpowiednie organy analizują wpływ projektu na okolicę i zobowiązują inwestora do jak największego zaangażowania w jej rozwój. W praktyce oznacza to iż każda inwestycja wiąże się z nakładami, zmianami infrastrukturalnymi związanymi, zarówno z rozbudową lub modernizacją dróg publicznych, jak i budową rond albo skrzyżowań. Tego rodzaju inwestycje były i zapewne nadal będą realizowane przez naszą spółkę.

Przykładami naszego zaangażowania w rozwój lokalnej infrastruktury są inwestycje Centralna Park w Krakowie, Bastion Wałowa w Gdańsku, Osiedle Krzemowe, Mała Praga, czy Na Woli w Warszawie. W Krakowie na przykład koszt takich robót wynosi od 50 zł do nawet 100 zł na metr użytkowy mieszkań.

Nakłady na infrastrukturę to nie jedyne koszty inwestycji. Zdarza się, że w ramach projektu realizowane są inwestycje na cele społeczne, takie jak na przykład budowa przedszkola przy Osiedlu Promenady w Warszawie, częściowe wykonanie/modernizacja elewacji budynku kościoła w ramach budowy gdańskiego Osiedla Przy Alejach oraz przedszkola sąsiadującego z osiedlem Bastion Wałowa w Gdańsku.

Wioletta Kleniewska, dyrektor Biura Sprzedaży i Marketingu Polnord S.A.

Zmiany infrastrukturalne wprowadzamy niemal wszędzie, gdzie powstają nasze osiedla. Najczęściej skupiamy się na infrastrukturze drogowej, budowaniu dróg dojazdowych do większych tras i ułatwieniu mieszkańcom dostępu do komunikacji miejskiej. Zakres wprowadzanych przez nas zmian jest różny w zależności od projektu. Dużych nakładów zawsze wymagają lokalizacje unikalne. Na przykład osiedle Fotoplastykon jest położone 100 merów od największego akwenu retencyjnego w Gdańsku Świętokrzyska II. Wybudujemy tam dla mieszkańców drogę dojazdową – ulicę Flisykowskiego.

Rafał Zdebski, dyrektor handlowy w Inpro S.A.

Realizując inwestycje regularnie wprowadzamy zmiany infrastrukturalne lub inicjujemy je. Takie działania są konieczne szczególnie w przypadku inwestycji budowanych na obrzeżach miast i innych terenach, które są słabiej zagospodarowane, na których brakuje niektórych elementów infrastruktury. Do prowadzonych przez nas w tym zakresie działań należą m.in.: budowa dróg dojazdowych, skrzyżowań, sygnalizacji świetlnej, a także chodników, czy latarni. Ponosimy też część kosztów inwestycji, które mają na celu usprawnienie komunikacji miejskiej tak, aby mieszkańcom naszych osiedli ułatwić dojazd do najważniejszych punktów miasta. Miało to miejsce w przypadku inwestycji Optima w Gdańsku Jasieniu, gdzie 1 marca br. uruchomiliśmy specjalną linię autobusową, która łączy osiedle m.in. z centrum miasta.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Monika Serwatka

Aplikantka radcowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »