REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozbudowa terminala w Sokółce

REKLAMA

Rozbudowa terminala przeładunkowego w Sokółce prowadzona jest przez Barter SA. Dzięki rozbudowie, terminal będzie mógł świadczyć usługi transportowe w kierunku wschodnim.

REKLAMA

Barter SA rozpoczął rozbudowę swojego terminala przeładunkowego w Sokółce. Dzięki inwestycji spółka będzie w stanie świadczyć zewnętrzne usługi transportowe w kierunku wschodnim – na rynki krajów byłego WNP i Azji

Do tej pory terminal przeznaczony był głównie na wewnętrzne potrzeby Barteru-do przeładunków i  magazynowania  węgla, gazu i nawozów.  

REKLAMA

- Dzięki rozbudowie będziemy mogli poszerzyć ofertę o przeładunki towarów masowych np. stali, drewna, cementu, zrębka czy soli dla klientów zewnętrznych – mówi prezes spółki Bogdan Rogaski. - Dysponując odpowiednią infrastrukturą, taborem, sprzętem i doświadczonym personelem już teraz jesteśmy w stanie wykonać zlecenia taniej i szybciej niż inne terminale.

Jeszcze w październiku 2013 r. Barter uzyskał licencję przewoźnika kolejowego,  a w tym roku zakupił drugą lokomotywę do przewozu towarów masowych i  uruchomił własny szerokotorowy transport kolejowy. W ramach pierwszego etapu rozbudowy terminala, w marcu 2014 rozpoczęły się prace przy rozbudowie bocznicy kolejowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Przedsięwzięcie obejmuje budowę czterech torów – dwóch szerokich o długości 420 i 450 m  i dwóch o europejskim rozstawie, o długości 480 i 500 m – a także wagi kolejowej i infrastruktury, m.in. wodociągowej, oświetleniowej oraz sieci hydrantowej opowiada Tomasz Mojżyk, dyrektor operacyjny Barter SA.

Dotychczas wykonano prace ziemne obejmujące niwelację gruntu i  budowę kolektorów sieci odwadniającej oraz ułożono tory na odcinku ok. 150 metrów - w tym 4 rozjazdy i skrzyżowanie. Obecnie przygotowywane są kolejne rozjazdy i podbicie toru szerokiego. Zakończenie tego etapu inwestycji planowane jest na jesień tego roku. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne Barteru to 8,5 mln zł, finansowane  ze środków własnych firmy.

– Po zakończeniu budowy bocznicy będziemy w stanie dodatkowo przyjąć do przeładunku nawet 5000 wagonów miesięcznie – zapowiada Tomasz Mojżyk.  

REKLAMA

– Ale nie tylko: rozbudowa otwiera przed nami perspektywy na przeładunki innych towarów i oznacza zmniejszenie kosztów operacyjnych poprzez skrócenie dróg komunikacji wewnętrznej, ważenie wagonów we własnym zakresie, przyśpieszenie przeładunków. Słowem – zwiększy naszą  konkurencyjność zarówno w zakresie wykonywanych usług, jak i towarów, które importujemy. Atutem Barteru jest też własna placówka akcyzowo-celna, zatrudniająca licencjonowanych agentów, która realizuje obsługę celną, akcyzową i spedycyjną spółki.

- Przy dużym regularnym obrocie międzynarodowym opłaty za te usługi stanowią znaczną kwotę – mówi Bogdan Rogaski. – Spółka dysponuje gwarancjami tranzytowymi, akcyzowymi, zabezpieczenia długu celnego. Może świadczyć usługi celno-spedycyjne na różne towary w tym akcyzowe, nawet w procedurze uproszczonej, z możliwością rozliczenia podatku VAT w deklaracji. Dla przewoźnika kolei szerokotorowej i drogowego to duży plus w pozyskiwaniu klientów. 

W ramach kolejnego etapu inwestycji Barter zamierza rozbudować istniejącą bazę przeładunkowo – magazynową. Obecnie spółka stara się o pozwolenie na budowę hali magazynowej o powierzchni 30 tys. m.kw. W planach jest też budowa placu składowego, rampy załadunkowej i wyładunkowej. Szacunkowy koszt całej inwestycji wyniesie ok. 38 mln zł.

- Docelowo w Sokółce chcemy stworzyć tzw. terminal intermodalnyrzystosowany do obsługi ładunków kontenerowych przewożonych transportem kombinowanym, m.in. kolejowym i drogowym – dodaje Bogdan Rogaski. -  Już otrzymujemy zapytania od klientów z Europy Zachodniej, dotyczące przeładunku tranzytowego z toru europejskiego na tor szeroki. Terminal  umożliwiałby także przeładunek z samochodów ciężarowych na  szeroki tor i dalszy ich transport na wschód Europy i do Azji. Terminal intermodalny będzie też obsługiwał przesyłki kontenerowe klientów z woj. podlaskiego.

Zwiększeniem ruchu kolejowego i wzrostem przepustowości kolejowych przejść na Podlasiu, zwłaszcza w kontekście współpracy handlowej z Azją zainteresowane są także władze samorządowe województwa podlaskiego.

-W tej sprawie planowane jest spotkanie władz lokalnych z podlaskimi importerami, przedstawicielami przeładunkowych terminali granicznych, PKP Cargo i prywatnymi przewoźnikami kolejowymi – dodaje prezes Rogaski. – Chcemy przekonać władze, że ogromną szansą rozwoju województwa jest wykorzystanie jego położenia geograficznego poprzez stworzenie i wdrożenie długofalowej koncepcji rozwoju infrastruktury szerokotorowej na terenie poszczególnych powiatów Podlasia, a w szczególności sokólskiego oraz białostockiego. Przejście kolejowe w Kuźnicy Białostockiej dzięki rozbudowie terminali przeładunkowych wokół przejścia i modernizacji torów kolejowych na odcinku Białystok – Warszawa  może konkurować pod względem przewożonej masy towarowej z przejściem w Małaszewiczach, gdzie jest najbliższy terminal modalny. Do ogromna szansa dla naszego województwa, która nie może być zmarnowana.

Zobacz także: Nowe terminale na Lotnisku Chopina w Warszawie

Zobacz także: Hotel Hampton by Hilton we Wrocławiu

Zobacz także: Najwyższe biurowce Warszawy: Warsaw Spire

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Nieruchomości
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Dyrektywa budynkowa - kto i ile zapłaci za jej wdrożenie. Ekspert: wzrosną czynsze i ceny mieszkań (o kilkaset zł na 1 m2) ale tańsza będzie eksploatacja

    Unia Europejska podejmuje kolejne kroki w kierunku promowania zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej i ochrony środowiska. Jednym z kluczowych aktów prawnych w tej dziedzinie jest dyrektywa budynkowa, która stawia sobie za cel zmniejszenie zużycia energii w sektorze budownictwa poprzez wprowadzenie szeregu środków i wymogów. Dostosowanie się do wymogów dyrektywy budowlanej będzie kosztowne (zwłaszcza termomodernizacja istniejących budynków). Te koszty będą musiały ponieść spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe, a także indywidualni właściciele budynków. Skutkować to będzie wzrostami cen nieruchomości i stawek czynszów ale można się spodziewać także zmniejszenia kosztów utrzymanie nieruchomości, szczególnie w zakresie energii grzewczej i elektrycznej - prognozuje Maciej Zięba, Dyrektor Operacyjny homfi.

    Przegląd kominiarski i czyszczenie komina – jak często, ile kosztuje w 2024 roku, jakie kary? Czego wymagają przepisy. Jak sprawdzić uprawnienia kominiarza?

    Wszystko co trzeba wiedzieć o przeglądzie kominiarskim. Jak często trzeba wykonywać? Jak sprawdzić uprawnienia kominiarza? W jakiej formie powinien być sporządzony protokół? Ile to kosztuje? Jakie kary grożą za brak przeglądu? Dlaczego się opłaca to robić z uwagi na ubezpieczenie? Co jeszcze oprócz przeglądu i czyszczenia komina może wykonać kominiarz? Odpowiadamy na wszystkie te pytania.

    Własne mieszkanie bez kredytu hipotecznego - to możliwe i dziś. Czy mieszkania lokatorskie wrócą do łask? Jakie opłaty miesięczne ponosi lokator?

    Czy w Polsce można stać się posiadaczem własnego mieszkania bez zaciągania drogiego kredytu hipotecznego? Nasze społeczeństwo od dawna zmaga się z kryzysem mieszkaniowym, a coraz większa liczba osób nie ma możliwości kupienia własnego lokum. W związku z tym istnieje ogromna potrzeba inwestowania w alternatywne rozwiązania problemu mieszkaniowego. Najkorzystniejszym z nich są mieszkania lokatorskie - idea znana od pokoleń, przeżywająca obecnie renesans. Mieszkania w nowej formule są już dostępne w lokalizacjach takich jak Gdańsk, Wrocław, Zabłudów pod Białymstokiem, Tychy czy Leszno. Kwestią czasu jest, by w całej Polsce powstały kolejne wybudowane w ten sposób inwestycje.

    Reforma planowania. Czy działkowcy mogą czuć się zagrożeni?

    Temat reformy planowania przestrzennego ostatnio stał się mniej nośny, co nie zmienia faktu, że ubiegłoroczna decyzja rządu o zmianach prawnych będzie miała duże konsekwencje. Niedawno pojawiły się informacje, że pierwotny termin opracowania planów ogólnych (koniec 2025 r.) zostanie wydłużony co najwyżej o kilka miesięcy. Ze wspomnianymi planami ogólnymi wiążą się obawy działkowców dotyczące ewentualnej likwidacji ROD. Eksperci RynekPierwotny.pl sprawdzają, czy takie obawy mogą być uzasadnione. Warto w tym kontekście pamiętać, że ustawa o ROD zapewnia szczególne rozwiązania w razie likwidacji ogrodów działkowych. Chodzi m.in. o obowiązek zapewnienia działkowcom nieruchomości zamiennej. 

    REKLAMA

    Jak rozpoznać pellet dobrej jakości? Jak sprawdzić samemu?

    Jakość pelletu jest kluczowym czynnikiem decydującym o jego efektywności i bezpieczeństwie użytkowania. Niezależnie od tego, czy wykorzystujemy go do ogrzewania domu, czy jako surowiec w przemyśle, istnieją cechy, na które warto zwrócić uwagę, aby mieć pewność, że wybieramy produkt najwyższej jakości.

    Cena, lokalizacja, rozkład pomieszczeń? Co jest dziś najważniejsze przy wyborze mieszkania?

    Co jest obecnie najważniejsze dla osób kupujących mieszkania? Na co najbardziej zwracają uwagę nabywcy? Co oferują deweloperzy?

    Ile kosztują mieszkania w mieście, a ile pod miastem? W niektórych przypadkach różnica jest ogromna!

    Ceny nowych mieszkań w największych metropoliach dla wielu osób są nieosiągalne. Tańsze mieszkania można znaleźć w lokalizacjach podmiejskich. Portal RynekPierwotny.pl prześwietlił pod tym kątem ofertę deweloperów działających w okolicach 10 metropolii. 

    Domy za niecałe 5 zł? W tym miasteczku są, ale się nie sprzedają...

    Podczas, gdy w całych Włoszech pustoszejące gminy zyskały nowych mieszkańców dzięki sprzedaży domów za 1 euro, w malowniczym miasteczku Patrica koło Frosinone w regionie Lacjum udało się sprzedać tylko dwa domy. Dlaczego?

    REKLAMA

    Kwatery pracownicze dla imigrantów zarobkowych – czy państwo powinno się tym zająć?

    Mieszkanie jest kluczowym aspektem dla cudzoziemców przyjeżdżających do Polski. Prawie połowa z nich znalazła lokum przy pomocy pracodawcy lub agencji zatrudnienia. Uregulowanie spraw związanych z zakwaterowaniem osób przybywających do Polski w celach zarobkowych powinno być ważnym zadaniem państwa.

    Co to jest luka czynszowa? Dotyczy co trzeciego Polaka

    Czym jest luka czynszowa? Kogo dotyczy? Jak przeciwdziałać temu zjawisku? 

    REKLAMA