REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie działania marketingowe podejmują deweloperzy?

PPW Group
PPW Group łączy wiedzę o rynku nieruchomości i marketingu inwestycji deweloperskich.
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Nieruchomości. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nowe osiedla promowane są w filmach i w serialach, jednak najczęściej deweloperzy reklamują się na billboardach i w gazetach. Działania marketingowe deweloperów wychodzą poza minimum, mają zapewnić szybki zwrot z inwestycji i sprawić, by do dewelopera ustawiła się kolejka. Jak to działa w Polsce?

Reklama branży deweloperskiej opiera się na tych samych narzędziach, co każda inna, z tą różnicą, że wymaga zmiany podejścia. Specyfika produktu wyznacza kierunek działań. Jedna inwestycja ma czasami 50 mieszkań, a każdy utracony klient, to przynajmniej kilkaset tysięcy straty.

REKLAMA

Kryteria doboru narzędzi marketingowych

Promocja inwestycji oczywiście rządzi się swoimi prawami. Na decyzję zakupową klientów wpływa dużo więcej czynników, a proces sprzedaży pokrywa się czasowo z budową nowego osiedla. Dobór narzędzi i prawidłowe określenie grupy docelowej – to podwaliny udanej kampanii. Pytanie: na czym deweloperzy opierają marketing inwestycji?

Zobacz także: Kiedy jest dobry czas na kupno mieszkania?

Billboard i rozkładówka w gazecie – to popularne punkty budżetu reklamowego deweloperów.

– Deweloper powinien ustalić pewne progi dla osiąganych efektów oraz dobrze dobrać narzędzia do wizerunku inwestycji oraz grupy celowej, zanim stwierdzi, że coś działa. – podkreśla Jan Czerniawski z PPW Group.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

O efektywności np. ulotki informującej o obniżce cen mieszkań decyduje specyfika rynku. Ma na nią wpływ chociażby uzyskanie kredytu mieszkaniowego.

Kierunek rozwoju promocji deweloperów

Polska reklama inwestycji albo jest prosta jak w latach 90., albo agresywnie uderza w niekonwencjonalne tony – od efekciarstwa ważniejszy jest przecież efekt. Zachodni deweloperzy stawiają na konsekwencję i wydajność działań marketingowych. Przykładem może być londyński apartamentowiec w starej elektrowni: Battersea Power Station. Zabytkowa inwestycja wpisała się w nurt modern retro połączonego z industrialnym klimatem. Wygrała dobra idea i jej sprzedaż – dopracowana w każdym calu.

Zobacz także: Mieszkanie od dewelopera okiem właściciela – na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Nie brakuje też polskich inwestycji opartych na historii miejsca. Nowa Papiernia powstaje w jednej z najpiękniejszych dzielnic Wrocławia, w dziewiętnastowiecznym budynku. Wizja ożywienia ciekawego miejsca to częsty zabieg, ale zwykle dotyczy ekskluzywnych inwestycji.

Zobacz także: Deweloperzy nadal stosują niedozwolone klauzule umowne

Poza tym deweloperzy coraz odważniej sięgają po nietypowe rozwiązania. W 2010 r. inwestycja Milenia Fort pojawiło się w grze, a dokładnie w symulatorze jazdy. Przyszli kierowcy mogli uczyć się zasad ruchu drogowego na przykładzie krakowskiego osiedla. Inny przykład to prezentacja w filmie. Akcja promocyjna warszawskich rezydencji Ventana objęła „Wojnę polsko-ruską”, a Aura Park gra w serialu „Na wspólnej”.

Materiały promocyjne i wizualizacje

Deweloperzy zaczynają zabieganie o klienta jeszcze przed powstaniem inwestycji. W ten sposób można przykuć wzrok kupującego i wstępnie związać go właśnie z tym miejscem. Wpasowanie się w wizję przyszłego domu klienta to prawdziwy sukces. Wizualizacja jest jedynym narzędziem, które ma moc, szczególnie na samym początku – to decydujące pierwsze wrażenie. Wysoka jakość materiałów promocyjnych wpływa nie tylko na wyobraźnię klienta. Jest także dowodem na to, że deweloper zatroszczył się o każdy element inwestycji i jest wiarygodny.

Czy to inwestycja buduje wizerunek firmy?

Niektórzy deweloperzy stawiają głównie na promocję inwestycji. Nowe osiedle jest szeroko reklamowane, ma własną multimedialną witrynę, a inwestor jedynie prostą stronę. Z kolei duże marki stawiają przede wszystkim na promocję własnego sukcesu i na tym opierają sprzedaż kolejnych osiedli.

Zobacz także: Osiedla w sąsiedztwie terenów zielonych – coraz bardziej popularne

– Najlepsze modele zarządzania brandami w tej branży to te tradycyjne, oparte na długofalowej strategii rozwijania portfela inwestycji (marek produktowych). Jeżeli deweloper wypuszcza podobne do siebie (pod względem grupy docelowej, standardu, itd.) inwestycje, to dobry dla niego jest model branded house. Wtedy zachodzi efekt synergii między wizerunkiem marki „matki” i marek wszystkich inwestycji – tłumaczy Jan Czerniawski.

Zobacz także: Wybór mieszkania – na co zwrócić uwagę?

Inny model działań to house of brands, kiedy największe znaczenie ma wizerunek innych inwestycji zrealizowanych przez dewelopera.

Deweloper ustala strategię działania już na samym początku, każdy zabieg jest szczegółowo zaplanowany. Każda inwestycja to indywidualna strategii. Inaczej sprzedawane się rodzinne osiedla, inne metody stosowane są do ekskluzywnych apartamentowców. Cel jest zawsze ten sam: szybki zwrot z inwestycji. Najważniejsze, żeby osiągnąć go bezbłędnie. Chociaż skuteczność narzędzi trudno zmierzyć, łatwo zbadać doświadczenie specjalistów i oprzeć właśnie o nie swój sukces.

Zobacz także: Czy to jest dobry czas na budowę domu?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Nieruchomości
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senat zdecydował w sprawie wakacji kredytowych

Senat przyjął bez poprawek ustawę o wakacjach kredytowych. Nowe przepisy teraz trafią do podpisu prezydenta. Jak szacuje resort finansów z z wakacji kredytowych w tym roku będzie mogło maksymalnie skorzystać 562 tys. kredytobiorców.

Wiśnia ozdobna i jej najpiękniejsze odmiany do ogrodu – którą wybrać?

Wiśnia ozdobna uznawana jest za najpiękniej kwitnące drzewo. Jakie odmiany wiśni ozdobnej są najładniejsze? My polecamy Kanzan, Amanogawa, Royal Burgundy i Shirotae. Którą wybrać? Podpowiadamy.

Ministerstwo Finansów: nie będzie przedłużenia wakacji kredytowych poza 2024 rok. Od 2025 r. pomoc dla kredytobiorców tylko z FWK

Ministerstwo Finansów nie przewiduje przedłużania wakacji kredytowych poza 2024 rok. Od 2025 roku wspieranie kredytobiorców w trudnej sytuacji w całości przejmie Fundusz Wsparcia Kredytobiorców. Taką informację przekazał w Senacie 17 kwietnia 2024 r. wiceminister finansów Jurand Drop.

Ile kosztuje wykończenie mieszkania pod klucz przez dewelopera?

Nie tylko inwestorzy chcą wykańczać mieszkania pod klucz, również kupujący mieszkania na własny użytek coraz częściej korzystają z tej możliwości. Są pakiety podstawowe, jak i projekty indywidualne. Ile trzeba zapłacić? 

REKLAMA

W Łodzi na wyburzenie czekają budynki z niemal 2,3 tys. mieszkań. A jak w innych miastach?

W Polsce w ponadstuletnich kamieniach mieszka więcej niż 2,2 mln rodaków. Czy to bezpieczne? Z danych Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego wynika, że liczba budynków mieszkalnych do rozbiórki stale rośnie.

Ile kosztuje wykończenie mieszkania – cena za m2? [PORADNIK]

Wykończenie mieszkania – cena za m2 różni się w zależności od standardu wykończenia mieszkania. Jaka jest cena metra kwadratowego robocizny? Prezentujemy krótki poradnik - wykończenie mieszkania deweloperskiego pod klucz krok po kroku. Sprawdź, od czego zacząć i co robić po kolei.

Wyjeżdżasz na długi weekend? Sprawdź, jak zabezpieczyć puste mieszkanie

W tym roku majówkowy weekend może być naprawdę długi, dlatego więcej Polaków niż przed rokiem planuje w tym czasie wyjazd. To niestety też idealny czas dla złodziei. Rok temu wiosną było średnio 6666 włamań miesięcznie! Jak się zabezpieczyć? 

Ceny materiałów budowlanych - prognozy 2024

Co z cenami materiałów budowlanych w 2024 roku? Ostatnie wyliczenia pokazują, że ceny materiałów budowlanych spadają już kolejny miesiąc z rzędu. Niekoniecznie mamy jednak do czynienia ze stałym trendem. Może być to korekta, spowodowana nadmiernym wywindowaniem cen w ubiegłym roku. Pojawia się również pytanie, jak na to wszystko wpłynie nowy program mieszkaniowy “Mieszkanie na start”, proponowany przez rząd.

REKLAMA

Czy Polacy chętnie kupują nowe mieszkania w tym roku?

Czy Polacy są zainteresowani kupnem nowych mieszkań? Czy decyzja o zakupie przekładana jest do czasu ruszenia nowego rządowego programu? Czy deweloperzy są zadowoleni z wyników sprzedaży i jakich rezultatów spodziewają się w 2024 roku?

Nowelizacja dyrektywy budynkowej: jak pilna potrzeba termomodernizacji budynków zmieni rynek usług budowlanych w Polsce

Termomodernizacja budynków stała się właśnie jednym z kluczowych działań mających na celu poprawę efektywności energetycznej budynków. To skutek nowelizacji dyrektywy budynkowej, przyjętej 12 marca 2024 r. przez Parlament Europejski. Zgodnie z nią między innymi od 2030 r. wszystkie nowe budynki muszą być zeroemisyjne, a te już istniejące – zmodernizowane.

REKLAMA