| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: koszty uzyskania przychodu

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu koszty uzyskania przychodu. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące koszty uzyskania przychodu.

Jak rozliczać w kosztach wydatki na eksploatację stanowiącego środek trwały samochodu osobowego, wykorzystywanego tylko do działalności gospodarczej, od którego VAT odliczany jest w 50%?

Aktualizacja: 06.10.2015

W ewidencji środków trwałych od lutego 2015 r. mam samochód osobowy. Samochód wykorzystuję tylko na potrzeby prowadzonej działalności. Prywatnie jeżdżę innym samochodem. Od nabycia tego samochodu oraz kosztów eksploatacji odliczam tylko 50% VAT, ponieważ nie chcę prowadzić ewidencji przebiegu pojazdu dla celów VAT. Jak mam rozliczać wydatki eksploatacyjne w kosztach uzyskania przychodów? »

Czy diety pracownika są kosztem przedsiębiorcy?

Aktualizacja: 20.01.2015

Diety wypłacane pracownikom za wyjazdy związane z działalnością firmy są kosztem uzyskania przychodu. Również wydatki na swoje podróże przedsiębiorca może zaliczyć w ciężar kosztów w wysokości nieprzekraczającej kwot ustalonych dla pracowników. »

Wigilię firmową można zaliczyć w koszty firmy

Aktualizacja: 16.12.2014

Chętnie organizowane wigilie firmowe pracodawca może zaliczyć w koszty firmy. Oznacza to, że organizacja wigilii nie będzie przychodem pracownika, w przeciwieństwie do świątecznych prezentów, bonów i talonów, które mogą być finansowane ze środków z zfśs bądź środków obrotowych firmy. W zależności od źródła finansowania, upominki będą mogły obniżyć podatek. »

Korekta kosztów w związku z nieterminowymi płatnościami

Aktualizacja: 04.09.2014

W myśl Ustawy z dnia 16 listopada 2012 r. o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce (czyli tzw. trzecia ustawa deregulacyjna) ograniczone zostało prawo przedsiębiorcy do zaliczania do kosztów podatkowych wydatków, które nie zostały faktycznie przez niego uregulowane. Innymi słowy, przedsiębiorca będzie zobligowany do wyksięgowania wydatku z kosztów po upływie terminu określonego w ustawie »

Polisy OC i AC samochodu można zaliczyć w koszty firmy

Aktualizacja: 10.07.2014

Przedsiębiorca, który wykupi polisę OC, może w całości zaliczyć ją w koszty firmy. Polisę AC również może rozliczyć w kosztach, ale tylko do wysokości ustalonego limitu. Moment rozliczenia ubezpieczenia środków trwałych jest różny, w zależności od przyjętej metody prowadzenia KPiR. »

Czy samochód ciężarowy można jednorazowo wrzucić w koszty?

Aktualizacja: 21.12.2011

Tak. Mogą to jednak zrobić tylko przedsiębiorcy zaczynający działalność i tzw. mali podatnicy, a suma jednorazowych odpisów amortyzacyjnych u danego podatnika nie może przekroczyć w 2011 roku 197 tys. złotych. »

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Małecka

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK