| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Nieruchomości > Kupno - sprzedaż nieruchomości > Usługi pośrednictwa - umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości

Usługi pośrednictwa - umowa pośrednictwa sprzedaży nieruchomości

Podpisując umowę pośrednictwa sprzedaży nieruchomości warto zainteresować się jaki zakres usług jest nam proponowany w umowie. W skład usług oferowanych przez pośredników nieruchomości bardzo często wchodzą: organizacja i pomoc w podpisaniu umów oraz aktu notarialnego, organizacja spotkań czy udział w negocjacjach.

Zawsze warto wiedzieć jaki zakres usług jest nam proponowany w umowie pośrednictwa sprzedaży nieruchomości. Jeżeli się tym tematem bliżej zainteresujemy to od pośrednika usłyszymy, że w zakres pośrednictwa podczas sprzedaży wchodzi:
• udzielanie informacji o sytuacji ekonomiczno-rynkowej,
• przedstawienie sposobu realizacji usługi,
• wyszukiwanie nabywcy,
• organizacja spotkań,
• udział w negocjacjach
• organizacja i pomoc w podpisaniu umów oraz aktu notarialnego

Oczywiście są to tylko pewne ogólne stwierdzenia często nawet nie wymienione w takiej ilości w umowie pośrednictwa sprzedaży nieruchomości.

Po takiej zdawkowej informacji część osób zada sobie uzasadnione pytanie „Za co tak dużo płacę?”.

Zobacz także: Nowe obowiązki pośredników nieruchomości – większe prawa klientów

Zobacz także:  Zakup mieszkania kiedy pośrednik nieruchomości nie posiada licencji. Skutki. Poradnik

Zobacz także:  Kto może być pośrednikiem w obrocie nieruchomościami po zmianach „deregulacyjnych”?

Aby się dowiedzieć jaki jest konkretnie zakres obowiązków pośrednika nieruchomości musimy być nieustępliwi w tej kwestii. Niestety zazwyczaj okazuje się, że tylko nieliczni będą potrafili powiedzieć coś więcej.

Jeżeli już trafimy na takiego pośrednika nieruchomości, który dla naszego lepszego samopoczucia i rozładowania napięcia poda więcej szczegółów to w najlepszym wypadku usłyszymy, że do jego obowiązków należy:
1. Poznanie oczekiwań sprzedającego
2. Ocena stanu faktycznego mieszkania, domu – nieruchomości
3. Wykonanie oceny prawnej i ekonomicznej
4. Instrukcja dotycząca przygotowania niezbędnych dokumentów
5. Informacja i zestawienie przepisów regulujących sprzedaż
6. Udzielenie wskazówek dotyczących prezentacji
7. Pomoc w ustaleniu ceny
8. Wykonanie zdjęć
9. Wykonanie opisu z uwzględnieniem cech charakterystycznych
10. Umieszczenie oferty w środkach przekazu
11. Umieszczenie ogłoszenia w bazach danych w tym MLS
12. Poszukiwanie osób zainteresowanych kupnem
13. Organizacja prezentacji
14. Tygodniowa informacja dotycząca zainteresowania ofertą
15. Miesięczny raport z podjętych czynności i ilości pokazów
16. Bieżące omawianie stanu realizacji umowy
17. Przedstawianie sytuacji rynkowej mającej wpływ na cenę
18. Aktualizacja danych w systemie i stronach z ogłoszeniami
19. Pomoc w negocjowaniu warunków umowy sprzedaży
20. Przygotowanie niezbędnej dokumentacji
21. Udzielenie informacji i pomocy w zakresie rozliczeń
22. Organizacja i dbałość o prawidłową realizację transakcji

Czytaj także

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK