reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Finanse > Finanse domowe > Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków. Zazwyczaj jesteśmy przyzwyczajeni do rachunku w jednej placówce. Kto najczęściej decyduje się na przeniesienie konta?

Gdy osłabła presja na sprzedaż kredytów, na pierwszy plan w kampaniach reklamowych wysunęły się konta. Już ponad dwa lata banki dwoją się i troją w mediach, aby przekonać do swoich rachunków. Dodatkowo od 2010 roku banki ułatwiają przenoszenie kont. Badania rynku nie pozostawiają jednak złudzeń – mobilność klientów nie rośnie.

– Polacy obejrzą i docenią reklamy, pomyślą nawet jakby to było dobrze zmienić bank, ale do czynów dochodzi niebywale rzadko – zwraca uwagę Marcin Idzik z TNS Pentor.

Wyjątek na tym tle stanowią osoby związane z bankiem mniej niż dwa lata. Im „zdrada” przychodzi zdecydowanie łatwiej. Generalnie jednak od ponad pięciu lat na taki krok decyduje się zaledwie co dwudziesta osoba. I odsetek ten się nie zmienia.

Klient jest przywiązany do banku

Czyżby Polacy byli tak zadowoleni z usług banków, czy też po prostu nie chce im się działać? Prawda jak zwykle leży po środku. Statystyczny Polak związany jest ze swoim bankiem długo, bo około osiem lat.

– Im dłuższa współpraca, tym trudniej zrezygnować, a negatywne doświadczenia z przeszłości z czasem przechodzą w niepamięć – mówi Marcin Idzik.

Do tego dochodzi jeszcze przyzwyczajenie i tak powstaje recepta na inercję.

Zobacz także: Rośnie zainteresowanie lokatami

Jak podaje Pentor, wśród osób zastanawiających się nad zmianą tylko 17 proc. to klienci, którzy mają konto w tym samym banku od co najmniej ośmiu lat. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w grupie ze stażem nieprzekraczającym dwóch lat. Z tej kategorii wywodzi się jedna trzecia osób, które zmieniały bank w ciągu ostatniego roku. Przyczyną odejścia jest głównie niezadowolenie ze współpracy. Taka odpowiedź uzyskuje 45 proc. wskazań.

– Ale czynnikiem koniecznym staje się też oferta konkurencji. To kluczowy element co drugiej tego typu decyzji – zwraca uwagę Marcin Idzik.

Mix niezadowolenia ze współpracy z nową/ciekawą ofertą innego banku zyskał 22 proc. odpowiedzi. Nowa ciekawa oferta konkurencji mobilizuje 28 proc. ankietowanych.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków. Fot. Fotolia
Polacy niechętnie przenoszą konta do innych banków. Fot. Fotolia

Czas pracy 2020. Planowanie, rozliczanie i ewidencja59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Monika Czarczyńska

Asystent prawny w E-Kancelaria Grupa Prawno-Finansowa sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama