reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Dom > Budowa i remont > Budowa > I Międzynarodowa debata o jakości ociepleń i ich roli w budownictwie energooszczędnym

I Międzynarodowa debata o jakości ociepleń i ich roli w budownictwie energooszczędnym

W dniach 8–9 maja odbyła się na I Międzynarodowa Konferencja ETICS. Wydarzenie powstało z inicjatywy Stowarzyszenia na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO). W spotkaniu wzięło udział 130 przedstawicieli z Polski i z Europy.

Jacek Szer i Mariusz Garecki. Fot. Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO)

Cieszymy się, że udało nam się stworzyć tak wielowymiarowe forum jednoczące się wokół systemów ociepleń. Łącząc się w dążeniu do jak najlepszego wykorzystania potencjału branży ociepleń, możemy wybitnie przyczynić się do rozwoju polskiego budownictwa i gospodarki oraz wspierać realizację wyznaczonych przez rząd celów na drodze do europejskich standardów energooszczędności. Prawidłowe ociepleń ścian budynku może zmniejszyć jego zapotrzebowanie na energię nawet o połowę – podkreślił Jacek Michalak, prezes zarządu Stowarzyszenia na Rzecz Systemów Ociepleń, pomysłodawca konferencji.

Zaproszenie organizatorów do wygłoszenia prelekcji na I Międzynarodowej Konferencji ETICS przyjęli znakomici polscy i europejscy eksperci. Ich wystąpienia spotykały się z żywym zainteresowaniem audytorium, inspirując słuchaczy do pytań i komentarzy.

Dr inż. Jacek Szer, Zastępca Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego, przedstawił m.in. stanowisko reprezentowanej przez siebie instytucji dotyczące dbałości o jakość prac ociepleniowych na polskich budowach.

Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Systemów Ociepleń dr inż. Jacek Michalak w swoim wystąpieniu podkreślił rolę producentów systemów ociepleń w budowaniu polskiego rynku chemii budowlanej po transformacji ustrojowej 1989 roku. Zwrócił także uwagę na koszty, jakie ponieśli producenci systemów ociepleń w związku z wdrożeniem regulacji CPR w 2013 roku, oraz uwydatnił konieczność kontroli stosowania rozwiązań systemowych przez wykonawców robót budowlanych.

Trendy oraz kierunki rozwoju systemów ociepleń przeanalizował mgr Dariusz Biesiekierski z Wacker Polymers. W jego prezentacji znalazło się również porównanie światowych i europejskich rynków ETICS, z którego wynika, że Polska, pod względem wielkości realizowanych projektów ociepleniowych, jest pierwszym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej, jak też – obo

Marek Kapron, Jacek Szer i Jacek Michalak. Fot. Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO)

k Niemiec –  zajmuje czołową lokatę na całym kontynencie.

Dr Wolfgang Setzler, dyrektor niemieckiego stowarzyszenia producentów ETICS, wskazał na szczególne znaczenie systemów ociepleń dla wydajności energetycznej budynków. W Niemczech potencjalna oszczędność energii możliwa do uzyskania dzięki termomodernizacji istniejących budynków równa jest wartości 700 terawatogodzin. Z kolei 900 milionów metrów kwadratowych ociepleń wykonanych w Niemczech począwszy od pierwszej instalacji w 1957 roku w Berlinie, przełożyło się na zaoszczędzenie 900 miliardów litrów oleju opałowego i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 750 milionów ton.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Ekspert:

Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń

Stowarzyszenie polskich producentów materiałów do wykonywania systemów ociepleń ścian zewnętrznych.

Źródło:

Własne

Zdjęcia

Fot. Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO)
Fot. Stowarzyszenie na Rzecz Systemów Ociepleń (SSO)

Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama
reklama

Eksperci portalu infor.pl

Accace Polska

Accace to zespół doświadczonych ekspertów oferujących kompleksową obsługę prawną, profesjonalne usługi doradztwa podatkowego, doradztwa transakcyjnego oraz nowoczesny outsourcing księgowości, kadr i płac.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama