REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych

Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota otworzy ośrodek testowo-badawczy do testowania aut elektrycznych / fot. Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Budowa kompleksu do testowania aut elektrycznych pochłonie 2,8 mld dolarów, a obiekt powstanie w Japonii. Co ciekawe, ośrodek testowo-badawczy będzie posiadał tor wzorowany na niemieckim Nurburgringu.
Toyota Prius Plug-in

Toyota

Toyota

Nowe centrum powstanie w Japonii, w prefekturze Aichi, gdzie mieści się m.in. główna siedziba koncernu. Toyota ma już zabezpieczony teren o powierzchni 650 hektarów, na którym powstaną tory testowe 11 typów, które odtworzą różne warunki na drogach spotykanych na świecie. Jeden z nich będzie wzorowany na słynnym niemieckim torze Nurburgring i posłuży do testowania stabilności prowadzenia, hamowania oraz zachowania samochodów podczas szybkiej, wymagającej jazdy. Powstanie także 5,3-kilometrowa, górska trasa o wielu ostrych zakrętach i różnicy wysokości 75 m. Pierwsze obiekty zostaną otwarte w przyszłym roku, natomiast cała inwestycja o wartości 2,8 miliarda dolarów zostanie ukończona w 2023 roku.

REKLAMA

Elektromobilność po japońsku

Toyota prowadzi obecnie intensywne prace nad nowymi modelami samochodów z ekologicznymi napędami, obejmującymi auta elektryczne na baterie i na wodorowe ogniwa paliwowe oraz nowe generacje klasycznych samochodów hybrydowych oraz hybryd plug-in (ładowanych z gniazdka). Toyota zamierza do 2030 roku zwiększyć sprzedaż zelektryfikowanych samochodów osobowych do 5,5 miliona rocznie z obecnych 1,5 miliona. Dziś koncern oferuje 35 modeli hybrydowych, jedną hybrydę plug-in i jeden model na wodorowe ogniwa paliwowe. W ciągu najbliższej dekady ich liczba znacząco się zwiększy – w 2020 roku dołączą pierwsze modele w pełni elektryczne zasilane bateriami, kolejne auta wodorowe i hybrydy plug-in oraz wiele nowych klasycznych hybryd. Już w 2025 roku każdy model Toyoty będzie albo autem zelektryfikowanym, tak jak obecnie Prius czy Mirai, albo będzie miał taką wersję napędową w swojej ofercie, jak Auris, RAV4 czy też Toyota C-HR.

Przyspieszony rozwój

REKLAMA

Intensywny rozwój gamy zelektryfikowanych aut wymaga nowych centrów badawczych i ośrodków testowych, gdyż obecne stają się coraz bardziej zatłoczone. Nowa baza w prefekturze Aichi pozwoli dostosować przyszłe modele Toyoty do gustów, przyzwyczajeń i potrzeb użytkowników oraz regulacji prawnych zarówno na rozwiniętych rynkach, takich jak Japonia, Europa czy USA, jak i w tych częściach świata, gdzie rynek motoryzacyjny intensywnie się rozwija, jak Indie czy Chiny.

W nowym ośrodku zostanie zatrudnionych od 3200 do maksymalnie 3850 osób, głównie spośród obecnych pracowników Toyoty. Jest to pierwsza taka inwestycja koncernu w Japonii od 1984 roku, kiedy Toyota otworzyła ośrodek testowy Shibetsu Proving Ground na północy wyspy Hokkaido. Kiedy kompleks w Aichi zostanie uruchomiony, centrum w Shibetsu wyspecjalizuje się w testach jazdy zimą, znane centrum techniczne Higashi-Fuji będzie służyło przede wszystkim do opracowywania technologii przyszłości, natomiast w nowym kompleksie w Aichi będą testowane samochody, które trafią na rynek w bliskiej perspektywie.

W tym roku fiskalnym Toyota wyda na badania i rozwój 2,34 biliona jenów (około 21,8 mld dolarów), o około 40% więcej niż 5 lat temu. Aby dodatkowo przyspieszyć rozwój nowych technologii, Toyota podjęła współpracę z innymi podmiotami. Dobrym przykładem jest firma joint venture Toyoty, Mazdy i Denso, zajmująca się rozwojem samochodów elektrycznych, czy też założona w 2016 roku firma badawcza Toyota Research Institute, zajmująca się autonomicznym prowadzeniem i sztuczną inteligencją, która ściśle współpracuje z Uniwersytetem Stanforda, MIT oraz Uniwersytetem Michigan.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA