| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Motonews > Wydarzenia > 25 lat temu Walter Röhrl nawiązał współpracę z Porsche

25 lat temu Walter Röhrl nawiązał współpracę z Porsche

Walter Röhrl to żyjąca legenda motorsportu. Uznawany jest za jednego z najlepszych kierowców rajdowych wszech czasów, a w trakcie swojej kariery był związany z takimi markami, jak np. Opel, Lancia i Audi. Warto również wiedzieć, że Röhrl jest także kierowcą rozwojowym Porsche, a jego współpraca z tą firmą trwa już od ponad 25 lat.

Źródło: Porsche

22. stycznia 1993 roku czterokrotny wtedy zwycięzca Rajdu Monte Carlo i dwukrotny rajdowy mistrz świata, Walter Röhrl, podpisał kontrakt, w ramach którego został konsultantem oraz przedstawicielem Porsche. Trzeba jednak wspomnieć, że Niemiec miał do czynienia z Porsche jeszcze wcześniej. Pierwszym samochodem, który kupił, było używane Porsche 356. Później stałe miejsce w jego garażu zajęło Porsche 911. W 1977 r. własną, rajdową „911-tką” Walter Röhrl utorował sobie drogę do podpisania kontraktu z zespołem Fiata, a cztery lata później zasiadł za kierownicą Porsche 924 w Rajdowych Mistrzostwach Niemiec.

Już w tamtym momencie swojej wyjątkowej kariery Röhrl był zaangażowany w rozwój supersportowego Porsche 959 oraz technologii napędu na obie osie dla typoszeregu 964. Gdy na początku 1993 roku podpisywał z producentem sportowych aut kontrakt jako reprezentant i kierowca w dziale rozwoju, otrzymał tylko jeden warunek: zadbać o to, aby były szef dr Wendelin Wiedeking „był zawsze do bólu szczerze informowany o nowych projektach”.

Röhrl brał udział w rozwoju i dopracowywaniu wielu przełomowych samochodów – od 959 i Carrery GT aż po 918 Spyder, wszystkie „911” oraz wersje GT, a także Porsche Panamera. 70-latek z Ratyzbony do dzisiaj przestrzega dawnej umowy. Zawsze mówi, co myśli: „W czasie współpracy z Porsche nauczyłem się czegoś bardzo ważnego: najlepsze właściwości jezdne, jakich wymagamy od sportowego samochodu podczas jazdy na granicy jego możliwości, nie sprowadzają się wyłącznie do potrzeb profesjonalnych kierowców. W idealnej sytuacji sportowe auto musi być łatwe w prowadzeniu także dla zwyczajnych kierowców”.

Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, wyjaśnia: „Powinniśmy w Porsche podziękować Walterowi Röhrlowi nie tylko za jego wyjątkową, trwającą 25 lat lojalność jako naszego przedstawiciela i doradcy, ale także za jego powiedzonka, które od dawna mają status aforyzmów. Szczególnie podoba mi się to: »garaż bez Porsche 911 to tylko czarna dziura«”.

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

MADEJCZYK KANCELARIA PRAWNA Sp. k.

Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »