REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe autobusy Solaris w Poznaniu

Solaris Urbino
Solaris Urbino
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Poznaniu mogą już podróżować najnowszym autobusem Solaris Urbino 18. Na razie po mieście jeździ jeden egzemplarz tego modelu, ale w przyszłości dołączy do niego 19 kolejnych.

W środę 9 marca na ulice stolicy Wielkopolski wyjechał jeden z  pierwszych  dwudziestu autobusów, jakie poznańskie MPK wydzierżawiło od konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. i PKO Leasing – Solaris Urbino 18 najnowszej generacji.

REKLAMA

Chociaż marka Solaris jest doskonale znana poznaniakom, tych 20 pojazdów stanowi nowość w taborze MPK. Są to bowiem Solarisy najnowszej generacji, która swoją premierę miała w 2014, a do seryjnej produkcji weszła w połowie minionego roku. Autobusy już na pierwszy rzut oka wyróżniają się swoim designem, oferują także szereg dodatkowych udogodnień – na klientów MPK czekają między innymi bardziej przestronna przestrzeń pasażerska, większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi czy rozbudowany system informacji pasażerskiej. Zgodnie ze standardami ZTM pojazdy zostały wyposażone także w system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Nowością są także porty USB, dzięki którym będzie można naładować urządzenia mobilne.

Zobacz też: Solaris wyróżniony w Hiszpanii!

REKLAMA

– Ogłosiliśmy przetarg na dzierżawę autobusów, który wygrało konsorcjum Solaris Bus&Coach S.A. i PKO Leasing. Ta nowa forma unowocześniania taboru jest bardzo korzystna dla nas i naszych pasażerów. Musimy wycofać najbardziej wyeksploatowane pojazdy. Jak zapewnić nowe w ich miejsce,  bez angażowania środków inwestycyjnych?  Dzierżawa to pomysł, który wypróbowaliśmy jako pierwsi w Polsce. Za nami poszli inni – mówi Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań. – Dzięki temu gwarantujemy naszemu miastu 20 supernowoczesnych autobusów najnowszej generacji. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu kilkudziesięciu lat dzielących starego poczciwego „Jelcza” popularnie zwanego „ogórkiem”, od najnowszego pojazdu Solarisa, tak bardzo zmienił się design i wyposażenie miejskiego autobusu, a co za tym idzie komfort przejazdu.  

– W marcu tego roku minie dokładnie 20 lat od momentu, kiedy pierwsze autobusy opuściły naszą fabrykę i wyjechały właśnie do MPK Poznań. Jesteśmy niezwykle dumni z faktu, że po dwóch dekadach możemy dostarczyć do stolicy Wielkopolski pojazdy nowej generacji. MPK Poznań to jeden z naszych największych i najwierniejszych klientów – stwierdza dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu firmy Solaris.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

– Rozwiązanie, które przedstawiliśmy MPK Poznań to projekt inwestycyjny, który bazuje na naszym wieloletnim doświadczeniu. Dzięki niemu jesteśmy w stanie zagwarantować stabilne finansowanie przez cały czas trwania umowy, a zaproponowane przez nas rozwiązanie jest najkorzystniejsze z punktu widzenia miejskich finansów. Inwestycja unowocześni tabor MPK Poznań, co poprawi komfort podróży poznaniaków – mówi Marcin Kuksinowicz, Prezes Zarządu PKO Leasing.

Dzięki umowie dzierżawy zawartej na 8 lat na ulice Poznania wyjedzie 20 fabrycznie  nowych, przegubowych autobusów. Nowe pojazdy spełniać będą najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa i ekologii. Będą to autobusy niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i pasażerów z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Solarisy będą wyposażone w klimatyzację, system samogaszący w komorze silnika, a także szerokie drzwi odskokowo-przesuwne, gwarantujące łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie oraz większą szczelność pojazdu.

– Jest w tych autobusach wiele nowości, nieznanych do tej pory pasażerom – wskazuje Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – Dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, oświetlenie w technologii LED, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych wykonanych w technologii LED dla ich lepszej widoczności, wewnętrzna tablica informacyjna LCD czy rampa dla wózków inwalidzkich – to tylko niektóre z nich.

Zaletą zawartej transakcji jest możliwość długoterminowego użytkowania nowoczesnych autobusów, która nie musi prowadzić do obciążenia bilansu dzierżawcy w tak dużym zakresie jak przy np. finansowaniu kredytem. Poprzez wyłączenie wykupu autobusów po zakończeniu umowy dzierżawy nie następuje spłata całego kapitału, co już na starcie obniża kwotę transakcji o kilkanaście procent. W porównaniu ze zwykłym zakupem, MPK Poznań otrzymuje gwarancję dwóch podmiotów na wykonanie umowy, czyli niezakłóconego korzystania z dobrej jakości autobusów przez cały jej okres. PKO Leasing zapewnia stabilne finansowanie, a Solaris Bus & Coach S.A. gwarancję jakości dostarczanego taboru i jego sprawności.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA