REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Inteligenty transport według Japończyków

Innowacyjny program Ha:mo: komunikacja przyszłości
Innowacyjny program Ha:mo: komunikacja przyszłości
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Komunikacja miejska okiem Toyoty

1 października br. zadebiutował na japońskim rynku pierwszy seryjny samochód wyposażony w przełomowy system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect. Była to Toyota Crown, flagowy sedan marki w Japonii. ITS Connect umożliwia przekazywanie istotnych dla bezpieczeństwa informacji na temat ruchu drogowego między samymi samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową.

REKLAMA

Obok instalacji prezentującej działanie i możliwości ITS Connect Toyota przygotuje projekt przybliżający widzom system Ha:mo, który integruje krótkoterminowy wynajem pojazdów elektrycznych (car-sharing) z komunikacją miejską. Ha:mo został wdrożony jako program pilotażowy w trzech miastach na świecie: w Grenoble we Francji, w Tokio oraz Toyota City w Japonii.

28 października Toyota zaprezentuje działanie obu systemów na wystawie Smart Mobility City 2015, imprezie odbywającej się podczas Salonu Samochodowego w Tokio.

ITS Connect – wyższy poziom łączności

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

System bezpieczeństwa czynnego ITS Connect Toyoty wykorzystuje komunikację między samochodami (V2V, vehicle-to-vehicle) oraz między samochodami i infrastrukturą drogową (V2I, vehicle-to-infrastructure), aby dostarczać kierowcy istotne dla bezpieczeństwa informacje o sytuacji na drodze, których nie wychwycą zainstalowane w samochodzie czujniki.

Podczas wystawy Smart Mobility City, na stoisku Toyoty widzowie będą mogli zapoznać się szczegółowo z działaniem czujników służących do wykrywania pojazdów i pieszych oraz nadajników i odbiorników do zdalnego przesyłania informacji. Należą do nich zarówno urządzenia montowane w samochodach, jak i przy skrzyżowaniach. Na szczególną uwagę zasługuje złożony układ zapobiegania zderzeniom podczas skrętu w lewo, który monitoruje ruch zbliżających się do skrzyżowania pojazdów i pieszych. W razie niebezpieczeństwa kolizji system ostrzega kierowcę sygnałem świetlnym i dźwiękowym. Ostrzeżenie uruchamia się, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału hamulca i rusza, a system rejestruje potencjalne przeszkody.

System ostrzega także o zbliżającym się samochodzie uprzywilejowanym oraz o czerwonym świetle. Zaawansowana technologia ITS przenosi na wyższy poziom funkcję aktywnego tempomatu. Stała komunikacja pomiędzy pojazdami pozwala precyzyjnie regulować prędkość auta, dostosowując ją do zachowania otaczających go samochodów.

Pierwszym modelem wyposażonym w ITS Connect jest nowa generacja flagowej limuzyny Crown. W grudniu br. system ukaże się w Japonii wraz z dwoma kolejnymi modelami marki. Jednym z nich będzie Prius czwartej generacji. Najpopularniejsza hybryda na świecie posłuży do demonstracji ITS Connect na wystawie podczas targów w Tokio.

Ha:mo – miasto bez ograniczeń

REKLAMA

Innowacyjny program Ha:mo integruje komunikację miejską z systemem wynajmu krótkoterminowego (car-sharingiem) małych pojazdów elektrycznych. Toyota wykorzystuje do tego celu dwa mikrosamochody – innowacyjny trójkołowy i-Road i czterokołowy COMS.

Ha:mo to odpowiedź Toyoty na problem braku płynności ruchu w miastach oraz niewystarczającej liczby miejsc do parkowania. Możliwość wynajmu mikrosamochodu na minuty zwiększa mobilność mieszkańców i przyjezdnych, umożliwiając wygodne dotarcie do celu wszędzie tam, gdzie nie można łatwo dojechać komunikacją miejską. Takie rozwiązanie rewitalizuje dzielnice miast słabiej skomunikowane z centrum oraz pozwala ograniczyć zanieczyszczenie powietrza. Toyota testuje funkcjonowanie Ha:mo w Toyota City w Japonii od października 2012, w Grenoble we Francji od października 2014 oraz w Tokio od kwietnia 2015.

Podczas wystawy Smart Mobility City Toyota zaprezentuje elektryczny pojazd COMS oraz dwa systemy oparte na Ha:mo. Pierwszy z nich to pilotażowy system działający w Tokio. Drugi został zaprojektowany z myślą o rejonach turystycznych. Na specjalnym wyświetlaczu zostanie zaprezentowana przejażdżka pojazdem COMS do przykładowej atrakcji turystycznej i z powrotem, przy wsparciu automatycznego przewodnika z nawigacją.

 Agent Ha:mo – przyszłość car-sharingu

Na wystawie w Tokio Toyota zaprezentuje także efekty prowadzonych przez siebie prac rozwojowych nad systemem Ha:mo. Prototypowy Agent Ha:mo to system nawigacji wykorzystujący zaawansowane rozwiązania w dziedzinie automatycznej identyfikacji użytkownika i rozpoznawania głosu. Urządzenie wyświetla informacje na przedniej szybie pojazdu przy pomocy dużego wyświetlacza HUD (Heads-up Display).

Innowacyjny program Ha:mo
Toyota
Innowacyjny program Ha:mo
Toyota
Innowacyjny program Ha:mo
Toyota
Innowacyjny program Ha:mo
Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA