Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
porsche
Porsche chce zwiększyć liczbę swojej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, dlatego rozpoczyna budowę ogromnego centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Kształcić się ma w nim nawet 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii .

Centrum szkoleniowe Porsche

U progu nowego roku praktyk zawodowych Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG otwiera jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w branży motoryzacyjnej. W nowym budynku zlokalizowanym na terenie byłej zajezdni tramwajowej w Zuffenhausen, na powierzchni 14 tys. m kw., może kształcić się do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii (DHBW). Nowe centrum szkoleniowe stwarza najlepsze warunki do przygotowania kolejnej generacji młodych profesjonalistów na rosnące wyzwania w branży motoryzacyjnej. W budowę ośrodka i swój własny wzrost producent sportowych samochodów zainwestował 30 mln euro. W latach 2011-2014 liczba pracowników rozpoczynających karierę w Porsche wzrosła o połowę - aktualnie jest ich 450. Firma gwarantuje stałe zatrudnienie wszystkim uczniom i studentom, którzy ukończą szkolenia.

„Budowa centrum szkoleniowego w Zuffenhausen to nie tylko zdecydowany wyraz zaangażowania Porsche w rozwój naszych lokalnych terenów w Stuttgarcie” - mówi Matthias Müller, Prezes i Dyrektor Generalny Porsche AG. „Jednocześnie stwarzamy podstawy dla kontynuowania naszego udanego programu szkoleniowego. W ten sposób otwieramy nowe perspektywy zarówno dla młodszej generacji pracowników, jak i dla nas samych. W końcu wysoką innowacyjność marki Porsche zawdzięczamy przede wszystkim naszym doskonale wyszkolonym współpracownikom”.

Zobacz też: Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

"Profesjonalne szkolenie to czynnik kluczowy, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki w Badenii-Wirtembergii i w przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum szkoleniowe stanowi inwestycję Porsche w innowacyjne, profesjonalne szkolenia oraz w przyszłość młodych ludzi” - mówi Nils Schmid, Minister Finansów i Gospodarki Badenii-Wirtembergii.

Porsche nieustannie realizuje nowe koncepcje szkoleń. Przykładowo, producent sportowych aut wyznaczył sobie cel, by 40% ze 106 miejsc dla praktykantów technicznych przeznaczyć dla uczniów kończących szkoły ponadpodstawowe. Co więcej, udział kobiet wśród uczestników szkoleń technicznych w ciągu ostatnich 3 lat wzrósł z 5 do 27% - i ma dalej rosnąć. Dzięki wprowadzonemu 2 lata temu programowi przygotowawczemu szansę na staż w Porsche co roku otrzymuje 11 osób, które ze względów proceduralnych nie zostały wcześniej dopuszczone do szkolenia. I jak pokazują statystyki, większość z nich potrafi wykorzystać swoją szansę: 30 z 33 młodych ludzi po ukończeniu 9-miesięcznego programu zostało na praktykach w Zuffenhausen.

„Wcale nie było to takie oczywiste” - mówi Uwe Hück, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Porsche. „40% uczniów szkół ponadpodstawowych oraz program przygotowawczy powstały na podstawie umów zakładowych i układu zbiorowego. To dowód, że współzarządzanie z uwzględnieniem interesu pracownika jest czynnikiem korzystnym zarówno dla społeczeństwa jako całości, jak i dla przedsiębiorstw. Z tego względu możemy być dumni z kultury współzarządzania w Porsche - nasza firma pokazuje, że zyski i odpowiedzialność społeczna nie muszą się wzajemnie wykluczać. Wszystko jest bowiem finansowane dzięki elastyczności i wydajności naszych kolegów, którym chcę stąd gorąco podziękować. Musimy osiągać zyski, by utrzymać nasze zaangażowanie społeczne i brać odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci”.

Wybiegając w przyszłość, Przewodniczący Rady Zakładowej dodał: „Nie ulega wątpliwości, że na rynku pracy są coraz większe wyzwania. Tematy technologii cyfrowej i Przemysłu 4.0 będą miały długofalowy wpływ na kwestie zatrudnienia. Nasze nowe centrum szkoleniowe oferuje naszym praktykantom najlepsze warunki, by sprostać potrzebom współczesnego rynku pracy”.

Porsche oferuje 10 różnych profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych. Dodatkowo, w nowym centrum szkoleniowym będzie się kształcić 102 uczniów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii, którzy studiują na siedmiu kierunkach studiów licencjackich i zapoznają się z praktyką zawodową informatyków biznesowych lub inżynierów elektryków. Nowe centrum zapewnia unikalne w branży motoryzacyjnej warunki szkoleń zwłaszcza praktykantom technicznym. Poza trzema salami lekcyjnymi i multimedialnym, kompletną lakiernią oraz salami warsztatowymi, w budynku o wymiarach 150 na 30 na 21,5 metrów zlokalizowano pomieszczenie do organizacji imprez mieszczące do 120 osób, przebieralnie oraz kawiarnię.

Nowe centrum szkoleniowe ustanawia również nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej. Z pomocą czterech systemów odzyskiwania energii budynek osiąga pozytywny balans energetyczny - jego efektywność jest o 30% niższa od norm przewidzianych przez niemiecki rząd federalny (EnEV). Przykładowo, większość energii cieplnej i elektrycznej pochodzi z lokalnej elektrociepłowni, a energia termiczna pozyskiwana z odprowadzanego powietrza jest przechowywana na potrzeby ogrzewania lub schładzania świeżego powietrza. Do ogrzewania i chłodzenia wykorzystuje się tu również energię geotermalną - poprzez aktywację 110 betonowych kolumn w fundamentach. Do tego samego celu służy czwarte źródło energii, czyli system rur wodnych w betonowych stropach.

To zrównoważone podejście pozwala Porsche spełnić istotne kryterium wyboru pożądanego pracodawcy, zwłaszcza w przypadku pracowników najmłodszej generacji. Nie mniej ważny jest tu inny aspekt - rozwój i postęp w ramach struktur firmy. Pod hasłem „ustawicznego kształcenia” Porsche oferuje kompleksowy program szkoleniowy nawet po ukończeniu praktyk. „Jako jeden z najważniejszych pracodawców w regionie, Porsche ma świadomość swojej odpowiedzialności. Firma spełnia rosnące oczekiwania pracowników i systematycznie inwestuje w przyszłość. Nie bez powodu uznawana jest za jednego z najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Niemczech” - mówi Thomas Edig, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i sprawy socjalne. Atrakcyjność tę potwierdzają dane za ubiegły rok: ponad 100 tys. złożonych aplikacji i współczynnik rotacji na poziomie zaledwie 0,61%. Ten drugi jest również zasługą odpowiedniego zarządzania - 86% stanowisk kierowniczych pierwszego i drugiego stopnia zajmują utalentowani pracownicy pochodzący z wewnętrznych struktur.

Dane i fakty na temat nowego centrum szkoleniowego Porsche:

• Czas budowy i koszty: 2 lata, 30 mln euro
• Liczebność: do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej; obecnie 106 praktykantów technicznych i 10 handlowych, a także 34 studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii rocznie
• Infrastruktura: sale lekcyjne i multimedialne, lakiernia, szkolenia warsztatowe z zakresu logistyki, sala do organizacji imprez, pokoje socjalne i kawiarnia oraz 70 miejsc na parkingu podziemnym
• Powierzchnia nieruchomości: 9000 m kw.
• Powierzchnia kondygnacji: 14 000 m kw.
• Wymiary budynku: 125 m długości, 30 m szerokości, 21,5 m wysokości
• Wykorzystane materiały: 11 000 m3 betonu, 2000 ton stali, 1700 m2 szkła
• Wydajność energetyczna: 30% poniżej wytycznych niemieckiego rządu federalnego; cztery systemy odzyskiwania energii:
- wspólna elektrociepłownia;
- wykorzystanie energii cieplnej odprowadzanego powietrza do ogrzewania lub klimatyzacji;
- wykorzystanie energii geotermalnej (ogrzewanie i chłodzenie) dzięki aktywacji termicznej 110 betonowych kolumn w fundamentach;
- aktywacja betonu (ogrzewanie i chodzenie) za pomocą obiegu wody
w rurach poprowadzonych w betonowych stropach.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
    Nowy Peugeot 308. Test kolejnej odsłony nowego kompaktu z Francji. Po hybrydzie dostaliśmy model napędzany 130-konnym benzyniakiem.
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, ale nie gotówkowy
    Czy warto wziąć kredyt na samochód? Tak, bo często inaczej nie da się kupić własnego auta. Trzeba jednak też wiedzieć jaki wziąć kredyt na samochód.
    Jak sprawdzić zużycie opon? Stan opon sprawdzi się sam. Zdalnie!
    Jak sprawdzić zużycie opon? Powstał właśnie system, który zdalnie wykrywa stan zużycia opony zamontowanej w samochodzie osobowym.
    VW ID.Buzz. Cena startuje od 248 091 zł. Czy to drogo?
    VW ID.Buzz. Cena w Polsce startuje od 248 091 zł. Za dokładnie tą sumę pierwsi klienci znad Wisły mogą złożyć zamówienie na 5-miejscowego e-busa.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? Sprawdźmy.
    Czy w kamperze można spać podczas jazdy? To pytanie, które często pojawia się z ust osób, zaczynających dopiero przygodę z kamperingiem. A więc?
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Odpowiedzi jest wiele...
    Jaką szerokość mają drogi w Polsce? Ciężko udzielić jednej odpowiedzi. Bo wszystko zależy od tego, o drodze jakiej kategorii mówimy.
    Stacje ładowania w Łodzi. 100 nowych punktów dla elektryków
    Stacje ładowania w Łodzi, czyli właśnie rozpoczyna się nowa inwestycja. W jej ramach powstanie 100 stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
    Peugeot 9X8 waży tylko 1030 kg i ma... 980 koni mocy!
    Peugeot 9X8 będzie walczyć w wyścigach długodystansowych FIA. Tak, to hybryda. Jej silniki mają jednak w sumie 980 koni mocy. A to dopiero początek.
    Jakie opony do motocykla? Podpowiadamy o czym pamiętać
    Jakie opony do motocykla? To pytanie, przed którym może stanąć wielu motocyklistów na początku sezonu. Jest kilka rzeczy, o których warto pamiętać.
    Problem z samochodem zastępczym. UOKiK reaguje
    Problem z samochodem zastępczym? Miało go wielu Polaków. Teraz kwestię postanowił uregulować UOKiK. Jakie są wnioski i działania?
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r. Pomysł Forda i Volvo
    Zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035 r.? Ford i Volvo chcą wprowadzenia takiej regulacji na terenie UE. Ma dotyczyć aut osobowych i dostawczych.
    Kara za brak licencji wspólnotowej to nawet... 12 tys. zł!
    Kara za brak licencji wspólnotowej? Tak po 21 maja 2022 roku jest realna. Dokument jest wymagany podczas międzynarodowego transportu rzeczy.
    Mandat za jazdę po lesie, czyli jak dostać 500 zł grzywny
    Mandat za jazdę po lesie? Tak, jest możliwy. A do tego jego kwota okazuje się niemała! Kierowca dostanie co najmniej 500 zł.
    Wywóz auta na Ukrainę. Rośnie eksport pojazdów z Polski
    Wywóz auta na Ukrainę, czyli Ukraińcy będący w Polsce chętnie eksportują kupione u nas pojazdy. Ile pojazdów z Ukrainy przyjeżdża nad Wisłę?
    Badanie czystości powietrza? Wykonuje je... van kuriera!
    Badanie czystości powietrza może być realizowane nie tylko przez instytucje. I udowadnia to DPD. Firma wyposażyła swoje auta w specjalne czujniki.
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo?
    Jak zmniejszyć wydatki na paliwo? To pytanie, które w dobie rosnących cen benzyny, oleju napędowego i LPG szczególnie często zadają kierowcy.
    Rowery elektryczne. Ile kosztują, jak działają, jakie dają korzyści?
    Rowery elektryczne cieszą się rosnącą popularnością na rynku jednośladów. Co powinieneś o nich wiedzieć przed zakupem? Oto nasz poradnik.
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Jaką karę dostanie kierowca?
    Mandat za jazdę na zderzaku 2022. Nowe przepisy weszły w życie w roku 2021. W roku 2022 w pełni usankcjonowana została kara. I wynosi...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r. No nie do końca...
    Autostradą do Siedlec w 2023 r.? To pytanie często zadawane przez internautów. I choć A2 w tym rejonie powstanie, raczej nie do 2023 roku.
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu. Możliwe?
    Prawo jazdy w 0,3 sekund po zdaniu egzaminu, czyli rząd mówi o nowych opcjach mObywatela. Aplikacja w wersji 2.0 może zaskoczyć.
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja w akcji
    Wycena szkody? Sztuczna inteligencja teraz zajmie się ocenieniem skali uszkodzeń i przygotowaniem wartości odszkodowania. I to w Polsce!
    Gdzie jest najwięcej wypadków? Lista powiatów.
    Gdzie jest najwięcej wypadków? To pytanie postanowił zadać sobie GUS. Odpowiadając na nie, przygotował listę najniebezpieczniejszych powiatów.
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022
    Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego 2022. Czyli o co chodzi w tym dokumencie i jak go zdobyć?
    Bentley Bentayga EWB. Brytyjski SUV z długimi drzwiami
    Bentley Bentayga EWB, czyli auto, które można skonfigurować na 24 miliardy sposobów. Co wiadomo o dłuższej wersji hitowego modelu Bentley`a?
    Eko jazda dieslem. Jak oszczędzać paliwo?
    Eko jazda dieslem: czy różni się od eko jazdy benzyniakiem? O jakich zasadach powinien pamiętać kierowca? O tym opowiemy w naszym materiale.