REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche chce zwiększyć liczbę swojej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, dlatego rozpoczyna budowę ogromnego centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Kształcić się ma w nim nawet 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii .

Centrum szkoleniowe Porsche

U progu nowego roku praktyk zawodowych Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG otwiera jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w branży motoryzacyjnej. W nowym budynku zlokalizowanym na terenie byłej zajezdni tramwajowej w Zuffenhausen, na powierzchni 14 tys. m kw., może kształcić się do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii (DHBW). Nowe centrum szkoleniowe stwarza najlepsze warunki do przygotowania kolejnej generacji młodych profesjonalistów na rosnące wyzwania w branży motoryzacyjnej. W budowę ośrodka i swój własny wzrost producent sportowych samochodów zainwestował 30 mln euro. W latach 2011-2014 liczba pracowników rozpoczynających karierę w Porsche wzrosła o połowę - aktualnie jest ich 450. Firma gwarantuje stałe zatrudnienie wszystkim uczniom i studentom, którzy ukończą szkolenia.

„Budowa centrum szkoleniowego w Zuffenhausen to nie tylko zdecydowany wyraz zaangażowania Porsche w rozwój naszych lokalnych terenów w Stuttgarcie” - mówi Matthias Müller, Prezes i Dyrektor Generalny Porsche AG. „Jednocześnie stwarzamy podstawy dla kontynuowania naszego udanego programu szkoleniowego. W ten sposób otwieramy nowe perspektywy zarówno dla młodszej generacji pracowników, jak i dla nas samych. W końcu wysoką innowacyjność marki Porsche zawdzięczamy przede wszystkim naszym doskonale wyszkolonym współpracownikom”.

REKLAMA

Zobacz też: Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

"Profesjonalne szkolenie to czynnik kluczowy, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki w Badenii-Wirtembergii i w przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum szkoleniowe stanowi inwestycję Porsche w innowacyjne, profesjonalne szkolenia oraz w przyszłość młodych ludzi” - mówi Nils Schmid, Minister Finansów i Gospodarki Badenii-Wirtembergii.

Porsche nieustannie realizuje nowe koncepcje szkoleń. Przykładowo, producent sportowych aut wyznaczył sobie cel, by 40% ze 106 miejsc dla praktykantów technicznych przeznaczyć dla uczniów kończących szkoły ponadpodstawowe. Co więcej, udział kobiet wśród uczestników szkoleń technicznych w ciągu ostatnich 3 lat wzrósł z 5 do 27% - i ma dalej rosnąć. Dzięki wprowadzonemu 2 lata temu programowi przygotowawczemu szansę na staż w Porsche co roku otrzymuje 11 osób, które ze względów proceduralnych nie zostały wcześniej dopuszczone do szkolenia. I jak pokazują statystyki, większość z nich potrafi wykorzystać swoją szansę: 30 z 33 młodych ludzi po ukończeniu 9-miesięcznego programu zostało na praktykach w Zuffenhausen.

„Wcale nie było to takie oczywiste” - mówi Uwe Hück, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Porsche. „40% uczniów szkół ponadpodstawowych oraz program przygotowawczy powstały na podstawie umów zakładowych i układu zbiorowego. To dowód, że współzarządzanie z uwzględnieniem interesu pracownika jest czynnikiem korzystnym zarówno dla społeczeństwa jako całości, jak i dla przedsiębiorstw. Z tego względu możemy być dumni z kultury współzarządzania w Porsche - nasza firma pokazuje, że zyski i odpowiedzialność społeczna nie muszą się wzajemnie wykluczać. Wszystko jest bowiem finansowane dzięki elastyczności i wydajności naszych kolegów, którym chcę stąd gorąco podziękować. Musimy osiągać zyski, by utrzymać nasze zaangażowanie społeczne i brać odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci”.

Wybiegając w przyszłość, Przewodniczący Rady Zakładowej dodał: „Nie ulega wątpliwości, że na rynku pracy są coraz większe wyzwania. Tematy technologii cyfrowej i Przemysłu 4.0 będą miały długofalowy wpływ na kwestie zatrudnienia. Nasze nowe centrum szkoleniowe oferuje naszym praktykantom najlepsze warunki, by sprostać potrzebom współczesnego rynku pracy”.

Porsche oferuje 10 różnych profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych. Dodatkowo, w nowym centrum szkoleniowym będzie się kształcić 102 uczniów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii, którzy studiują na siedmiu kierunkach studiów licencjackich i zapoznają się z praktyką zawodową informatyków biznesowych lub inżynierów elektryków. Nowe centrum zapewnia unikalne w branży motoryzacyjnej warunki szkoleń zwłaszcza praktykantom technicznym. Poza trzema salami lekcyjnymi i multimedialnym, kompletną lakiernią oraz salami warsztatowymi, w budynku o wymiarach 150 na 30 na 21,5 metrów zlokalizowano pomieszczenie do organizacji imprez mieszczące do 120 osób, przebieralnie oraz kawiarnię.

Nowe centrum szkoleniowe ustanawia również nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej. Z pomocą czterech systemów odzyskiwania energii budynek osiąga pozytywny balans energetyczny - jego efektywność jest o 30% niższa od norm przewidzianych przez niemiecki rząd federalny (EnEV). Przykładowo, większość energii cieplnej i elektrycznej pochodzi z lokalnej elektrociepłowni, a energia termiczna pozyskiwana z odprowadzanego powietrza jest przechowywana na potrzeby ogrzewania lub schładzania świeżego powietrza. Do ogrzewania i chłodzenia wykorzystuje się tu również energię geotermalną - poprzez aktywację 110 betonowych kolumn w fundamentach. Do tego samego celu służy czwarte źródło energii, czyli system rur wodnych w betonowych stropach.

To zrównoważone podejście pozwala Porsche spełnić istotne kryterium wyboru pożądanego pracodawcy, zwłaszcza w przypadku pracowników najmłodszej generacji. Nie mniej ważny jest tu inny aspekt - rozwój i postęp w ramach struktur firmy. Pod hasłem „ustawicznego kształcenia” Porsche oferuje kompleksowy program szkoleniowy nawet po ukończeniu praktyk. „Jako jeden z najważniejszych pracodawców w regionie, Porsche ma świadomość swojej odpowiedzialności. Firma spełnia rosnące oczekiwania pracowników i systematycznie inwestuje w przyszłość. Nie bez powodu uznawana jest za jednego z najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Niemczech” - mówi Thomas Edig, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i sprawy socjalne. Atrakcyjność tę potwierdzają dane za ubiegły rok: ponad 100 tys. złożonych aplikacji i współczynnik rotacji na poziomie zaledwie 0,61%. Ten drugi jest również zasługą odpowiedniego zarządzania - 86% stanowisk kierowniczych pierwszego i drugiego stopnia zajmują utalentowani pracownicy pochodzący z wewnętrznych struktur.

Dane i fakty na temat nowego centrum szkoleniowego Porsche:

• Czas budowy i koszty: 2 lata, 30 mln euro
• Liczebność: do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej; obecnie 106 praktykantów technicznych i 10 handlowych, a także 34 studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii rocznie
• Infrastruktura: sale lekcyjne i multimedialne, lakiernia, szkolenia warsztatowe z zakresu logistyki, sala do organizacji imprez, pokoje socjalne i kawiarnia oraz 70 miejsc na parkingu podziemnym
• Powierzchnia nieruchomości: 9000 m kw.
• Powierzchnia kondygnacji: 14 000 m kw.
• Wymiary budynku: 125 m długości, 30 m szerokości, 21,5 m wysokości
• Wykorzystane materiały: 11 000 m3 betonu, 2000 ton stali, 1700 m2 szkła
• Wydajność energetyczna: 30% poniżej wytycznych niemieckiego rządu federalnego; cztery systemy odzyskiwania energii:
- wspólna elektrociepłownia;
- wykorzystanie energii cieplnej odprowadzanego powietrza do ogrzewania lub klimatyzacji;
- wykorzystanie energii geotermalnej (ogrzewanie i chłodzenie) dzięki aktywacji termicznej 110 betonowych kolumn w fundamentach;
- aktywacja betonu (ogrzewanie i chodzenie) za pomocą obiegu wody
w rurach poprowadzonych w betonowych stropach.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA