REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autonomiczne Audi w ramach KoHAF

Audi autonomiczny samochód autopilot A7
Audi autonomiczny samochód autopilot A7
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi zamierza tworzyć samochody autonomiczne w ramach inicjatywy KoHAF. Ma ona ustandaryzować ich produkcję i przyspieszyć wdrożenie ich do użytku na masową skalę.

Audi i inicjatywa KoHAF

REKLAMA

System autonomicznej jazdy oznacza bezpieczną i komfortową podróż. Dlatego Audi zaangażowało się w inicjatywę badawczą Ko-HAF. Jej celem jest opracowanie standardów i rozwiązań w zakresie zautomatyzowanej jazdy. Ta technika zostanie zastosowana już w kolejnej generacji Audi A8.

REKLAMA

Koncern z Ingolstadt dołączył do inicjatywy „Kooperatywna wysoce zautomatyzowana jazda“ (KoHAF). Celem przedsięwzięcia jest stworzenie standardów i rozwiązań technicznych dla jazdy autonomicznej po to, by mogła znaleźć swoje zastosowanie w codziennym ruchu ulicznym, np. podczas włączania się do ruchu na drogach ekspresowych. Zakres projektu obejmuje wiele zagadnień, między innymi przeprowadzanie symulacji komputerowych i jazdy testowe, zarówno na terenie zamkniętym, jak i na drogach publicznych. Do projektu przystąpili również inni producenci z branży motoryzacyjnej z Niemiec, a także kooperanci i uniwersytety. Inicjatywa Ko-HAF pozyskuje środki finansowe z Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii Niemiec.

Audi bierze udział we wszystkich obszarach badań prowadzonych przez Ko-HAF. Należą do nich:

REKLAMA

- tworzenie precyzyjnych modeli ulic, które posłużą za bazy cyfrowych map
- umożliwienie lokalizacji samochodów za pomocą cyfrowych map i identyfikacji cech otoczenia na podstawie danych pobranych przez czujniki
- opracowanie koncepcji bezpiecznego przejmowania zadań związanych z prowadzeniem samochodu przez kierowcę
- badania nad wysoce zautomatyzowaną reakcją na zakłócenia w ruchu ulicznym
- badania nad prospektywną zautomatyzowaną jazdą, która zapewni zoptymalizowany przepływ pojazdów, zwiększenie komfortu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa w ruchu ulicznym.

Audi od lat prowadzi pionierskie badania nad autonomiczną jazdą. Dotychczasowe osiągnięcia na tym polu oddają doskonałe wyniki Audi RS 7 Sportback, które w październiku 2014 roku bez kierowcy pokonało tor wyścigowy Hockenheim w tempie sportowym. Natomiast w lipcu 2015 roku prawdziwy pokaz swoich możliwości dało udoskonalone Audi RS 7 piloted driving concept. Na kalifornijskim torze wyścigowym Sonoma Raceway wykonało serię niezwykle szybkich okrążeń. Bardzo dobre wyniki obu pojazdów dowodzą wysokiego poziomu zaawansowania prac, które prowadzi Audi nad systemem autonomicznej jazdy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Testy przeprowadzone przez Audi na drogach publicznych również zakończyły się pozytywnie. Model Audi A7 piloted driving concept wyposażony w czujniki i rozwiązania techniczne podobne do tych, które są stosowane w produkcji seryjnej, zaprezentował swoje możliwości na początku 2015 roku. Pojazd pokonał wówczas trasę prowadzącą ze Stanford w Silicon Valley do Las Vegas, gdzie odbywały się targi Consumer Electronics Show (CES). Z kolei podczas podobnego wydarzenia w Szanghaju – targów CES Asia, które odbyły się w maju 2015 roku, o możliwościach, jakie stwarza system autonomicznej jazdy mogli przekonać się dziennikarze. Mieli oni okazję przejechać tym samochodem kilkunastokilometrowe trasy miejską autostradą. W oparciu o zdobytą w ten sposób wiedzę i doświadczenia, Audi prowadzi zaawansowane prace nad zastosowaniem systemu autonomicznej jazdy. Uwaga ekspertów koncentruje się szczególnie wokół zagadnień związanych z kooperacją, np. podczas włączania się do ruchu ulicznego na autostradzie.

Autonomiczna jazda oznacza bezpieczeństwo, partnerstwo, efektywność i komfort, ale również oszczędność czasu. To rozwiązanie znajdzie swoje zastosowanie już w kolejnej generacji luksusowej limuzyny Audi A8 produkowanej seryjnie. Początkowo system będzie przejmował prowadzenie pojazdu podczas parkowania lub w powolnym (60 km/h) ruchu na autostradzie.

Źródło: materiały prasowe Audi

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA